Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:38

Żoliborski Dom Kultury. Zapadła decyzja o tym jak będzie wyglądać

Wiemy już jak będzie wyglądać Żoliborski Dom Kultury i jakie przestrzenie zaoferuje. Radni wybrali koncepcję na podstawie, której powstanie docelowy projekt.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym jak będzie wyglądać siedziba ŻDK,
- co zaoferuje mieszkańcom.

Żoliborscy radni wybrali już koncepcję przyszłej siedziby domu kultury, która powstanie w wyniku przebudowy budynku przy ulicy Śmiałej.

Projektant Radek Guzowski zaprezentował radnym 3 koncepcje, które w wyniku spotkań na posiedzeniach komisji Ładu Przestrzennego oraz Spraw Społecznych, Zdrowia i Kultury i po uwagach radnych były dopracowywane. W efekcie powstał nowy wariant o prostej, modernistycznej bryle z dużym przeszkleniem na parterze.

Żoliborski Dom Kultury ma dyrektorkę. Wybrano również autora koncepcji przebudowy przyszłej siedziby

- Ostateczny wybór koncepcji przez Radę Dzielnicy poprzedziły długie dyskusje radnych. Zwyciężyła opinia, że budynek domu kultury musi mieć atrakcyjną bryłę, ale także powinien być maksymalnie funkcjonalny pod względem użytkowym. Zarówno mieszkańcy, jak i radni zwracali uwagę na konieczność uwzględnienia w wybranej koncepcji różnorodnych potrzeb mieszkańców, oraz możliwości ich zmian na przestrzeni lat. Dlatego zależało nam, aby został przygotowany taki finalny projekt, który będzie uwzględniał możliwość łatwej zmiany przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń budynku już w trakcie funkcjonowania w nim domu kultury – mówi Piotr Wertenstein-Żuławski, przewodniczący Rady Dzielnicy Żoliborz Warszawy. 

Na potrzebę funkcjonalności budynku w czasie jednej z komisji zwracała uwagę dyrektorka ŻDK Iwona Mirosław-Dolecka stwierdzając, że zamiast jednej sali widowiskowej woli mniejsze pomieszczenia tak by pomieścić większą liczbę grup.

Wybrana koncepcja zakłada przede wszystkim zachowanie i jak największe wykorzystanie istniejących budynków. Wejście główne na teren Domu Kultury pozostanie bez zmian. Między znajdującymi się kamienicami, a terenem ŻDK tuż obok wejścia głównego od ulicy Śmiałej znajdzie się 8 miejsc postojowych dla samochodów. Był to jeden z punktów omawianych w kontekście wszystkich koncepcji.

Radni wybierają nową siedzibę Żoliborskiego Domu Kultury. „Żadna z koncepcji nie jest gotowa”

W modernistycznej bryle znajdzie się kawiarenka, wielofunkcyjne sale i pracownie

Obiekt będzie posiadać wewnętrzny dziedziniec, który zostanie częściowo zazieleniony, a na fragmencie pracownia architektoniczna zaprojektowała schody terenowe i drewniany taras. Istniejąca wiata samochodowa zostanie częściowo zagospodarowana pod drewniany taras, część zajmie rampa ułatwiająca dostęp do budynku dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej. Zaprojektowana została również nowa klatka schodowa i wymagana winda. Całkowita powierzchnia użytkowa po zmianach wyniesie 700,16 m².

„Największe zmiany w stosunku do pierwotnie zaprezentowanych koncepcji zostały wprowadzone na kondygnacji parterowej. Nowa propozycja nie uwzględnia już przystosowania jednego z pomieszczeń do pełnienia roli sali kinowo-teatralnej, a wykorzystanie tej powierzchni na pracownie np. ceramiczną i stolarską (w parterowym budynku po lewej stronie od wejścia). Na parterze w budynku piętrowym, po prawej stronie od wejścia znajdzie się kawiarenka sąsiedzka, która otwierać się będzie na drewniany taras. Obok znajdzie się ok 45 metrowa sala zajęć i spotkań literackich z dużym, narożnym oknem skierowanym na południowy-wschód” – informuje dzielnica.

W nowej siedzibie przestrzeń do pracy będą mieli również pracownicy administracyjni placówki. Biura znajdą się na piętrze razem z dwoma wielofunkcyjnymi pracowniami, które za sprawą ruchomej ścianki będzie można połączyć w jedno duże pomieszczenie. Piętro według zapowiedzi będzie odpowiednio doświetlone, dzięki dużym oknom zajmującym praktycznie całą południową ścianę.

Podobnie jak w poprzednich koncepcjach w kondygnacji podziemnej zaprojektowano studio nagrań, przebieralnie wraz z sanitariatami oraz magazyny.

Zgodnie z obecnymi standardami na dachu ŻDK zamontowane będą panele fotowoltaiczne. Dzielnica zapewnia też, że wszystkie rosnące drzewa zostaną zachowane.


Wizualizacja-Zoliborskiego-Domu-Kultury

Wizualizacja-Zoliborskiego-Domu-Kultury


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ