Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:34

Remont ulicy Śmiałej. Kierownik budowy apeluje do mieszkańców

W marcu tego roku ruszył długo wyczekiwany remont ulicy Śmiałej. Prace obejmują odcinek od ulicy gen. Zajączka do alei Wojska Polskiego. Sprawdzamy, jak idą postępy na budowie. Są elementy do poprawy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym czy prace postępują zgodnie z założonym harmonogramem,
- dlaczego przy „Czytelni pod Sowami” nie widać zbyt wielkiego postępu,
- jakie zmiany w projekcie zaszły w czasie prac i dlaczego – wyjaśnia radna Zjawińska,
- o tym co jeszcze należy poprawić w ramach inwestycji.  

Obecnie praktycznie na całej długości wyłożone są chodniki z betonowych płyt, granitowe krawężniki i na części remontowanego odcinka rynsztoki. Przy Skwerze Ludwika Bergera, wzdłuż budynku, w którym znajduje się cukiernia, kostką granitową wyłożono obszar, gdzie znajdują się miejsca parkingowe i droga dojazdową.

Przeczytaj również: Rusza przebudowa Śmiałej. Mieszkańcy Żoliborza Oficerskiego czekali na ten dzień wiele lat

Od piątku rusza wylewanie pierwszej warstwy asfaltu

Przechodząc cały remontowany odcinek można odnieść wrażenie, że stopień zaawansowania prac na poszczególnych odcinkach jest na różnym poziomie. Mimo to, Paweł Szostak, kierownik budowy zapewnia, że prace realizowane są zgodnie z harmonogramem, w związku z tym na dziś, czyli 1 września termin oddania inwestycji będzie dotrzymany. Ten w umowie wyznaczony jest na 3 listopada. – Miejmy nadzieję, że to się nie zmieni – mówi przedstawiciel wykonawcy i apeluje do mieszkańców, by do tego czasu wstrzymali się z parkowaniem i jeżdżeniem po remontowanym odcinku – choć zastrzega, że na Śmiałej w porównaniu z innymi prowadzonymi inwestycjami nie jest to dominujący problem.

Wykonawca, we fragmencie ulicy Śmiałej (na odc. od alei Wojska Polskiego do wyskości budynku 4/18), gdzie zamontowano wszystkie krawężniki, rynsztoki i zakończono prace brukarskie szykuje się do wylewania pierwszej warstwy asfaltu. Ten etap prac rozpocznie się w piątek, 2 września.

Wykonawca czeka jeszcze aż z renowacji wrócą pastorały Warszawskie, które docelowo mają rozświetlać Śmiałą. – Ich renowacja jest czasochłonna, ponieważ każda z latarni jest ręcznie odrestaurowywana – podkreśla kierownik budowy.

Przeczytaj również: Ponad 2 mln dla Żoliborza z budżetu województwa mazowieckiego

Więcej zieleni niż pierwotnie zakładano

Na sam koniec planowane są nowe nasadzenia. Pierwotnie zasadzonych miało być 12 drzew i prawie 450 krzewów żywopłotowych i 1500 krzewów okrywowych, a także ponad 200 bylin. Dzielnica podjęła jednak działania by tej zielni znalazło się więcej. Dlatego też wykonawca wstrzymał się chwilowo z pracami pod „Czytelnią pod Sowami”, gdzie mają znaleźć się dodatkowe drzewa i krzewy. Do wdrożenia zmian potrzebna jest jednak zgoda Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Po jej otrzymaniu wykonawca będzie mógł rozpocząć prace zgodnie z nowymi wytycznymi i wówczas dokończone zostaną rynsztoki, a w kolejnym etapie pierwsza warstwa asfaltu.

Inicjatorką zmian przy „Czytelnią pod Sowami” jest Jolanta Zjawińska, dzielnicowa radna. – Prędzej czy później tę zieleń o nowe nasadzenia trzeba by było uzupełnić. Lepiej więc zrobić to teraz, kiedy mamy taką możliwość – mówi radna, która złożyła w tej sprawie interpelację. Do apelu przychylił się burmistrz Żoliborza Paweł Michalec.

Dodatkowo Jolanta Zjawińska zaapelowała by rozbetonować szeroki chodnik przed wypożyczalnią dla dzieci i dorosłych nr 13, który pół żartem, pół serio nazywa „czerwonym placem”. Betonową przestrzeń ma zastąpić zieleń. Jak poinformował w odpowiedzi na interpelację radnej burmistrz Żoliborza, w tej sprawie podjęto działania polegające na uzgodnieniu planowanych działań z dyrektorką Biblioteki Publicznej na Żoliborzu i Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. O tym na jakim etapie są te uzgodnienia będziemy wkrótce informować, ponieważ czekamy na informacje w tej sprawie od Urzędu Dzielnicy.

Remont ulicy Śmiałej. Co do poprawy?

Radna Zjawińska zachodzące zmiany na Śmiałej ocenia pozytywnie. Jednak są elementy, które jej zdaniem wymagają poprawy jak np. stary chodnik wykonany w latach 90-tych z kostki Bauma i dojścia do klatek budynku zlokalizowanego pod adresem Śmiała 5/7. – Wygląda to nieestetycznie. To jest niezrozumiałe, tym bardziej, że chodniki i dojścia do klatek wszystkich budynków w okolicy zostały w ramach obecnie realizowanych prac wymienione – ocenia radna Żoliborza.

Dodatkowo, radna zauważa, że w ramach inwestycji powinny zostać wymienione schody prowadzące do „Czytelni Pod Sowami”. – Po wykonanych pracach będą szpecić okolicę. Są spękane, wyszczerbione i mało estetyczne – ocenia Jolanta Zjawińska i apeluje o ich wymianę w złożonej 29 sierpnia interpelacji. Odpowiedzi jeszcze nie uzyskała. W tej sprawie również zwróciliśmy się do Urzędu Dzielnicy. Czekamy na odpowiedzi.

Przeczytaj również: Jak będzie wyglądać ulica Śmiała? Mieszkańcy zdecydowali


smiala-2

smiala-2

smiala-1

smiala-1

IMG_5579

IMG_5579

IMG_5577

IMG_5577

IMG_5575

IMG_5575

IMG_5578

IMG_5578

smiala

smiala


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.