Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:22

Totalna ciemność na boisku szkolnym przy Anny German. Osobliwa reakcja Urzędu Dzielnicy Żoliborz

Brak nauczycieli to nie jedyny problem w stołecznych szkołach. Kryzys energetyczny dotyka również placówki edukacyjne. Szkoły oszczędzają prąd, by dzieci w zimę miały dobrze oświetloną klasę i ciepło.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym jak odbija się kryzys energetyczny na mieszkańcach i placówkach oświatowych,

- o tym jak urząd dzielnicy odpowiedział na nasze zapytanie,
- o sytuacji finansowej w obliczy wysokich cen energii placówek oświatowych.

- Doświadczeni nauczyciele odchodzą, a młodzi nie podejmują pracy w tym zawodzie. We wrześniu 2021 roku placówki oświatowe w Warszawie miały problem z obsadzeniem ok. 2800 stanowisk. W tym roku brakuje już ponad 3500 nauczycieli – wylicza Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta Warszawy, która zarządza w stolicy obszarem edukacji. Dodatkowo, w stołecznych szkołach naukę od 1 września rozpoczęło 26 proc. więcej niż przed rokiem ukraińskich dzieci. Stołeczne szkoły obecnie mierzą się z brakami nauczycieli, ale to nie jedyny problem tych placówek.

W obliczu kryzysu energetycznego szkoły mierzą się z wysokimi cenami gazu i prądu czego skutki dotykają już samych mieszkańców. Wszystko po to, by w mroźne dni zapewnić dzieciom w klasach odpowiednie warunki do nauki. Dyrektorzy placówek szukają oszczędności, gdzie się da, czego przykładem jest Szkoła Podstawowa nr 396 przy ulic Anny German.

Przeczytaj również: Boiska na Żoliborzu dla każdego. Lista

Po zmroku na boisku przy Anny German panuje totalna ciemność. Można oświetlić obiekt, ale szkoły oszczędzają prąd

Przy szkole znajduje się otwarty dla mieszkańców obiekt sportowy, z którego korzystają mieszkańcy dzielnicy. Zazwyczaj nie było problemu z oświetleniem tego typu obiektów po zmroku. Teraz, jak wynika z relacji po zmroku na boisku panuje ciemność.

„Piszę do Państwa w sprawie boiska przy Szkole Podstawowej nr 396 przy ulicy A. German. Boisko odwiedzamy z dziećmi, żeby wspólnie pograć w piłkę, pobawić się na placu zabaw itp. Jak wiadomo w ostatnim czasie dzień jest coraz krótszy i po godzinie 20:00 robi się już ciemno. Mimo to, na boisku było ponad 30 dzieci i dorosłych” – relacjonuje Tomasz. Jak twierdzi próbował interweniować w tej sprawie w sekretariacie szkoły, jednak bez skutku. - Bardzo proszę o interwencję w tej sprawie, ponieważ dzieciaki chętnie grałyby na boisku dłużej, ale brak oświetlenia im to uniemożliwia - apeluje mieszkaniec Żoliborza.

W związku z tym zwróciliśmy się z pytaniem do rzeczniczki żoliborskiego urzędu, Donaty Wancel z pytaniem, czy w okresie, gdy słońce zachodzi coraz wcześniej planowane jest włączanie oświetlenia boiska. Otrzymaliśmy dość osobliwą odpowiedź, a konkretnie jej początek, który brzmi w następujący sposób: - Jestem zaskoczona, że zadaje Pan takie pytanie. W grudniu zeszłego roku pytał mnie Pan o podwyżki cen gazu w dzielnicowych jednostkach i ciężko mi uwierzyć, że teraz nie zdaje Pan sobie sprawy ze wzrostu kosztów energii – odpowiada Donata Wancel.

Przeczytaj również: Sport tylko dla bogatych? Drożyzna na pływalni

Kryzys energetyczny. Uczniowie nie mogą pracować w niedogrzanych pomieszczeniach

Wówczas informowaliśmy o wysokich opłatach za gaz w budynkach miasta ogrzewanych tym paliwem. Na Żoliborzu wzrost prognozowanych opłat rok do roku był większy o 305 procent. Podwyżka dotyczyła właściwie jednego budynku, bo tylko tyle dzielnicowych nieruchomości jest ogrzewanych paliwem gazowym. Pozostałe placówki takie jak OSiR i szkoły korzystają z urządzeń zasilanych prądem. Na początku roku również informowaliśmy o podwyżkach cen energii i w związku z tym, rosnącymi cenami za usługi w żoliborskim Ośrodku Sportu i Rekreacji, które poraziły mieszkańców dzielnicy.

W związku z brakiem oświetlenia na boisku w swojej odpowiedzi dalej wyjaśnia, że obecnie wszystkie placówki oświatowe „borykają się z ogromnymi podwyżkami cen energii, które pochłaniają ogromną część ich budżetu.” Według relacji urzędników samorządy i dyrektorzy sami muszą radzić sobie z coraz wyższymi kosztami energii elektrycznej, ponieważ nie są one rekompensowane przez subwencje oświatowe. - Uczniowie nie mogą pracować w niedogrzanych pomieszczeniach i priorytetem jest zapewnienie im dobrych warunków do nauki, czyli w ciepłych i dobrze oświetlonych salach lekcyjnych – podkreśla przedstawicielka żoliborskiego urzędu i wyjaśnia, że obecnie budżet szkoły nie jest w stanie pokryć dodatkowe oświetlenia boisk. Jak dalej będą funkcjonowały żoliborskie szkoły? Tego dowiemy się po audycie energetycznym, który obecnie przeprowadza dzielnica. - W zależności od jego wyników będziemy podejmować dalsze działania – informuje rzeczniczka urzędu.

Przeczytaj również: Podwyżki cen gazu nawet o 1000 proc., a na Żoliborzu o 305 proc.


anny german

anny german

boisko-przy-anny-german-2

boisko-przy-anny-german-2

szkola-przy-anny-german-3

szkola-przy-anny-german-3

anny-german-4

anny-german-4


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ