Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:41

Jest petycja przeciwko lex deweloper na Przasnyskiej

Zbliża się ostatnie spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami w sprawie inwestycji mieszkaniowej przy ulicy Przasnyskiej. Choć w czasie dwóch ostatnich spotkań frekwencja nie dopisała, to mieszkańcy mobilizują się by wyrazić sprzeciw m.in. podpisując petycję w tej sprawie.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o inwestycji przy ulicy Przasnyskiej,
- petycji w sprawie inwestycji realizowanej w trybie lex deweloper,
- o tym co proponuje dla dzielnicy deweloper.

Trwają konsultacje społeczne w sprawie planowanej inwestycji mieszkaniowej przy ulicy Przasnyskiej na Żoliborzu Południowym. To część dzielnicy, która w ostatnich latach została zabudowana nowymi blokami. Część z nich wyrosła jeszcze na podstawie tzw. wuzetek (warunki zabudowy), a część już po uchwalonym Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. Praca nad nim trwała 14 lat, a w miejscu, gdzie dziś planowana jest kolejna inwestycja mieszkaniowa plan ten dopuszcza wybudowanie np. nowego biurowca. Oznacza to, że na tym obszarze miejscowy plan dopuszcza realizowanie inwestycji, o charakterze usługowym.

Inwestor Echo Investment, chce w tym miejscu wybudować dwa budynki wielorodzinne. Ma taką możliwość na podstawie specustawy lex deweloper. By inwestycja doszła do skutku potrzebna jest zgoda rady miasta.

Przeczytaj również: Lex deweloper wraca na Żoliborz

"Stanowczo sprzeciwiam się gospodarowaniu dzielnicy poza prawem miejscowym i dogęszczaniu jej jeszcze bardziej"

Z apelem do stołecznych radnych występuje stowarzyszenie Żoliborz Przyszłości. „Stanowczo sprzeciwiamy się gospodarowaniu dzielnicy poza prawem miejscowym i dogęszczaniu jej jeszcze bardziej. Zwracamy się w związku z tym do przewodniczącej Rady m.st. Warszawy, Pani Ewy Malinowskiej-Grupińskiej o niepodejmowanie uchwały w sprawie kolejnej inwestycji w naszej dzielnicy” – czytamy w petycji.

Dodatkowo stowarzyszenie przypomina, że na Żoliborzu Południowym, na horyzoncie są jeszcze dwie inwestycje mieszkaniowe realizowane zgodnie z planem miejscowym. Jedna z nich planowana jest przy skrzyżowaniu ulicy Przasnyskiej z Rydygiera oraz w miejscu warsztatów samochodowych i garaży tuż obok bloku przy Krasińskiego 41.

- Nie zgadzam się na odstępstwa od MPZP w ramach lex developer, osiedle na tej działce spowoduje większy chaos komunikacyjny i zaburzy względny ład przestrzenny – przekonuje Paulina, która podpisała petycję.

- Podpisuję, ponieważ jestem mieszkańcem Żoliborza Południowego i nie widzę możliwości dalszej zabudowy tego obszaru. Stanowczo sprzeciwiam się gospodarowaniu dzielnicy poza prawem miejscowym i dogęszczaniu jej jeszcze bardziej – dodaje Zbigniew.

Petycja dostępna jest pod adresem: petycjeonline.com/nie_dla_lex_deweloper_na_oliborzu_poudniowy

Lex deweloper na Przasnyskiej. W nowych budynkach miałoby zamieszkać ponad 400 nowych mieszkańców

Zanim jednak wniosek trafi pod obrady miejskich radnych, inwestor po uzgodnieniach z Miejskim Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego musi przeprowadzić konsultacje społeczne w sprawie planowanej inwestycji. Wyrażone opinie przez mieszkańców, są dla stołecznych radnych pewnego rodzaju barometrem nastrojów, jakie panują w dzielnicy względem inwestycji.

Do tej pory odbyły się dwa spotkania inwestora z mieszkańcami. Pierwsze miało miejsce 26 lipca w Centrum Lokalnym Żoliborz. Wówczas pojawiło się około 30 mieszkańców i 5 żoliborskich radnych, wedle których obecna infrastruktura oświatowa nie jest w stanie pomieścić kolejnych mieszkańców dzielnicy, zaś korzyści dla Żoliborza z tej inwestycji są niewspółmiernie małe.

Deweloper proponuje utworzenie w jednym z budynków przedszkole dla dwóch grup liczących 25 osób. Obecni na spotkaniu mieszkańcy i radni zwracali uwagę, że w stosunku do liczby nowych mieszkańców, jakie pojawią się w związku z planowaną inwestycją to stanowczo za mało.

Przedstawiciele inwestora wyjaśniali, że jego wielkość wynika m.in. z instrukcji prezydenta Warszawy i zapisów specustawy mówiących o tym, że liczba miejsc w placówce edukacyjnej odpowiada 10 proc. maksymalnej liczby mieszkańców nowej inwestycji. Powierzchnia projektowanego budynku wynosi 12 200 m kw. co według standardów określonych w specustawie daje przestrzeń dla 440 mieszkańców.

Ponadto inwestor zapowiada utworzenie ogólnodostępnego placu zabaw, siłowni plenerowej i zagospodarowania parku linearnego wzdłuż dawnej bocznicy kolejowej.

Przeczytaj również: Lex deweloper na Żoliborzu. Mieszkańcy mają obawy o miejsca w szkole

Spacer 6-tego, a zbieranie opinii do 8 września

Drugie spotkanie odbyło się 23 sierpnia. Tym razem przedstawiciele inwestycji spotkali się online z mieszkańcami. Wówczas transmisję oglądało 13 osób, zaś na Zoomie nikt nie dołączył. Trzecie a zarazem ostatnie spotkanie odbędzie się 6 września. Będzie ono poprowadzone w formie spaceru po terenie inwestycji, a także warsztatu projektowo-konsultacyjnego.

Do 8 września można również przesyłać swoje opinie za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: przasnyska.echo.com.pl. Raport z konsultacji będzie dostępny 19 września.


przasnyska-6b

przasnyska-6b


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ