Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:21

Kursy komputerowe dla seniorów. Czego mogą się nauczyć?

W dobie postępującej cyfryzacji, coraz więcej spraw urzędowych można załatwić przez Internet. Nie wszyscy jednak nadążają za szybkim postępem technologii, zwłaszcza seniorzy, którzy często zaliczają się do grupy osób wykluczonych cyfrowo. Dlatego na Żoliborzu ruszają kursy komputerowe. Seniorzy dowiedzą się jak korzystać m.in. z komunikatorów, bankowości elektronicznej, gdzie oglądać filmy i poznają zasady bezpieczeństwa w Internecie.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym, co będą obejmowały kursy,
- obsługi jakich aplikacji będą mogli nauczyć się seniorzy,
- kiedy odbędą się zajęcia.

Zapowiadane kursy komputerowe dla seniorów są realizowane w ramach budżetu obywatelskiego. - Projekt ma na celu poprawę funkcjonowania ludzi w tej grupie wiekowej w świecie, w którym technologia i informatyzacja odgrywają kluczową rolę. Ma przede wszystkim przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu osób starszych, przygotować ich do funkcjonowania w cyber świecie oraz umożliwić swobodne korzystanie z e-usług, także tych ułatwiających im kontakt z bliskimi osobami i rodziną lub załatwienie spraw urzędowych – uzasadnia autor projektu.

Na kurs może zapisać się każdy kto chce rozwijać swoje umiejętności w posługiwaniu się komputerem, smartfonem czy innymi urządzeniami technologicznymi, umożliwiającymi korzystanie z usług w sieci i załatwiania spraw urzędowych przez Internet. Poza samą obsługą urządzeń uczestnicy kursu nauczą się również wykorzystywać poszczególne aplikacje.

Przeczytaj również: Przetarg na Psi Park rozstrzygnięty

Nie tylko obsługa urządzeń, ale też dostępnych aplikacji do pracy i komunikowania się

Na lipiec i sierpień zaplanowano cztery kursy z obsługi komputera. W każdym z nich zaplanowano 15 spotkań, po dwa tygodniowo. Spotkania podzielono tematycznie. W pierwszej kolejności uczestnicy będą utrwalać wiedzę z zakresu obsługi komputera, korzystania programów Word, Excel i innych edytorów tekstu. Kursanci poznają również narzędzia google, w tym pocztę i tzw. chmurę. Trzy spotkania poświęcone będą wyborze i obsłudze smartfonów, instalowaniu i korzystaniu z aplikacji, edycji zdjęć oraz nagrywaniu i udostępnianiu filmów.

Co ważne, dziś dla wielu z nas Internet służy do załatwiania spraw urzędowych, a także obsługi naszego konta w banku. W czasie zajęć seniorzy nuczą się jak korzystać z bankowości elektronicznej i realizować sprawy urzędowe. Założą również profil zaufany, który dziś jest niezbędny w wielu sprawach. Pomocna w codziennym życiu będzie także umiejętność robienia zakupów w sieci, rezerwacji biletów w sieci czy korzystania z systemu rezerwacji książek w bibliotece, e-booków i obsługi ich czytników.

Dwa ze spotkań poświęcone zostaną komunikacji w Internecie, a konkretnie popularnym komunikatorom. Seniorzy dowiedzą się jak korzystać ze Skype’a, Messenger’a, What’s App’a i Zooma. Będą mieli okazję dowiedzieć się czym są social media i założyć konto na Facebooku, Twitterze i Instagramie oraz w innych aplikacjach wykorzystywanych do autopromocji.

Przeczytaj również: Teatr Komedia bez nowego dyrektora. Konkurs został unieważniony a trio, które oczarowało rozpadło się

Netflix i Youtube dla seniorów

Prowadzone kursy mają też uświadomić seniorom to, że w Internecie znajduje się również wiele źródeł informacji, z których można czerpać wiedzę na temat tego, co dzieje się na świecie. Prowadzący podpowiedzą też jak i gdzie oglądać ulubione filmy i seriale oraz gdzie można posłuchać ulubionych artystów.

W programie znalazły się także ćwiczenia z podłączania różnych urządzeń, z przesyłania plików z telefonu do komputera, nagrywania i zgrywania z pen-drive oraz o tym jak przesyłać duże pliki bez utraty jakości.

Korzystając z sieci i podłączonych do niej urządzeń każdy użytkownik narażony jest na niebezpieczeństwo. Oszuści mogą w łatwy sposób wyłudzić wrażliwe dane albo pieniądze. Dlatego w całym szkoleniu organizatorzy postawią również na zasady bezpieczeństwa w sieci. Jedno z ostatnich spotkań poświęcone zostanie bezpiecznemu poruszaniu się w Internecie, zagrożeniom społecznym, jak próba wyłudzenia danych osobowych, kradzieży hasła do bankowości elektronicznej czy zabezpieczeniem się przez wyłudzeniami i oszustwami internetowymi.

Kursy odbywać się będą w czterech żoliborskich szkołach podstawowych:

  • SP nr 65 przy ul. Mścisławskiej 1,
  • SP nr 68 przy ul. Or-Ota 5,
  • SP nr 92 przy ul. Przasnyskiej 18a
  • SP nr 392 przy al. Wojska Polskiego 1a.

Pierwsze zajęcia ruszają 6 lipca.
Harmonogram zajęć oraz ramowy program dostępne są po kliknięciu tutaj.
Zapisy przyjmowane są pod numerem telefonu: 531 025 226.

Przeczytaj również: SPPN na Żoliborzu. Czekają nas podwyżki za parkowanie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.