Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:09

Żoliborski Chór Sąsiedzki, czyli muzyczna perełka dzielnicy

Żoliborski Chór Sąsiedzki staje się wizytówką naszej dzielnicy. Mają za sobą trzy koncerty, a kolejny czeka ich jeszcze w tym roku w Grecji.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym kto tworzy chór,
- jakie cele ŻChS ma na kolejny rok i najbliższe miesiące.

Na Żoliborzu powstawała wyjątkowa inicjatywa. Tworzy ją szereg zupełnie różnych ludzi. Łączy ich jedno – chęć śpiewania w chórze. Żoliborski Chór Sąsiedzki występuje pod batutą zawodowego dyrygenta Pawła Choiny. W swoim dorobku ma współpracę m.in. z Chórem Kameralnym Uniwersytetu w Oregonie (USA), był również uczestnikiem Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w macedońskiej Ohrydzie, czy Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w greckiej Prewezie.

- Przede wszystkim potrzebna jest systematyczność i możliwość zintensyfikowania pracy nad doskonaleniem śpiewu o jeszcze jedno spotkanie w tygodniu – mówi Paweł, gdy pytam go, o to co jest potrzebne chórowi do dalszego rozwoju. Próby chóru odbywają się raz w tygodniu w szkole na Sadach Żoliborskich. Plany są by od jesieni próby odbywały się już dwa razy w tygodniu.

Do tej pory jedno spotkanie w tygodniu wystarczało, czego dowodem były huczne aplauzy w czasie koncertów. – Zaproszeni przeze mnie goście, niektórzy wywodzący się z muzycznego świata, byli pod wrażeniem umiejętności chóru – opowiada dyrygent i dodaje: - To jest ich zasługa i jestem pełen podziwu dla ich zaangażowania.

Chór tworzą osoby z Żoliborza, które poza dyrygentem nie są związane zawodowo z muzyką.

„To mi w duszy gra”

Jedną z nich jest Dominika Olkowska, która w dzieciństwie uczyła się grać na pianinie, a w szkole muzycznej do rozpoczęcia nauki w liceum uczyła się śpiewu. Pytam, jak to jest wrócić po 15 latach przerwy do muzyki. – Czuję się jakby wypełniła się jakaś luka w moim życiu. Ta społeczność jest na tyle wyjątkowa, że chce mi się przychodzić na próby i spędzać z nimi czas. Potrzebowałam też pewnej odskoczni od codzienności – odpowiada Dominika, która zawodowo działa w branży optycznej. Pracuje w firmie zajmującej się produkcją szkieł okularowych i pisze dla branżowego magazynu Optyka.

Urszula już jako nastolatka śpiewała w chórze kobiecym przez 5 lat. Na studiach matematycznych rozstała się z muzyką. – Później gdzieś ta muzyka grała mi w sercu i były różne epizody, ale od śpiewania w profesjonalnym chórze do teraz minęło ze 20 lat – mówi Urszula Creamer. Jak sama mówi na próbach odpoczywa i relaksuje się. Do chóru zapisała się bez chwili zastanowienia. – To mi w duszy gra – dodaje z radością w głosie. Następnym celem muzycznym jest powrót do gry na pianinie.

Zawodowo Urszula zajmuje się księgowością. Prowadzi własne biuro na placu Inwalidów. Działa również społecznie. W ostatnim czasie zorganizowała zbiórkę pieniędzy na zakup 12 zbiorników na deszczówkę, które poleciały do Tanzanii.

Krzysztof Rychter, z kolei swoją przygodę z muzyką zaczął jeszcze w liceum. Wówczas grał na basie w zespole rockowym. Dawniej brał również lekcje śpiewu u emerytowanej śpiewaczki operowej. – Robiłem to tylko dla siebie, po to, żeby umieć coś zaśpiewać i podszlifować emisję głosu. To było bardzo ciekawe doświadczenie – opowiada Krzysztof, który dziś jest grafikiem. Konkretnie zajmuje się projektowaniem książek i okładek. Jest m.in. autorem okładki „Wzgórza psów” Jakuba Żulczyka czy książki Łukasza Orbitowskiego, która wkrótce ma się ukazać „Chodź ze mną”.

- Śpiewanie w chórze jest super odskocznią od codzienności. W czasie prób trzeba być mocno skupionym, więc nie ma nawet chwili, żeby myśleć o czymś innym. Można powiedzieć, że jest to jakiś rodzaj medytacji – mówi Krzysztof.

Siła napędzana własnymi sposobami

W chórze, jak się okazuje niezbędna jest nie tylko synchronizacja wokalna, ale również zdolność do organizacji całego przedsięwzięcia. Na zapowiadane koncerty Krzysztof zaprojektował plakaty, wydruk nut zapewnia mąż jednej z członkiń chóru. Ula z kolei załatwiła u księdza możliwość wystąpienia w kościele.

- Raz pomogli nam sąsiedzi, bo rzeczywiście działalność chóru, zwłaszcza koncertowa wymaga nakładów finansowych. Trzeba zapłacić dyrygentowi albo za akompaniament. To nie są też wielkie kwoty dla instytucji, z kolei dla nas jako osób prywatnych już tak. Jesteśmy wdzięczni sąsiadom za wsparcie i wiarę w nas bo jest nieoceniona , jednakże spodziewaliśmy się większego zaangażowania ze strony instytucji – mówi Dominika.

Żoliborski Chór Sąsiedzki w czerwcu leci do Grecji na tygodniowe warsztaty zwieńczone występem. Całe przedsięwzięcie jest zorganizowane w ramach międzynarodowej współpracy dzięki dofinasowaniu Erasmus+ Edukacja Dorosłych. Po powrocie do Polski ŻChS będzie gościł swoich kolegów i koleżanki z Grecji.  


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ