Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:39

Zatrasie: Mieszkańcy oczekują przejrzystości, ale administracja nie ma sobie nic do zarzucenia

Mieszkańcy Zatrasia informowani są o zamiarze wycinek na swoim osiedlu. Problem w tym, że ogłoszenie znajduje się jedynie w blokach sąsiadujących z wytypowanymi drzewami. Pozostali mieszkańcy Zatrasia o wycinkach mogą nic nie wiedzieć, choć przestrzeń osiedla jest publiczna.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o obawach i zastrzeżeniach mieszkańców Zatrasia w związku z wycinkami,
- odpowiedzi admistracji osiedla.

„Jestem mieszkanką żoliborskiego Zatrasia. Na początku miesiąca na naszej klatce schodowej (i tylko naszej, mieszkańcy okolicznych budynków nie zostali o niczym poinformowani) pojawiło się ogłoszenie, że administracja osiedla zamierza wystąpić o zgodę na wycięcie dwóch klonów srebrzystych, które rosną wokół oraz jednego z dwóch rosnących na terenie przyległym. Mimo że park jest dostępny dla wszystkich mieszkańców osiedla, zostaliśmy poinformowani tylko my w naszym bloku – alarmuje w nadesłanej do redakcji "Gazety Żoliborza" wiadomości mieszkanka Zatrasia.

Przeczytaj również: Zarobaczenie budynków na Żoliborzu to duży problem. Zaraz może być za późno

Mieszkańcy zdezorientowani, bo nie wiadomo o jakie drzewa chodzi

Na sposób informowania i dotarcia z informacją o zamiarze wycinki informowało na swoim Facebooku również Stowarzyszenie Zatrasie. „Czy przypadkiem o wycince jakiegokolwiek drzewa na terenie parku osiedlowego nie powinni być informowani wszyscy mieszkańcy osiedla z tego względu, że park osiedlowy jest majątkiem całego osiedla, które ponosi koszty jego utrzymania...? W naszej opinii informowanie wyłącznie 20 mieszkańców o wycince drzewa w parku osiedlowym to nieporozumienie. Ponadto Administracja Osiedla nie przygotowała ani zdjęć czy mapki z zaznaczonymi konkretnymi drzewami, które zamierza wyciąć” – zwracają uwagę członkowie Stowarzyszenia Zatrasie.

W ogłoszeniu zamieszczonym w budynku przy Przasnyskiej 12a znajdziemy informację, że drzewa są wytypowane do wycinki z powodu wypróchnienia i pęknięć, jednak jak relacjonują mieszkańcy wszystkie drzewa są w podobnym stanie, a wspomnianych defektów nie widać. Wobec czego mieszkańcy są zdezorientowani i nie do końca wiedzą, o które konkretnie drzewa chodzi. Ponadto w bezpośredniej wiadomości do administracji osiedla wskazują, że żadne z drzew rosnących w sąsiedztwie nie ucierpiało podczas silnych wichur jakie nawiedziły Warszawę w lutym tego roku.  

„Kto i kiedy dokonał oceny stanu tych drzew?” – pyta w wiadomości skierowanej do administracji inny zaniepokojony mieszkaniec osiedla. Na odpowiedzi wciąż czeka.

„O skali planowanej wycinki można mówić dopiero po otrzymaniu decyzji z Wydziału Ochrony Środowiska”

Administracja Osiedla Zatrasie uważa, że informacja o planowanych wycinkach została przekazana zgodnie z obowiązującymi przepisami, a na każde pytanie skierowane w sprawie drzew, mieszkańcy otrzymali szczegółowe informacje. Ponadto w odpowiedzi na stwierdzenie, że obecny sposób informowania o zamiarze wystąpienia zgód na wycinkę może zaburzać pełny obraz skali wycinki na całym osiedlu, Administracja podkreśla, że: „O skali planowanej wycinki można mówić dopiero po otrzymaniu decyzji z Wydziału Ochrony Środowiska, a takiej decyzji jeszcze nie ma, bo nie dokonano zgłoszenia do WOŚ.”

Jeśli chodzi o jakiekolwiek opinie dendrologiczne czy ornitologiczne, administracja znów powołuje się na przepisy twierdząc, że starając się o zgodę na wycinkę drzewa opinia dendrologiczna nie jest obowiązkowa i jest sporządzana jedynie na wniosek WOŚ po przeprowadzonej wizji.

Jeśli rzeczywiście dojdzie do wycinki, Administracja zapowiada, że wśród gatunków jakie są brane pod uwagę jako nasadzenia kompensacyjne to kasztanowiec, dąb lub takie, które wskaże WOŚ.

Zarządzający osiedlem wzdłuż alei łączącej przedszkole z podstawówką chcą wysiać w tym roku ponownie trawę. Jak wskazuje administracja "to teren zacieniony i intensywnie eksploatowany przez czworonożnych przyjaciół (...) co nie wpływa pozytywnie na nową roślinność."

"Weźmiemy również pod uwagę możliwość zorganizowania dodatkowych nasadzeń na tym terenie" - zapowiada administracja.

Przeczytaj również: Zatrasie: Zamiast trawnika rozjeżdżone błoto


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.