Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:16

Żoliborskie liceum przyjęło uczniów z Ukrainy. „Sami z siebie powtarzają nowe słowa po Polsku.”

- Dzisiaj jest dzień wagarowicza, a nasze szkoły są pełne, z czego bardzo się cieszę – od tych słów rozpoczął swoją dzisiejszą wizytę na Żoliborzu Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. Żoliborskie liceum pokazuje jak pomagać ukraińskim uczniom.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o wyzwaniach dyrektora żoliborskiego liceum jakie wiązały się z przyjęciem uczniów z Ukrainy,
- jak gości z Ukrainy przyjęli polscy uczniowie i co oznacza dla nich pomoc swoim równieśnikom.

– Do stołecznych szkół uczęszcza już 10 tys. ukraińskich dzieci, choć są szacunki które mówią, że w samej stolicy jest ich około 90 tysięcy. Robimy wszystko by móc się razem uczyć i integrować – zapewnił w poniedziałek 21 marca przed budynkiem I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Limanowskiego na Żoliborzu Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.  

Prezydent Warszawy spotkał się z dziennikarzami w towarzystwie dyrektora placówki, samorządu szkolnego i grupy ukraińskiej młodzieży, która obecnie uczęszcza do ogólniaka na Żoliborzu. W tzw. klasie przygotowawczej uczy się 50 uczniów z Ukrainy. – To wielka duma dla liceum „Limanowskiego”, że tak szeroko otworzyło się na naszych gości z Ukrainy. Szkoła zatrudniła też 4 nauczycielki z Ukrainy – podkreśla Trzaskowski.

Przeczytaj również: PESEL dla Ukraińców. “To największe wyzwanie tygodnia”

„Trzeba było zorganizować buty, ponieważ niektórzy przyjechali mając tylko jedną parę i to w dodatku butów zimowych”

O przyjęciu uczniów z Ukrainy do swojej szkoły opowiadał dyrektor liceum „Limanowskiego” Andrzej Wyrozembski: – Przede wszystkim sami chcieliśmy stworzyć takie klasy i jednocześnie pomóc. To jest nasza decyzja, to jest decyzja naszych nauczycieli. Dyrektor zaznaczył, że w przygotowaniu klas przygotowawczych niezbędna jest elastyczność. – Trudno coś zaplanować, ułożyć program nauczania czy przyjąć jakiekolwiek założenia. Musimy reagować na potrzeby tych uczniów. Ogromnie ważna jest też pomoc, jaką otrzymujemy z każdej strony – mówi Andrzej Wyrozembski. Pomaga miasto, dzielnica, rodzice dotychczasowych uczniów, mieszkańcy Żoliborza i dzielnic, w których mieszkają uczniowie i nauczyciele. – Trzeba było zorganizować buty, ponieważ niektórzy przyjechali mając tylko jedną parę i to w dodatku butów zimowych. Musieliśmy zorganizować obiady i śniadania. Przygotowaliśmy wyprawkę. Właściwie po tygodniu mają to, co powinien mieć uczeń w szkole – wylicza dyrektor „Limanowskiego”.

- Ta młodzież jest wspaniała. Jak oni chcą się uczyć. Każdego dnia znają coraz więcej słów. Sami z siebie powtarzają nowe słowa po Polsku. Są tacy otwarci i chętni. To jest przyjemność i zaszczyt z nimi pracować. Jeśli mogę kogoś namawiać do tego, by tworzyć klasy przygotowawcze, to tak, jak najbardziej namawiam i jeśli do takich klas uda się dołożyć moduł, w czasie którego po południu nasi goście mogliby uczestniczyć zdalnie w lekcjach swojej szkoły ukraińskiej tak, aby dokończyć 10 i 11 klasę to będzie to dla nich najważniejsze – zaznaczył Andrzej Wyrozembski.

Uczniowie z Ukrainy mają również możliwość edukacji w systemie zdalnym po to by uczniowie mieli wybór i mogli zdecydować, czy chcą kontynuować naukę w polskim systemie edukacyjnym czy ukraińskim. – Będziemy starać się, żeby ułatwić możliwość skorzystania ze zdalnej edukacji w języku ukraińskim – zapowiedział prezydent Warszawy. Miasto proponuje też rozwijanie ukraińskiej szkoły przy Ambasadzie Ukrainy w Polsce, co miałoby się odbyć z pomocą ukraińskiego ministerstwa edukacji.

Ukraińscy uczniowie dziękują, a polscy chcą pomagać i integrować się

W imieniu ukraińskich uczniów mówiła 14-letnia Ewelina Serbeńska z obwodu Lwowskiego. Jej słowa tłumaczyła na Polski Marianna Druczek, opiekunka i asystentka językowa, która pracuje w liceum „Limanowskiego” – Do Warszawy przyjechaliśmy dwa tygodnie temu i od razu zaczęliśmy szukać szkoły. Dziękuję bardzo za ciepłe i otwarte drzwi dla mnie i kolegów – relacjonuje ukraińska uczennica, kończąc swoją wypowiedź układając dłonie w kształt serca i mówiąc po polsku: - Dziękuję bardzo Polsko.

O tym, jak ważną sprawą jest przyjęcie ukraińskich uczniów mówiła przewodnicząca samorządu szkolnego Ewelina Mazurek. – Zobaczyliśmy na korytarzach 50 nowych twarzy i mimo, że wymagało to ogromu organizacji i mobilizacji ze strony dyrektora, grona pedagogicznego, rodziców oraz uczniów, to nam się udało. W tym momencie jestem dumna ze swojej szkoły, bo wszyscy pomagają z ogromną chęcią. Nasze serca i głowy są otwarte na nowe znajomości – mówi szefowa szkolnego samorządu. Uczniowie integrują się organizując karaoke, tańce czy turniej sportowe.

- Nam było to wszystko potrzebne. Przyjęcie nowej uśmiechniętej grupy osób, to był ten potrzebny kop, rozpęd po pandemii. Po tym jak usiedliśmy i przez prawie dwa lata nie mogliśmy wstać z tego samego miejsca, kiedy trwaliśmy w stagnacji. Teraz wszyscy mamy nadzieję, że z dnia na dzień będzie nam się żyło coraz lepiej – dodaje na koniec uczennica żoliborskiego liceum.  

Przeczytaj również: Gdzie po żywność, odzież i dary dla uchodźców


Fot.-E.-Lach-1

Fot.-E.-Lach-1

Fot.-E.-Lach-3

Fot.-E.-Lach-3


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.