Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 03:12

Stuhr, Zamachowski, Damięcki, Muller i inni apelują do Trzaskowskiego w sprawie Prochowni

„»Prochownia Żoliborz« przez 9 lat była dla nas domem kultury, którego nasza dzielnica do dzisiaj nie posiada” – czytamy w liście otwartym w sprawie Prochowni skierowanym do prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, pod którym podpisali się ludzie m.in. ze środowiska kultury i sztuki.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- kto podpisał się pod listem otwartym do prezydenta Warszawy,
- o co apelują osobistości wywodzące się ze środowiska kultury i sztuki.

Mieszkańcy nadal nie odpuszczają w sprawie Prochowni Żoliborz, która od ponad miesiąca pozostaje zamknięta. Najpierw lokal był nieczynny ze względu na trwające procedury urzędowe. Później rozstrzygnięto konkurs, w którym zwyciężyła spółka Dapius. Jak wynika z opublikowanej karty ocen, oferta Marianny Zjawińskiej, dotychczasowej właścicielki Prochowni, mimo dość obszernego opisu swoich osiągnięć i proponowanego programu nie zdobyła uznania urzędników tak, jak zwycięska oferta spółki Dapius licząca o połowę mniej stron.

Konkurs wygrała więc spółka Dapius, która zebrała gorszą ocenę za sposób zagospodarowania, ale straty w punktacji nadrobiła zaproponowaną wysokością stawki czynszu w kwocie 6,8 tys. złotych. To ponad dwa razy więcej niż była w stanie zaoferować Marianna Zjawińska. "Do tej pory czynsz był adekwatny dla lokalu gastronomicznego z funkcją kulturalną, którego zadaniem było organizowanie licznych, darmowych dla mieszkańców wydarzeń. W ciągu ostatnich 5 lat zorganizowaliśmy prawie 500 wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych, sportowych i integracyjnych, a było to możliwe właśnie dzięki przeznaczeniu lwiej części wypracowanego przez zespół Prochowni zysku na organizację tych wszystkich wydarzeń" - informuje właścicielka Prochowni. Większy czynsz oznaczałby więc mniejszą liczbę, albo w ogóle brak darmowych wydarzeń dla lokalnej społeczności.

Przeczytaj również: Kolejne kultowe miejsce na Żoliborzu ofiarą urzędowych procedur

Ludzie ze świata sztuki i kultury zwracają się do Trzaskowskiego w sprawie Prochowni

Sprawa Prochowni budzi zaniepokojenie u osób, które również są bywalcami Prochowni i pochodzą ze środowiska kultury i sztuki. W liście otwartym do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy piszą: „Z dostępnych na stronie Zarządu Zieleni dokumentów wynika, że zwycięska oferta nie spełniła wymogów regulaminu, a jednak została dopuszczona do części niejawnej konkursu. Ponadto doświadczenie oferentów nie jest rzetelnie udokumentowane, stąd nasza obawa, czy planowany przez oferenta program będzie realizowany na poziomie, który oczekujemy i do którego się przyzwyczailiśmy.”

Wszystkie dostępne w ofercie spółki Dapius listy referencyjne zostały wystawione przez firmę Finals 11. Informacje zawarte w KRS wskazują, że jedynym członkiem zarządu spółki Dapius jest Krzysztof Kowalski, jednocześnie jedynym członkiem zarządu spółki Finals 11 jest także Krzysztof Kowalski. Spółki te są również powiązane kapitałowo – jedynym udziałowcem spółki Finals 11 sp. z o.o. jest Tomasz Skrok, który jest także większościowym udziałowcem Dapius.

Krzysztof Kowalski stał się jedynym członkiem zarządu spółki Finals 11 16 lutego, by 8 dni później wystawić potrzebne referencje spółce Dapius.

Przeczytaj również: [Update] Nowy dzierżawca Prochowni szuka na nią kupca

Apel o ponowne rozpatrzenie ofert

„Doszły do nas również informacje, że spółka, która wygrała konkurs już szuka nowego właściciela, który poprowadziłby to miejsce. Wprawdzie takie działanie nie jest niezgodne z prawem, ale niezgodne z interesem społecznym, ponieważ pokazuje brak zainteresowania miejscem, które jest dla nas tak ważne” – zwracają uwagę sygnatariusze listu. Wśród nich znaleźli się m.in. Joanna Moro, Małgorzata i Natalia Niemen, Olga Wolniak, Danuta Kuroń, Jakub Józef Orliński, Maciej Stuhr, Marek Dutkiewicz, Grzegorz Damięcki, Stanisław Trzciński i Tadeusz Muller. Apel podpisał również wydawca Gazety Żoliborza Mateusz Durlik. Łącznie pod listem podpisało się ponad 30 osób w większości związanych ze środowiskiem kultury i sztuki. Wszyscy apelują o ponowne przeanalizowanie ofert pod kątem formalnym i merytorycznym w taki sposób, by przede wszystkim zadbać o dobro mieszkańców.

Głos w sprawie Prochowni zabrał także jeden z autorytetów kulinarnych w Polsce Magda Gessler. Restauratorka podkreśla, że prowadzenie lokalu gastronomicznego wiąże się z szeregiem wyzwań zwłaszcza w dobie drożejących cen gazu i prądu.

„Mój syn Tadeusz (przyp. red. Muller) opowiedział mi o niesprawiedliwej walce…jaką warszawskie knajpy - Bar na Kępie i Prochownia Żoliborz muszą toczy z miastem!! Urzędnicy po cichu, dla własnego interesu ogłaszają przetarg na miejsca, które stworzyli cudowni ludzie… to DNA Żoliborza, kultowe miejsca spotkań!! Nie bądźmy obojętni na takie zagrania, walki o wpływy!” – napisała na swoim Facebooku Magda Gessler.

Przeczytaj również: Mieszkańcy nie odpuszczają w sprawie Prochowni


275604550_4654167488042539_3575725351966481069_n

275604550_4654167488042539_3575725351966481069_n

apel-prochownia-12

apel-prochownia-12


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ