Przebudowa Śmiałej będzie odbywać się na odcinku od ulicy gen. Zajączka do alei Wojska Polskiego. Mieszkańców czekają zmiany w organizacji ruchu.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym, kiedy zaczyna się przebudowa Śmiałej,
- jak będzie wyglądała na remontowanym odcinku organizacja ruchu,
- do kiedy mają potrwać prace.
Na początku lutego dzielnica podpisała umowę z wykonawcą na przebudowę ulicy Śmiałej na odcinku od ulicy gen. Zajączka do alei Wojska Polskiego. Zapowiadane prace rozpoczną się m.in. od rozbiórki obecnej nawierzchni jezdni oraz chodników. Zdemontowane zostaną również krawężniki i obrzeża.
Następnie wykonawca rozpocznie roboty polegające na przygotowaniu i układaniu warstw konstrukcyjnych jezdni, chodników, zjazdów i zatok postojowych.
Wszystkie prace na Śmiałej rozpoczną się w środę, 9 marca. Od tego dnia na przebudowywanym odcinku zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu. „Ulica Śmiała zostanie zamknięta dla ruchu na odcinku od drogi prowadzącej wzdłuż skweru L. Bergera »Goliata« do Biblioteki Publicznej przy ul. Śmiałej 24. Kierowców skręcających w ul. Śmiałą z ul. gen. J. Zajączka obowiązywać będzie nakaz skrętu w drogę prowadzącą wzdłuż skweru L. Bergera »Goliata«” – czytamy w komunikacie informującym o zmianach na czas remontu.
Z kolei na odcinku od Biblioteki Publicznej do alei Wojska Polskiego będzie obowiązywać ruch dwukierunkowy. To oznacza, że przestanie obowiązywać zakaz wjazdu w ulicę Śmiałą od alei Wojska Polskiego.
Przeczytaj również: Jak będzie wyglądać ulica Śmiała? Mieszkańcy zdecydowali
Przebudowa Śmiałej. Organizacja ruchu dla mieszkańców
Zakaz wjazdu od strony ul. gen. Zajączka nie będzie obowiązywać mieszkańców, którzy muszą dojechać do terenów posesji znajdujących się pod numerami 1/3, 5/7, 4/18. Według wprowadzonej na czas przebudowy Śmiałej, na zamkniętym odcinku ulicy obowiązywać będzie ruch dwukierunkowy, a wyjazd będzie możliwy wyłącznie w kierunku ul. gen. J. Zajączka, z nakazem skrętu w drogę wzdłuż skweru L. Bergera „Goliata”. Od strony al. Wojska Polskiego przejazd będzie niedostępny dla mieszkańców.
Na całym przebudowywanym odcinku obowiązywać będzie zakaz zatrzymywania się. Taka organizacja ma obowiązywać do końca marca.
Przeczytaj również: Remont dwóch żoliborskich ulic, inwestycje oświatowe i pieniądze na Dom Kultury. Budżet Żoliborza na 2022 rok
Jak ma wyglądać ulica Śmiała po remoncie?
W ramach przebudowy jezdnia ulicy Śmiałej ma zyskać nową nawierzchnię, przy skwerze L. Bergera ,,Goliata” i na zjazdach wyłożona zostanie kamienna kostka. Chodniki pokryją betonowe płyty. Na ulicy znajdą się także listwowe progi zwalniające.
Całość będą oświetlały pastorały, które zostaną odnowione. Dobudowany zostanie odcinek linii oświetlenia, który uzupełniony będzie o trzy dodatkowe latarnie typu „Pastorał Warszawski”. Nowością będą ławki parkowe, kosze na śmieci i stojaki rowerowe, które pojawią się przy jezdni.
Po zakończonych pracach budowlanych pojawi się również nowa zieleń. Zasadzonych ma być 12 drzew i prawie 450 krzewów żywopłotowych i 1500 krzewów okrywowych, a także ponad 200 bylin. Dzielnica zapowiada również założenie i odtworzenie trawników o łącznej powierzchni 2,2 tys. m kw., z kolei rosnące na Śmiałej drzewa mają zostać odmłodzone. Zabiegi mają zostać przeprowadzone na 59 drzewach.
Przebudowa fragmentu ulicy śmiałej, według podpisanej umowy ma kosztować ponad 3,7 mln złotych.
Kolejny odcinek Śmiałej do przebudowy w przyszłym roku
Dzielnica zapowiada kontynuację przebudowy ulicy Śmiałej w przyszłym roku. Prace mają obejmować odcinek od alei Wojska Polskiego do Hauke-Bosaka.
W ramach przygotowań w grudniu 2021 roku odbyło się spotkanie z mieszkańcami, w trakcie którego przedstawiono trzy koncepcje przebudowy Śmiałej. Jak się okazało mieszkańcy opowiedzieli się na tzw. drugim odcinku za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego z wyznaczeniem miejsc parkingowych. Mieszkańcy, którzy wyrazili swoje opinie jednocześnie sprzeciwili się poszerzeniu jezdni kosztem zieleni i zmian w układzie skrzyżowania ulicy Śmiałej z ulicą Mierosławskiego.
Przeczytaj również: Ulica Śmiała: Dziurawa i niebezpieczna. 50 lat bezskutecznej walki o remont
Napisz komentarz
Komentarze