Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:42

Sport tylko dla bogatych? Drożyzna na pływalni

W odpowiedzi na inflację od lutego w żoliborskim Ośrodku Sportu i Rekreacji zmienił się cennik. Podrożało niemal wszystko.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o zmianach cen w OSiR
- o przyczynach podwyżek
.

Podwyżki nie ominęły także miejskich ośrodków sportu. Na Żoliborzu normalny bilet na pływalnię podrożał z 18 na 22 złote. – Drożeje wszystko, a co z misją dostępności miejskiej infrastruktury dla mieszkańców, zwłaszcza gdy tak dużo mówi się dziś o zdrowym trybie życia? Sport przecież jest jego nieodłącznym elementem – pisze do nas mieszkanka Żoliborza, która korzysta z pływalni przy Potockiej.

Nowe stawki w żoliborskim OSiR obowiązują od lutego. - Przez ostatnich 11 lat cennik biletów na pływalnię OSiR Żoliborz nie był zmieniany – od 2011 roku bilet normalny kosztował 18 zł. Obecne podwyżki są koniecznością i wynikają z rosnących cen towarów i usług. Ceny energii elektrycznej wzrosły o ok. 60%, podrożały koszty utrzymania stacji uzdatniania wody, chemia basenowa oraz chemia do sprzątania. Po raz kolejny wzrosło także minimalne wynagrodzenie pracowników – wylicza przyczyny podwyżek Donata Wancel, rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy na Żoliborzu.

Wyjście na lodowisko za prawie 400 złotych?

Pod koniec stycznia przy Potockiej uruchomiono również lodowisko. W dniu otwarcia jedna z naszych czytelniczek alarmowała: - To chyba najdroższe lodowisko w Warszawie. Jako przykład podaje 5-osobową rodzinę, 2 osoby dorosłe i 3 dzieci. Według wyliczeń taka rodzina płacąc za wejście na lodowisko (12 zł bilet normalny i 7 zł ulgowy), wypożyczenie łyżew (6 zł za parę na godzinę), wypożyczenie pingwinka (10 zł jeden na godzinę) i zwrotne kaucje (za każdy wypożyczony sprzęt 50 zł) musiałaby wziąć ze sobą w gotówce prawie 400 złotych. Z wyliczeń wynika jednak, że rzeczywisty koszt wypadu takiej rodziny na lodowisko to 85 złotych, które zawiera opłaty za wstęp i wypożyczenie łyżew oraz pingwinka.

Przeczytaj również:Mistrzowie na Sadach. Poruszające oraz wyjątkowe historie olimpijczyków i utytułowanych sportowców z Żoliborza

Sprawą lodowiska zainteresowała się również Donata Rapacka, dzielnicowa radna z ramienia ruchu Polska 2050. „Dzisiaj w Warszawie jest dużo lodowisk, także bezpłatnych, wygodnych i pięknie usytuowanych, z których mieszkańcy mogą korzystać bez ograniczeń. Nie ma również najczęściej tak wysokiej kaucji za wypożyczenie sprzętu. Opłaty na naszym lodowisku może na pierwszy rzut oka nie są wygórowane, jednak, jeśli porównamy je z cenami na innych warszawskich lodowiskach okazuje się, że jesteśmy właściwie najdrożsi. Pamiętać trzeba, że na ślizgawkę idzie się najczęściej z rodziną, a więc i opłaty się sumują - to duży koszt” – pisze w interpelacji złożonej 31 stycznia. 

Kaucja dla rodzin niższa

W odpowiedzi na nasze pytania Donata Wancel przypomina, że bilet wstępu na lodowiska upoważnia do korzystania z niego nawet do 6 godzin w ciągu dnia. Czyli kupujący bilet normalny albo ulgowy może jeździć na lodowisku od godziny 9 do 15 lub od godziny 16 do 22.

- Kaucja za wypożyczenie sprzętu jest zwrotna, w momencie oddania sprzętu i jest koniecznym zabezpieczeniem. Zdajemy sobie sprawę, że jej koszty mogą przekraczać możliwości finansowe części klientów, głównie rodzin korzystających z wypożyczalni. Dlatego też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców została ona zmniejszona. Obecnie przy zakupie biletu przez rodziny powyżej 3 osób, w tym co najmniej jedna osoba dorosła obowiązuje tzw. kaucja rodzinna, która wynosi maksymalnie 150 zł – informuje rzeczniczka żoliborskiego urzędu.

Przeczytaj również: Lodowisko na Żoliborzu wreszcie otwarte


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ