Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:01

Fala pomocy dla Ukrainy - tak wyglądał sobotni Prochopiknik

W sobotę odbył się pierwszy z cyklu piknik pod Prochownią. Głównym punktem wydarzenia stała się zbiórka produktów dla Ukraińców. Mieszkańcy tłumnie okazali swoje wsparcie.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o tym jaki charakter miał Prochopiknik?
  • dlaczego mieszkańcom zależy na utrzymaniu Prochowni?

Sobota, temperatura za oknem dobija nieśmiało do sześciu stopni. Na drzwiach Prochowni wisi kartka informująca przechodniów o zamknięciu lokalu. To skutek trwającego konkursu na dzierżawę Prochowni Północnej w parku Żeromskiego. Temat opisywaliśmy wielokrotnie na łamach Gazety Żoliborza.

Mimo to, odbył się tzw. „Prochopiknik” – wydarzenie, które ma za zadanie kontynuować tradycję spędzania czasu pod Prochownią i spotkań społeczności lokalnej. Miały one tu miejsce przez ostatnie dziewięć lat funkcjonowania lokalu, aż do końca stycznia, kiedy to skończyła się umowa na dzierżawę lokalu. „Miasto zamknęło nam Prochownię, więc otwórzmy ją sobie sami” – taki przekaz płynie z facebookowej strony wydarzenia, które zorganizowali stali bywalcy Prochowni.

W całym parku jeden widok – ludzie z kartonami

Mimo słonecznej pogody podczas wydarzenia próżno było szukać mieszkańców odpoczywających na leżakach czy piknikujących w wesołej atmosferze. Cała uwaga została skierowana na zbiórkę rzeczy dla obywateli Ukrainy, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji w związku z trwającą wojną. Zbiórkę ogłosiła założycielka Prochowni Żoliborz. Mieszkańcy, nie tylko Żoliborza, odpowiedzieli bardzo ochoczo. Przez cały czas trwania pikniku ludzie zbierali się w parku Żeromskiego. Niemal wszystkich łączyło jedno – nieśli torby, kartony, paczki nieraz zapakowane na małe wózki. Część osób zdecydowała się przywieźć dary samochodem, w związku z czym powstał drugi punkt zbiórki na parkingu przed Fortem Sokolnickiego. 

- Jestem w szoku, jak duży jest odzew – ten, który widzimy na miejscu, ale również ten w mediach społecznościowych po opublikowaniu postu o zbiórce. Byłyśmy przygotowane na taką sytuację, nauczone doświadczeniem zbiórki dla uchodźców w grudniu, kiedy to vana musieliśmy zapakować czterokrotnie. To dobitnie pokazuje, że Prochownia to nie budynek, tylko ludzie budujący to miejsce: nasi bywalcy, goście, sąsiedzi, spacerowicze oraz nasz zespół. Wspaniale, że ludziom się chce pomagać – komentuje Marianna Zjawińska, założycielka Prochowni Żoliborz.

W miejscu zbiórki było bardzo gwarno i ruchliwie. Panowała atmosfera pracy i rozmów. Sortowano, opisywano, zaklejano, pakowano i ładowano przesyłki. Słychać było głosy pytające o taśmę klejącą, o to co napisać na kartonach. Na każdym z nich musiała znajdować się informacja o zawartości. Ofiarowywano rozmaite rzeczy: koce, środki czystości, karimaty, żywność, sprzęty elektroniczne i ubrania, których było na oko najwięcej.

Na spacerowiczów i pomagających czekała kawa i herbata. Można było również poczęstować się bananowym chlebem, czekoladowymi ciasteczekami i domową foccacią upieczoną przez właścicielkę Prochowni specjalnie na okazję pikniku.

To miejsce musi istnieć!”

Mieszkańcy, zapytani dlaczego zdecydowali się przynieść rzeczy akurat do Prochowni, wskazywali głównie na sąsiedztwo i bliskość miejsca, która ułatwiła im przekazanie pomocy.

- Postanowiłyśmy przynieść rzeczy do Prochowni, bo mamy tu zdecydowanie bliżej niż do magazynu na Bokserskiej. Nie trzeba było jechać autem, ale można było przyjść na piechotę – mówią dwie młode dziewczyny, Ania i Magda.

Nie brakowało również głosów wsparcia i rozczarowania z zamknięcia Prochowni. - To miejsce musi istnieć! Często się zastanawiamy dokąd pójść, gdzie coś zanieść, a tymczasem wszystko jest tutaj, po sąsiedzku. Prochownia to nie tylko kawiarnia, a międzypokoleniowe miejsce spotkań, kultury, uczenia społeczności jak być aktywnym, absolutnie zasłużone. Zapracowało na swoje imię, dlatego powinno się zrobić wszystko, aby mogło w dotychczasowej formie dalej funkcjonować. Obserwowaliśmy, jak ją tworzono, jak się rozwijała, jak w nią inwestowano. Jej zamknięcie oznacza ogromne koszty emocjonalne, również dla nas. Jeśli mówi się o oddawaniu miasta obywatelom, to nie ma lepszego przykładu. Widać to szczególnie dzisiaj – wyjaśnia małżeństwo, które jak wiele innych osób przyszło wesprzeć akcję.

Pomoc przerosła oczekiwania

Z powodu niespodziewanego zaangażowania warszawiaków i warszawianek trzeba było pilnie znaleźć dodatkowy transport. Jak poinformowały organizatorki zbiórki, zapakowane w samochód dostawczy o pojemności 20 m3  i pięć innych, dużych samochodów rzeczy trafiły do magazynów Urzędu Dzielnicy Bielany oraz Banku Żywności SOS. W poniedziałek trafią bezpośrednio na granicę.

Kolejny piknik pod Prochownią już w przyszłą sobotę.


gaz1

gaz1

gaz3

gaz3

gaz2

gaz2

gaz5

gaz5

gaz8

gaz8

gaz7

gaz7

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ