Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 03:04

Jeszcze więcej „zero waste” na Bielanach

„Podzielnia” zmienia nazwę, siedzibę i ma nowego opiekuna.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • czym jest Dzielnia?
  • jakie przedmioty można oddawać?
  • kto może korzystać z Dzielni?

Bielany coraz prężniej rozwijają kolejne inicjatywy działające w myśl gospodarki zamkniętego obiegu. Mieszkańcy tej dzielnicy mogą dzielić się tym, czego mają w nadmiarze: jedzeniem, odzieżą, roślinami, produktami do domu, a nawet zniczami.

„Przy ul. B. Podczaszyńskiego 12 działa Dzielnia.BL, lokal, w którym nie ma kasy, bo za nic się nie płaci. Jedni przynoszą (za darmo), inni wynoszą (nie płacąc). A można tu upolować prawdziwe perełki – nową lub mało używaną odzież, dobre książki, ozdoby do domu. Naprawdę warto tu zajrzeć!” – zachęca bielański urząd dzielnicy. Dzielnia.BL to dawna Podzielnia, która działała przy ulicy Kasprowicza i powstała latem 2020 roku. Miejsce cieszyło się dużą popularnością nie tylko wśród mieszkańców Bielan, ale i całej Warszawy.

Przeczytaj również: Zniczodzielnia przy Cmentarzu Północnym. Ma pomóc w powtórnym użyciu zniczy

- Widać, że jest potrzeba takich miejsc. W trakcie przygotowań do otwarcia często przychodzili do nas okoliczni mieszkańcy i dopytywali, co planujemy. Jak tylko dowiedzieli się, że powstanie dzielnia, od razu oferowali pomoc na przykład przy rozładunku jakiegoś większego transportu używanych rzeczy. Zapowiadali, że przyniosą przedmioty do wymiany. Widać, że chcą współpracować i budować to miejsce – mówi cytowana w oficjalnym komunikacie Nela, która kieruje „Dzielnią.BL”.

Przynieść można wszystko, co nadaje się do użytku

Przynosząc rzeczy do Dzielni.BL trzeba mieć na uwadze by były to przedmioty lub ubrania, z których sami byśmy chcieli skorzystać. – Tak naprawdę można przynieść wszystko, co przydaje się w domu. Nawet jeśli po jakimś czasie przedmioty nie znajdą chętnych, to my i tak wykorzystamy je w mieszkaniach, które urządzamy dla osób wychodzących z kryzysu bezdomności. Zapewniam, że każdy przedmiot, który do nas trafi znajdzie nowego użytkownika – podkreśla Agnieszka Siekiera z Fundacji Fundusz Współpracy. „W przypadku oddania dużych gabarytów (m.in. meble, AGD) należy wcześniej skontaktować się z Dzielnią.BL pod numerem 537 279 970. Wolontariusze znajdą chętnego na przedmioty i pomogą w transporcie” – czytamy w informacji opublikowanej przez bielański urząd.

Przeczytaj również: Nadmiar jedzenia po świętach? Podziel się nim w jadłodzielni

Dzielnia otwarta jest we wtorek, środę i czwartek w godz. od 12 do 18. W lokalu ma niedługo powstać pomieszczenie wyłącznie z małymi artykułami gospodarstwa domowego. Planowane jest także uruchomienie ogólnodostępnego warsztatu. Dzielnię prowadzi Fundacja Fundusz Współpracy na podstawie porozumienia o współpracy z bielańskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Bielany.

- Każdy z nas trzyma u siebie rzeczy, których nie używa i już nie potrzebuje. Tworzymy więc na Bielanach przestrzeń, gdzie można się nimi podzielić w myśl coraz popularniejszej ekonomii współdzielenia. Jako dzielnica bardzo wspieramy ten kierunek rozwoju. Jest to działanie korzystne zarówno dla mieszkańców, jak i dla środowiska – podkreśla Grzegorz Pietruczuk, burmistrz Bielan.

Przeczytaj również:Podzielnia na Bielanach. Drugie życie dla niepotrzebnych rzeczy

Mapa miejsc wolnych od śmieci

Lokalna inicjatywa Bielany Less Waste opracowało mapę miejsc, która może się przydać osobom chcącym ograniczyć produkcję śmieci.

Lista bielańskich dzielni:

Jadłodzielnie:

Książkodzielnie:

Zniczodzielnie i doniczkodzielnie:

  • Cmentarz Północny,
    ul. K. Wóycickiego 14, przy wejściach na cmentarz, regały do wymiany zniczy, czynne całodobowo.
  • Kwitnąca Pracownia Florystyczna(otwiera się w nowej karcie),
    ul. P. Nerudy 3a, regał do wymiany zniczy i doniczek, na tyłach kwiaciarni, czynna całodobowo.
  • Cmentarz Wawrzyszewski,
    ul. Wólczyńska 64 (jeszcze nie działa, w trakcie tworzenia)

Roślinodzielnie:

Wymiana/sprzedaż rzeczy z drugiej ręki:


PODZIELNIA PODCZASZYNSKIEGO 12
WARSZAWA 20 01 2022
FOT TOMASZ OZDOBA

PODZIELNIA PODCZASZYNSKIEGO 12 WARSZAWA 20 01 2022 FOT TOMASZ OZDOBA

Plakat-ekonomia-wspoldzielenia

Plakat-ekonomia-wspoldzielenia


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ