Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:31

Ranking Perspektywy 2022. Które miejsce zajęły żoliborskie i bielańskie szkoły?

Wiemy już które szkoły średnie są najlepsze w Warszawie i jak w najnowszym rankingu wypadły żoliborskie i bielańskie placówki.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- jakie żoliborskie i bielańskie liceum wypadło najlepiej w rankingu
- jak wypadły w rankingu technika z Żoliborza i Bielan
- jak zmieniły się wyniki w stosunku do poprzedniego roku

Ranking przygotowano już 24. raz. Zestawienie to ranking liceów i techników, który ma być pomocny uczniom przy wyborze szkoły.

Przeczytaj również: Odpływ uczniów z religii nie tylko w szkołach średnich, ale też w podstawówkach

W rankingu liceów kryteriami są wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych (30 proc.), wyniki matury z przedmiotów dodatkowych (45 proc.) oraz sukcesy w olimpiadach (25 proc.), w tym międzynarodowych.

Nieco inne kryteria obowiązywały w przypadku techników. W tym przypadku liczyły się: wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych (20 proc.), wyniki egzaminu zawodowego (30 proc.), wyniki matury z przedmiotów dodatkowych (30 proc.) i sukcesy szkoły w olimpiadach (20 proc.).

Żoliborskie technikum spada z pierwszej dziesiątki na Mazowszu

Jeśli chodzi o stołeczne technika w pierwszej dziesiątce ogólnopolskiego zestawienia w pierwszej dziesiątce znalazły się dwa technika. Pierwsze miejsce zajęło Technikum Mechatroniczne nr 1 a drugie Technikum nr 9 Lotnicze im. Bohaterów Narwiku.

Na Żoliborzu najlepsze okazało się Technikum Elektr. nr 3 im. Żołnierzy AK "Żywiciel", które w skali kraju zajęło 135. miejsce, zaś Mazowsza 26. spadając z 10. lokaty. Na Bielanach z kolei najlepiej wypadło Technikum Księgarskie im. Stefana Żeromskiego zajmując w ogólnopolskim rankingu 283. miejsce awansując z 449. W skali województwa bielańskie technikum sklasyfikowano na 44. miejscu (w ubiegłym roku była to 53. pozycja).

"Witkacy" nadal najlepszy

W najnowszej odsłonie rankingu, w ogólnopolskim zestawieniu liceów tak jak przed rokiem na pierwszym miejscu znalazło się XIV LO im. S. Staszica, które w ścisłej czołówce znajduje się już od 7 lat. Jeśli chodzi o Żoliborz to w ogólnopolskim ujęciu najlepiej wypadło LO im. Stanisława Ignacego Witkiewicza zajmując 28. miejsce. W warszawskim rankingu to liceum wypadło z pierwszej dziesiątki zajmując 11. miejsce. Przed rokiem „Witkacy” zajął 10. lokatę.  W przypadku Bielan najlepiej wypadło LO Joachima Lelewela zajmując 41. miejsce awansując tym samym z 48. miejsca.

Kto czuwał nad rankingiem?

W Ranking Perspektyw zaangażowano kapitułę, która określiła jego zasady. W jej skład wchodzą przedstawiciele komisji ds. kształcenia Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, dyrektorów okręgowych komisji egzaminacyjnych, przedstawicieli uczelni oraz komitetów głównych olimpiad. Na czele kapituły stanęła dr hab. Barbara Marcinkowska, rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

W tegorocznym rankingu organizatorzy wzięli pod uwagę dane z 1256 liceów ogólnokształcących i 1165 techników.

Przeczytaj również: „Witkacy to nasza bezpieczna strefa” – Jak nauka w szkole przyjaznej LGBTQ+ wygląda z perspektywy uczniów?

Żoliborskie i bielańskie szkoły w ogólnopolskim zestawieniu

28 spadek z 27                LXIV LO im. Stanisława Ignacego Witkiewicza Żoliborz

41 awans z 48                 XLI LO im. Joachima Lelewela Bielany

46 spadek z 43                CXXII LO im. Ignacego Domeyki Bielany

84 awans ze 109             XXII LO z Oddz. Dwujęz. im. Jose Marti Bielany

142 spadek ze 103         XVI LO z Oddz. Dwujęz. im. Stefanii Sempołowskiej Żoliborz

227 awans z 254             XCIV LO im. gen. Stanisława Maczka Bielany

245 awans z 352             LO Niepubliczne nr 43 im. Lotników Amerykańskich Bielany

514 awans z 700             Ogólnokszt. Szk. Muz. II st. (ZPSM nr 4) Żoliborz

525 spadek z 217            Prywatne LO Sióstr Zmartwychwstanek Żoliborz

563 awans z 648             I LO z Oddz. Integrac. im. B. Limanowskiego Żoliborz

700 spadek z 354            Katolickie LO im. bł. ks. Romana Archutowskiego Bielany

841 spadek z 574            Liceum Filmowe z oddz. dwujęz. przy WSF Żoliborz

Żoliborskie i bielańskie licea w warszawskim zestawieniu

11 spadek z 10                LXIV LO im. Stanisława Ignacego Witkiewicza Żoliborz

17 bez zmian                   XLI LO im. Joachima Lelewela Bielany

19 spadek z 16                CXXII LO im. Ignacego Domeyki Bielany

25 awans z 28                 XXII LO z Oddz. Dwujęz. im. Jose Marti Bielany

34 spadek z 27                XVI LO z Oddz. Dwujęz. im. Stefanii Sempołowskiej Żoliborz

45 awans z 47                 XCIV LO im. gen. Stanisława Maczka Bielany

47 awans z 53                 LO Niepubliczne nr 43 im. Lotników Amerykańskich Bielany

71 awans z 82                 Ogólnokszt. Szk. Muz. II st. (ZPSM nr 4)  Żoliborz

72 spadek z 44                Prywatne LO Sióstr Zmartwychwstanek Żoliborz

75 debiut                         LO Kreacji Gier Wideo przy Warszawskiej Szkole Filmowej Żoliborz

77 awans z 78                 I LO z Oddz. Integrac. im. B. Limanowskiego Żoliborz

89 spadek z 54                Katolickie LO im. bł. ks. Romana Archutowskiego Bielany

91 debiut                         Liceum Ogólnokształcące nr. 29 im. Ignacego Jana Paderewskiego Żoliborz

94 spadek z 73                Liceum Filmowe z oddz. dwujęz. przy WSF Żoliborz

Żoliborskie i bielańskie technika w ogólnopolskim zestawieniu

135 spadek z 90              Technikum Elektr. nr 3 im. Żołnierzy AK "Żywiciel" Żoliborz

190 debiut                       Technikum Mechaniczne nr 7 im. Jana Kilińskiego Żoliborz

283 awans z 449             Technikum Księgarskie im. Stefana Żeromskiego Bielany

Przeczytaj również: Ranking liceów 2021. Jak wypadły szkoły na Żoliborzu i Bielanach?

Żoliborskie i bielańskie technika w mazowieckim zestawieniu

26 spadek z 10                Technikum Elektr. nr 3 im. Żołnierzy AK "Żywiciel" Żoliborz

32 awans z 90                 Technikum Mechaniczne nr 7 im. Jana Kilińskiego Żoliborz             

44 awans z 53                 Technikum Księgarskie im. Stefana Żeromskiego Bielany

108 spadek z 81              Technikum nr 25 im. Stanisława Staszica Bielany


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.