Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:51

Protest mieszkańców ws. Prochowni Żoliborz. Kolejny będzie na placu Bankowym

Przedstawicielom Zarządu Zieleni Warszawskiej nie udało się dziś dokonać odbioru Prochowni. Na miejscu byli obecni również mieszkańcy.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • jak przebiegał poniedziałkowy protest przed Prochownią?
  • jakie kolejne działania zamierzają podjąć bywalcy Prochowni?

W poniedziałek, 31 stycznia o godzinie 8 przed Prochownią Północną pojawili się pracownicy Zarządu Zieleni w celu odbioru lokalu. W tym samym czasie pojawili się również mieszkańcy Warszawy, by zaprotestować przeciwko decyzji urzędników. Była to grupa około 20 osób w różnym wieku. „Dlaczego niszczycie to co pokochali mieszkańcy?” – pytała obecnych przedstawicieli ZZW mieszkanka Żoliborza. Inni zaś powoływali się na wynik konsultacji społecznych, w których mieszkańcy wyrazili poparcie dla funkcjonowania Prochowni Północnej, w takiej formie w jakiej do tej pory działała. Zebrani mieszkańcy przekonywali, że jest to miejsce dla każdego, bez względu na wiek. Mieszkańców nie satysfakcjonują również zapewnienia, że w budynek Prochowni Północnej ma być przeznaczony pod cele gastronomiczno-kulturalne, ponieważ nie gwarantuje to, że przyszły dzierżawca będzie kontynuował poziom działalności z jakiego jest znane to miejsce.

Przeczytaj również: Protest w sprawie Prochowni Żoliborz

Obecni na miejscu urzędnicy podkreślali, że jedynie wykonują polecenia, a wszelkie apele i pytania mieszkańcy powinni kierować do osób decyzyjnych. Ostatecznie przedstawicielom ZZW ze względu na możliwość zarażeniem się koronawirusem nie udało się wejść do budynku, który dzisiejszego poranka był zamknięty. Przed wejściem powiewała taśma z kartką zakazującą wstępu. Co ważne nie została ona wywieszona przez dzierżawcę. Nie wdając się w dłuższy dialog z mieszkańcami przedstawiciele ZZW po chwili opuścili park Żeromskiego.   

Kolejny protest 1 lutego, o godzinie 14 na placu Bankowym

Na miejscu ze względów zdrowotnych nie mogła być obecna Marianna Zjawińska, właścicielka Prochowni. W jej imieniu na proteście obecna była menadżerka Prochowni Joanna Mozgawa, która odczytała wiadomość przesłaną przez właścicielkę: „Kochani dziękuję, że tu przyszliście i że tak zaangażowaliście się w sprawy Prochowni. Przepraszam, że nie mogę być tutaj z Wami, podziękować Wam osobiście, a także poznać Was, bo przecież większości nawet nie znam. Nie spodziewałam się takiego odzewu i takiego wsparcia. Ciągle mam nadzieję, że coś się w tej sprawie zmieni, a Prochownia dalej będzie mogła działać na rzecz lokalnej społeczności. Wasza obecność jest bardzo ważna i ma sens. Pokazuje, że Wam mieszkańcom, zależy na Prochowni jako miejscu kulturotwórczym, w którym powstała lokalna społeczność i wspólnota. Pod petycją podpisało się ponad 4,5 tys. osób. Jest to bardzo dużo podpisów i świadczy o tym, że ludziom nie jest obojętna inicjatywa społeczna. (…) Dziękuję Wam jeszcze raz za wsparcie, które napawa mnie nadzieją.”

Petycja dostępna jest pod adresem: naszademokracja.pl/petitions/ratunek-dla-prochowni-zoliborz

Obecnie petycję w sprawie Prochowni podpisało już pond 5 tys. osób. Obecna w poniedziałek przed Prochownią grupa osób zdecydowała, by we wtorek, 1 lutego, o godzinie 14 zaprotestować na placu Bankowym, gdzie urzęduje prezydent Rafał Trzaskowski. „Wszelkie formalne drogi ratowania Prochowni przez społeczność lokalną, zostały już wyczerpane, dlatego jedynym możliwym sposobem jest wywarcie presji na władzach Warszawy. Przechodzi zatem do kolejnego kroku naszego protestu i jest nim protest pod ratuszem przy placu Bankowym” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Szczegóły w sprawie protestu dostępne są pod adresem: www.facebook.com/events/2protest o prochwnie zoliborz

Wnętrze Prochowni do wyprucia

Przypomnijmy, że umowa na dzierżawę Prochowni dobiegła końca. Teraz, jak informuje Zarząd Zieleni Warszawskiej, zgodnie z jej zapisami Marianna Zjawińska ma zdać budynek w stanie, sprzed rozpoczęcia w nim swojej działalności. To oznacza, że ma usunąć z niego wszystkie elementy wyposażenia, m.in. takie jak instalacje sanitarne. Jeśli ponownie wygra konkurs, wszystkie elementy wyposażenia będzie mogła ponownie zamontować, tylko, jak zwraca uwagę, po ich zdemontowaniu nie będą się nadawały do ponownego użytku.

Obecny dzierżawca może zostawić elementy wyposażenia, ale wówczas, przechodzą one na własność miasta, a w przypadku przegranego konkursu również na poczet działalności przyszłego dzierżawcy. Marianna Zjawińska nie zgodziła się na takie rozwiązanie.  

Całą sprawę skomentował na łamach "Gazety Żoliborza" w piątek stołeczny radny z ramienia Nowej Lewicy Marek Szolc określając całą sytuacje jako absurdalną i mało przyjazną dla stołecznych przedsiębiorców.

Przeczytaj również: Prochownia Żoliborz przetrwała pandemię, wykończą ją procedury urzędowe. Czy to koniec kultowego miejsca na Żoliborzu?


prochownia-2

prochownia-2

prochownia-3

prochownia-3

Prochownia-4

Prochownia-4

prochownia-5

prochownia-5

prochownia-6

prochownia-6


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ