Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:00

Jaki będzie 2022 rok na Żoliborzu?

Kolejna długo wyczekiwana inwestycja drogowa, pierwszy dzwonek w nowej szkole i przygotowania do wielu inwestycji. Tak upłynie 2022 rok na Żoliborzu.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- jakie inwestycje rozpoczną się lub doczekają swojego finału?
- co w tym roku wydarzy się w sprawie ulicy Śmiałej i innych dzielnicowych inwestycji
?
- jakie dwie ważne inwestycje na terenie Żoliborza ma zamiar zrealizować ZZW?

Otwarcie nowej szkoły i przedszkola na Żoliborzu

Przechodząc obok budynku nowego zespołu szkolno-przedszkolnego przy ulicy Anny German widać, że kurz po pracach już całkowicie opadł. W 2021 roku oficjalnie powołano Szkołę Podstawową nr 396 oraz Przedszkole nr 446.

W ramach ubiegłorocznych przygotowań do uruchomienia szkoły powołano dyrektorkę placówki. „Na podstawie zebranych wśród rodziców deklaracji uruchomione zostały oddziały klas I Anny German w Szkole Podstawowej nr 92 i w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 68. Utworzyliśmy 4 klasy pierwsze oraz po jednej klasie II i III” – poinformowała w przesłanym w poniedziałek komunikacie Donata Wancel, rzecznik prasowy żoliborskiego Urzędu.

Wszystko wskazuje na to, że pierwszy dzwonek w nowej szkole uczniowie usłyszą w lutym tego roku. Przedszkolaki z kolei na stałe zagoszczą w nowej placówce we wrześniu.

Przeczytaj również: Żoliborz oficjalnie z nową szkołą i przedszkolem

Długo wyczekiwany remont na Żoliborzu Oficerskim

Mieszkańcy o remont ulicy Śmiałej apelują już od kilku długich lat. Przed laty powstał już nawet projekt przebudowy odcinka Śmiałej od ulicy gen. Zajączka do alei Wojska Polskiego. Jego realizacja nie doszła do skutku, bo uznano wówczas, że pilniejszego remontu wymaga ulica Rydygiera na Żoliborzu Południowym.

Tymczasem Dzielnica zaktualizowała stary projekt przebudowy tzw. pierwszego odcinka ulicy Śmiałej i zapowiada rozpoczęcie prac już w tym roku.

„Natomiast w listopadzie (przyp. red. 2020 roku) udało się wyłonić wykonawcę projektu na drugi odcinek – od al. Wojska Polskiego do ul. Hauke-Bosaka” – informuje Dzielnica. Prace na tym odcinku zaplanowano na 2023 rok.

Przeczytaj również: Ulica na Żoliborzu Oficerskim do remontu

Skwer Krasińskiego wreszcie doczeka się realizacji

Mimo zapowiedzi na początku 2020 roku projekt wybrany w ramach budżetu obywatelskiego nie został jeszcze zrealizowany. Temat jego wykonania powrócił pod koniec roku, kiedy to informowaliśmy, że Zarząd Zieleni Warszawskiej szykuje się do rozpoczęcia prac w tym roku.

Obecnie trwa przetarg na modyfikację projektu, pod kątem wyodrębnienia z niego dokumentacji projektowo-przetargowej umożliwiającej realizację projektu. Jeżeli ten przetarg rozstrzygnie się zgodnie z oczekiwaniami, a etap prac na projektami wykonawczymi, będzie postępował zgodnie z założeniami, jest szansa, że roboty rozpoczną się już w drugim kwartale tego roku.

„Sama realizacja projektu pn. Skwer Krasińskiego zaadaptuje kilometrowy pas rezerwy na przestrzeń do wypoczynku i rekreacji. Wzdluż całego przebiegać będzie ścieżka rowerowa, która miejscami będzie odseparowana od chodnika i jezdni żywopłotem. Ponadto piesi do dyspozycji będą mieli alejkę z nawierzchni mineralnej. Cały teren zostanie wyprofilowany w taki sposób, by był pagórkowaty” – pisaliśmy w grudniu po rozmowach z ZZW.

źródło: ZZW

Przeczytaj również: Nowe szczegóły w sprawie Skweru Krasińskiego

Nowy plac zabaw w Parku Żeromskiego

Plac zabaw w Parku Żeromskiego jest wyłączony z użytkowania od kilku miesięcy. Nad tym faktem ubolewa wielu rodziców przychodzących do parku z dziećmi. Był to największy i najchętniej odwiedzony plac zabaw centrum Żoliborza.

Z tego powodu miejsce to z czasem zaczęło wymagać remontu. Decyzję o jego przeprowadzeniu podjęto w zeszłym roku. ZZW rozstrzygnął już przetarg na realizację prac, które mają rozpocząć się w tym roku.

Nowy plac zabaw będzie się składał z czterech obszarów dedykowanych poszczególnym grupom wiekowym: 0-3 lata, 3-6 lat, 6-12 lat i powyżej 12. Wszystkie strefy będą tworzyć jedną spójną całość, którą połączy drewniany podest. Zaplanowano również strefę do wypoczynku i zabaw na trawie.

Plac zabaw będzie miał swoje motto. Jego autorką jest Wisława Szymborska i brzmi: „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”.

Przeczytaj również: Plac zabaw w Parku Żeromskiego doczeka się remontu. Motywem przewodnim ma być literatura

Dzielnica szykuje się do wyczekiwanych od lat inwestycji

W tym roku Dzielnica zapowiada prace przygotowawcze do adaptacji budynku, w którym docelowo ma znajdować się siedziba Żoliborskiego Domu Kultury. Budynek przy ulic Śmiałej wymaga niemałych nakładów na to, aby dostosować go do działalności kulturalnej. Prace będą kontynuowane w 2023 roku.

Przygotowania w postaci wykonania projektów i niezbędnej dokumentacji do rozpoczęcia robót prowadzone będą również w sprawie Środowiskowego Domu Samopomocy, który ma powstać przy ulicy Izabeli.

Remont zapowiadany jest również na ulicy Przasnyskiej. Zanim jednak rozpoczną się prace w terenie konieczne jest przygotowanie projektu wykonawczego, który ma być gotowy w tym roku.

Tzw. prace przygotowawcze będą prowadzone w sprawie budowy zespołu przedszkolno-żłobkowego na Żoliborzu Artystycznym oraz drogi zapewniającej dojazd do placówki.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.