Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na modernizację niespełna 2 km ciągu ulic. Do inwestycji dokłada się również dzielnica.
W tym artykule przeczytasz m.in. o:
- jaki zakres prac obejmuje planowana przebudowa?
- w którym miejscu powstanie rondo?
- jakie zmiany czekają rowerzystów?
Przebudowa ciągu ulic Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego od ponad trzech lat czekała na sfinansowanie. Teraz Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wykonanie prac. Nawierzchnia liczącego 1,9 km ciągu ulic jest dziś w fatalnym stanie.
Przeczytaj również: Bielany. Kiedy koniec prac na Sokratesa?
ZDM ma w planach również zmianę organizacji ruchu. Największa rewolucja czeka skrzyżowanie ulic Rudnickiego i Kochanowskiego. Starą sygnalizację świetlną ma zastąpić rondo turbinowe. „Dziś najbardziej newralgiczna jest tu relacja skrętu w lewo z ul. Rudnickiego w ul. Kochanowskiego (na zachód). Wydzielenie lewoskrętu w sygnalizacji doprowadziłoby do paraliżu skrzyżowania. Odpowiednio zaprojektowane rondo turbinowe pozwoli na płynny przejazd skręcających pojazdów” – wyjaśnia ZDM. Koszt budowy ronda jest porównywalny do tego, który trzeba by ponieść na przebudowę sygnalizacji.
Ponadto ucywilizowane zostaną miejsca postojowe na wysokości Megasamu Żoliborskiego od przystanku autobusowego „Kochanowskiego 04”, z którego kursuje autobus w kierunku Gwiaździstej. Dziś oba parkingi to klepisko pełne nierówności. Po przebudowie kierowcy będą mieć do dyspozycji 50 miejsc postojowych, w tym 4 przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
Mają zyskać piesi i rowerzyści
Drogowcy zapowiadają także budowę trzech nowych przejść dla pieszych. „Pierwsza zebra powstanie na ul. Rudnickiego przy wjeździe do myjni, druga – na wysokości budynku Perzyńskiego 14D, a trzecia – przy skrzyżowaniu z ul. Staffa. Pozostałe przejścia bez sygnalizacji wyposażymy w azyle. O pieszych nie zapomnimy także na ul. Podczaszyńskiego, gdzie po zachodniej stronie poszerzymy im przestrzeń, przenosząc parkowanie z chodnika na jezdnię” – zapowiadają drogowcy.
Przeczytaj również: Jaśniej nad zebrami na Żoliborzu i Bielanach. Piesi na Mickiewicza mają być bezpieczniejsi
Zapowiadana inwestycja oznacza również zmiany dla rowerzystów. Budowę trasy rowerowej w ciągu Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego rozpoczęła kilka lat temu ówczesna gmina Bielany, ale ze względu na błędy projektowe i wykonawcze, inwestycja nie została formalnie zakończona. Wykonana z kostki brukowej kręta i niespodziewanie urywająca się trasa rowerowa nie spełnia dzisiejszych standardów. Dlatego drogowcy razem z bielańskim urzędem zdecydowali, by do prac na niespełna 2 km ciągu ulic podejść kompleksowo. Dzielnica do planowanej inwestycji dołoży 2,5 mln złotych.
„Dzięki inwestycji rowerzyści zyskają wygodną, asfaltową drogę dla rowerów, przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstanie m. in. nowy odcinek wzdłuż ul. Rudnickiego i komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez mniejsze uliczki będą wyniesione do poziomu chodnika” – wyliczają zapowiadane udogodnienia drogowcy.
Kilkadziesiąt nowych drzew i tysiące krzewów
W ramach zapowiadanej inwestycji na Bielanach pojawi się kilkadziesiąt nowych drzew a wśród nich klony polne i zwyczajne, lipy drobnolistne czy głogi. Dodatkowo zasadzonych zostanie 3 tysiące krzewów.
Przeczytaj również: Stawy na Żoliborzu i Bielanach obrosną szuwarami
Napisz komentarz
Komentarze