Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:21

Pejzaże pełne żywiołu powietrza i wody, z bajkową narracją

Połączenie realizmu magicznego z surrealizmem to trzon obrazów, które będzie można niebawem zobaczyć na wystawie Małgorzaty Piątek-Grabczyńskiej. Postacie, które wykreowała, artystka zachęcają do wkroczenia w magiczną rzeczywistość, ale również na plażę, łąki, do miejsc z czasów beztroskiego dzieciństwa.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • jaki charakter mają obrazy artystki?
  • gdzie i kiedy odbędzie się wystawa?

Podczas indywidualnej wystawy Małgorzaty Piątek-Grabczyńskiej zaprezentowanych zostanie kilkadziesiąt płócien. Artystka zaprosi do swojej „Krainy Q” czyli cyklu wystaw. 

- Wystawa „Krok po kroQ” jest kolejną już prezentacją prac z serii „Kraina Q”, które powstały na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy. Tym razem tytuł jest na tyle pojemny, iż prezentowane obrazy nie stanowią jakiejś zwartej całości tematycznej, a wręcz przeciwnie każdy z nich tworzy odrębny wycinek, inspirowany konkretnym wydarzeniem, przeżyciem czy emocją. To właśnie te różne odczucia i nastroje, ubrane w formę i kolor składają się na charakter tej wystawy. Coraz większą rolę odgrywa w moich pracach również szczegół, detal, pojedynczy element, który mam nadzieję jeszcze mocniej pozwala widzowi zagłębić się w świecie niczym nieograniczonej wyobraźni - mówi Małgorzata Piątek-Grabczyńska.

Artystka jest stypendystką Ministra Kultury i Sztuki. Swoją przygodę z wystawami zapoczątkowała udziałem w projekcie Malarstwo Młodych w 2001 roku. Jej prace są częścią wielu prywatnych kolekcji. Malarka na stałe współpracuje z galeriami w kraju i za granicą.

Artystka odrzuca nowoczesny świat

Artystka przeplata realizm magiczny z surrealizmem. Wręcz bajkowy charakter prac podkreśla magiczną rzeczywistość, w której osadzone są wykreowane postacie. Mężczyzna w meloniku jak z obrazów Magritte’a, ale z czerwonym nosem budzi skojarzenie z wesołym klaunem, Pinokio z książek Carla Collodiego i kobieta, to ulubieni bohaterowie, którzy emanują ciepłem, radością, ciekawością świata lub podążają za szalonymi marzeniami. Czasem są poturbowani, z drewnianymi nogami, wrośnięci w mebel lub zespoleni z pojazdem.

Przeczytaj również: Jaki los czeka Fort Sokolnickiego? „Jest to miejsce, w którym widzielibyśmy organizację np. koncertów i większych wydarzeń kulturalnych”

Małgorzata Piątek-Grabczyńska odrzuca nowoczesny świat i jego zdobycze, a zamiast miejskich ulic wybiera pejzaże pełne żywiołu powietrza i wody, tworząc narrację bajkową. Postacie uchwycone w różnych sytuacjach z błyskiem w oku realizują utopijne wizje. Czasem niedoskonali, ufni, z dziecięcą optyką widzenia, sięgają po zepsute maszyny, prowizoryczne projekty, uciekają na drewnianych konikach lub ruszają w romantyczny rejs papierową łódką.

„Kończy się pandemiczny rok, który z rynkiem sztuki obszedł się niezwykle łaskawie”

Prace artystki będzie można podziwiać w Forcie Sokolnickiego do 28 listopada. Wernisaż wystawy odbędzie się w niedzielę 21 listopada o godzinie 13:00.  Zbliżający się wernisaż będzie też miłym zakończeniem bieżącego roku wystawowego w galerii i jak mówi Agnieszka Ostrowska-Domalążek, marszand galerii sztuki Polish Art & Design: - Kończy się pandemiczny rok, który z rynkiem sztuki obszedł się niezwykle łaskawie. Poza Klientami, z którymi od lat współpracujemy tworząc ich kolekcję, pojawiła się nowa grupa odbiorców, która zaczęła intensywnie interesować się polską sztuką. Część osób postanowiła po raz pierwszy zapełnić puste ściany w swoich domach, które stały się jednocześnie miejscem pracy i odpoczynku. Inni dostrzegli, że inwestowanie w sztukę jest bezpieczne i w perspektywie czasu stanowi dobrą lokatę kapitału.

Galeria sztuki Polish Art & Design współpracuje również z takimi artystami jak Józef Wilkoń,Dariusz Miliński czy Leszek Sokół.

Przeczytaj również: Dzielnica planuje odzyskać Fort Sokolnickiego


W-uniesieniu_Malgorzata-Piatek-Grabczynska_Galeria-sztuki-Polish-Art-and-Design

W-uniesieniu_Malgorzata-Piatek-Grabczynska_Galeria-sztuki-Polish-Art-and-Design

Niebo-nad-Wenecja_Malgorzata-Piatek-Grabczynska_Galeria-sztuki-Polish-Art-and-Design

Niebo-nad-Wenecja_Malgorzata-Piatek-Grabczynska_Galeria-sztuki-Polish-Art-and-Design

Plakat v1

Plakat v1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ