Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 00:12

Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna

Za miesiąc na Żoliborzu ma zacząć działać strefa płatnego parkowania. Trwają prace nad wprowadzeniem nowej organizacji ruchu i wytyczeniem miejsc parkingowych. Tymczasem mieszkańcy mogą już wyrabiać abonamenty upoważniające do parkowania w dzielnicy.

W artykule przeczytasz m.in o:

  • Czym różni się abonament rejonowy od obszarowego?
  • Czy posiadacze abonamentu rejonowego mogą parkować w strefach objetych zakazem parkowania?
  • W jaki sposób można wyrobić abonament uprawniający do parkowania w SPPN?

Abonament mieszkańca przysługuje osobie, która jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy w miejscu, gdzie obowiązuje strefa płatnego parkowania i jest właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem auta. Jak poinformował na dzisiejszej konferencji prasowej Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, pierwsze wnioski o abonament umożliwiający parkowanie na Żoliborzu wpłynęły już o 7 rano.

Przeczytaj również: Strefa płatnego parkowania na Żoliborzu. Od poniedziałku ruszają prace na ulicy Mickiewicza

Dwa rodzaje abonamentów – jeden za 30 drugi za 600 złotych

Abonamenty wydawane są w Punktach Obsługi Pasażera Zarządu Transportu Miejskiego. Tam należy okazać też wszystkie niezbędne dokumenty i wnieść opłatę w wysokości 30 złotych. Można go wyrobić również przez internet. Abonament ten obowiązuje w rejonie do 8 parkometrów znajdujących się w promieniu 150 metrów od miejsca zameldowania mieszkańca. Wybór parkometrów z tego rejonu przysługuje mieszkańcowi SPPN. Postój pojazdu może mieć miejsce w odległości nie większej niż 100 metrów od parkometrów objętych abonamentem, w okresie jego ważności. A więc promień okręgu abonamentu rejonowego może wydłużyć się nawet do 250 metrów. Ten rodzaj abonamentu wydawany jest na rok. Na mapie z parkometrami dostępne są dwa rodzaje urządzeń: fizyczny i wirtualny. Ten drugi będzie dostępny jedynie dla posiadaczy abonamentów.

Strefa płatnego parkowania na Żoliborzu obejmie 121 ulic o łącznej długości około 59 kilometrów. Ze względu na charakterystykę Żoliborza około 30 ulic po wdrożonej organizacji ruchu będzie jednokierunkowych. Wszystko dlatego, że nie na wszystkich uliczkach można wyznaczyć pełnowymiarowe miejsca parkingowe. Część z nich zostanie przeznaczona wyłącznie dla aut mieszkańców, przez umieszczenie znaków „zakaz postoju” z adnotacją, że nie dotyczy on posiadaczy abonamentów z identyfikatorem B-35. Taki identyfikator będzie wydawany dodatkowo bez opłat do abonamentu rejonowego i będzie uprawniał do postoju na ulicach, gdzie niemożliwe było wyznaczenie pełnowymiarowych miejsc postojowych. Co ważne dla przyjezdnych, parkowanie na tych ulicach będzie dostępne wyłącznie na miejscach wyznaczonych, czyli oznakowanych znakami poziomymi i pionowymi. Ponadto posiadacze abonamentu rejonowego będą mogli parkować również w tzw. "strefie ograniczonego postoju". Taka strefa będzie obejmowała właściwie cały Stary Żoliborz i ulice na tyłach placu Wilsona.

Mapa z parkomatami dostępna jest po kliknieciu tutaj.

Drugi rodzaj abonamentu kosztuje 600 zł rocznie. Mieszkańcy również od dziś mogą się o niego starać. W piątek wojewoda miał ostatni dzień, żeby się odwołać od uchwały radnych. Tak się nie stało, więc uchwała w sprawie nowego abonamentu obszarowego uprawomocniła się. Daje on możliwość parkowania na znacznie większym obszarze. Na potrzeby wprowadzenia nowego rodzaju abonamentu Żoliborz podzielono na siedem obszarów. I tak np. żoliborzanin mieszkający przy ulicy Anny German po wykupieniu abonamentu obszarowego będzie mógł parkować właściwie na całym Żoliborzu Południowym i Artystycznym, czyli na obszarze wytyczonym pomiędzy południową granicą dzielnicy, gdzie przebiegają tory, a ulicą Krasińskiego, Powązkowską, Broniewskiego oraz aleją Jana Pawła II. Takie obszary obejmować będą nawet kilkadziesiąt ulic i od kilkuset do 1,5 tysiąca miejsc postojowych.

Obszary są różnej wielkości. Jak wyjaśniał Michał Lejk wynika to z metody, którą posłużono sie do wytyczenia obszarów. - Wyszstkie te obszary były wyznaczane po dość dużej pracy analitycznej - podkreślał dyrektor ZDM. W każdym z obszarów znajduje się podobna liczba miejsc postojowych w stosunku do liczby mieszkańców. - Staraliśmy się utrzymać ten współczynnik na poziomie jeden do jednego - dodał dyrektor.

Granice abonamentu obszarowego są po obu stronach. Czyli jeżeli granica obszaru jest na ulicy Broniewskiego to jest ona po obu stronach. Osoby mieszkające na pograniczu mogą wybrać sobie obszar, z którego będą korzystać. - Z naszej strony nie jest to rozwiązanie na stałe. Będziemy mogli sprawdzać po czasie jak się te proporcje zmieniają i ewentualnie rekomendować zmiany granic tych obszarów - mówił dyrektor Puchalski.

Przeczytaj również: Parkowanie na Żoliborzu. Kierowcy będą mogli zostawić samochód na znacznie większym obszarze

Jakie dokumenty są potrzebne by wyrobić abonament?

Zarząd Dróg Miejskich zachęca, by wyrabiać abonamenty drogą elektroniczną. Pozwoli to na uniknięcie kolejek w Punktach Obsługi Pasażera ZTM. Osoby decydujące się na załatwienie abonamentu przez Internet muszą do wniosku zawierającego imię i nazwisko oraz datę dołączyć w formacie PDF lub JPG skany albo zdjęcia potwierdzenia m.in. dokonania opłaty abonamentowej czy dowodu rejestracyjnego. Cała procedura i opis wszystkich niezbędnych dokumentów dostępny jest po kliknięciu tutaj. Jednym z niezbędnych dokumentów jest oświadczenie dostępne po kliknięciu tutaj. Komplet dokumentów należy przesłać na adres [email protected].

Po weryfikacji płatności przez ZDM, wnioskodawca otrzyma informację o wydaniu abonamentu. Czas wyrobienia dokumentu zdalnie wynosi ok. 7 dni. Abonament wydany drogą mailową jest widoczny dla kontroli w systemie elektronicznym i dlatego nie trzeba go drukować i wykładać za szybą pojazdu.

Wszystkie osoby, które otrzymały abonament drogą elektroniczną, od 1 października nie muszą już stawiać się osobiście w jednym z punktów obsługi pasażerów ZTM z oryginałami dokumentów, aby potwierdzić tożsamość.

Co ważne jednemu mieszkańcowi przysługuje jeden abonament na jeden pojazd.

Prace ruszyły

Od poniedziałku, 18 października ruszą z kolei prace polegające na wdrożeniu nowej organizacji ruchu. W pierwszej kolejności na zlecenie ZDM Zakład Remontów i Konserwacji Dróg rozpocznie prace na ulicy Mickiewicza, na odcinku od placu Wilsona do ulicy Potockiej, gdzie, po wdrożeniu zmian, na skrajnych pasach zalegalizowane zostaną miejsca postojowe.

W kolejnych dniach ZRiKD będzie pracować na ulicy Mickiewicza na odcinku od placu Wilsona do ul. gen. Zajączka. Etap prac w tym tygodniu zakończą roboty na placu Wilsona.

Przeczytaj również: Płatne parkowanie na Żoliborzu od listopada


mickiewicza-parkowanie-1-1170x878-1

mickiewicza-parkowanie-1-1170x878-1

245643244_2035013473313603_26822348788753093_n

245643244_2035013473313603_26822348788753093_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 37 km/h