Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:12

Budżet Warszawy na 2022 rok. Żoliborz na inwestycje otrzyma 15 mln zł

Opublikowano wstępny projekt budżetu miasta oraz dzielnic na 2022 rok. Wynika z niego, że w tym roku Żoliborz otrzyma na inwestycje sporo mniej niż w poprzednim.

W tym artykule przeczytasz o:

  • Ile na inwestycje otrzymają poszczególne dzielnice Warszawy?
  • Jaki wpływ na finanse Warszawy może mieć reforma systemu podatkowego obejmującego podatek PIT?
  • Jakie inwestycje na Żoliborzu są planowane na przyszły rok?

W dokumencie określono wysokości środków budżetowych z podziałem na dzielnice. Najwięcej otrzyma Białołęka, bo aż 67 mln złotych - najmniej Wilanów, bo tylko 3 mln złotych.

Ile w projekcie budżetu zapisano pozostałym dzielnicom? Bemowo, jest dzielnicą, która poza Białołęką otrzyma najwięcej pieniędzy, bo aż 46 mln złotych. Kolejno: Targówek - 42 mln, Wola - 40 mln, Wawer - 34 mln, Mokotów - 33 mln. W środku stawki są: Ochota - 21 mln, Bielany - 20 mln, Ursus - 19 mln, Śródmieście - 19 mln, Ursynów - 17 mln, Włochy - 16 mln, Praga Północ - po 15 mln, Praga Południe - 14 mln, Wesoła - 13 mln, a Rembertów 7 mln.

Żoliborz na przyszły rok w projekcie budżetu ma zapisane 15 mln złotych. To mniej o 15 mln zł niż dzielnica miała do wydania na inwestycje w bieżącym roku. Znaczną część budżetu na ten rok pochłonęło dokończenie zespołu szkolno-przedszkolnego przy ul. Anny German.

W założeniach na przyszły rok napisano, że projekt budżetu będzie tworzony w oparciu o Wieloletnią Prognozę Finansową edycji 2022 r. określającą możliwości budżetowe Warszawy zarówno w perspektywie krótkoterminowej, jak też w dłuższym okresie.

Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna

Polski ład a Warszawa

„Podkreślenia wymaga, iż w maju br. został zaprezentowany dokument pod nazwą „Polski ład”, w ramach którego przedstawiona została koncepcja nowej strategii społeczno-gospodarczej dla Polski na okres po pandemii. Przedstawione zostały m.in. założenia projektowanej reformy systemu podatkowego obejmującego podatek PIT, z którego udziały stanowią główne źródło dochodów budżetowych m.st. Warszawy” – czytamy w założeniach do projektu budżetu na 2022 rok.

Miejscy urzędnicy oszacowali, że wprowadzone zmiany mogą oznaczać dla Warszawy ubytek w postaci dochodów z udziału w PIT na poziomie blisko 1,2 mld zł rocznie, jeżeli zabraknie pełnej rekompensaty utraconych dochodów.

"Jeśli nie zostanie przewidziana rekompensata, to konieczna będzie radykalna zmiana założeń budżetowych na 2022 rok z uwagi na brak możliwości uzyskania przez m.st. Warszawa dochodów wystarczających do sfinansowania planowanych wydatków budżetowych. W takiej sytuacji niezbędne może być ograniczenie wydatków budżetowych w stosunki do planowanych w celu zapewnienia równowagi budżetowej. Dodatkowo zapowiadane zmiany w przepisach prawnych dotyczących systemu gospodarki odpadami niosą za sobą ryzyko pogłębienia luki budżetowej z uwagi na proponowane do wprowadzenia górne limity opłat za gospodarowanie odpadami" - wyjaśniono.

Na jakie inwestycje Żoliborz ma otrzymać 15 mln

Najkosztowniejszą inwestycją zapisaną w projekcie budżetu Żoliborza na 2022 roku jest przebudowa ulicy Śmiałej na odcinku od ulicy Hauke Bosaka do ulicy generała Zajączka. Przebudowa ponad 300 metrowego odcinka ma pochłonąć ponad 3,8 mln złotych.

Kolejna duża inwestycja to budowa ronda na skrzyżowaniu ulicy Rydygiera i ulicy Przasnyskiej w raz z przebudową jej fragmentu. W ramach inwestycji przebudowany ma być 90 metrowy odcinek Przasnyskiej. Prace mają polegać na wykonaniu nowej nawierzchni asfaltowej, budowie chodników, parkingu i oświetlenia. Na realizację prac zapisano ponad 2,7 mln złotych.

Przeczytaj również: Co z rondem u zbiegu ulicy Rydygiera i Przasnyskiej na Żoliborzu?

Ponad 2,2 mln złotych przeznaczone zostanie na wykup gruntów pod budowę dróg gminnych pomiędzy ulicą Przasnyską a ulicą Hübnera. „Środki stanowiące wpłatę dewelopera przeznacza się na wypłatę odszkodowań za działki przeznaczone pod budowę dróg gminnych, umożliwiających dojazd do realizowanej przez dewelopera inwestycji mieszkaniowej” – czytamy w opisie zadania inwestycyjnego.

Dzielnica powoli zbliża się do realizacji pomysłu budowy zespołu przedszkolno-żłobkowego przy ulicy Ficowskiego. Najpierw jednak zdecydowano się na budowę 270 metrowego odcinka drogi wraz z rondem na odcinku od ul. Szamockiej do projektowanej ul. Dygata, z chodnikami, zatokami postojowymi, ścieżką rowerową oraz oświetleniem. Budowa ulicy ma zapewnić dojazd do planowanej inwestycji oświatowej. Na 2022 roku zapisano ponad 1,2 mln zł na kontynuację prac przygotowawczych oraz dokumentacji projektowej.

Nieco mniej, bo niewiele ponad 1 mln zł w projekcie budżetu zapisano na budowę hali pneumatycznej na terenie Szkoły Podstawowej nr 392 przy alei Wojska Polskiego.

W przyszłym roku mają rozpocząć się prace na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji. Zakres zapowiadanych prac obejmuję rozbiórkę trybun bocznych i przygotowanie pod nowy obiekt sportowy, a także podłączenie mediów do szatni, pomieszczeń magazynowych i administracyjnych. Na to zadania zapisano wstępnie 1,4 mln złotych.

Pozostałe inwestycje zaplanowane na przyszły rok:

- Oświetlenie chodnika przy SP 267 (ulica Braci Załuskich): 28 tys.

- Budowa windy w budynku przy ul. Bieniewickiej 2a: 580 tys.

- Modernizacja budynków mieszkalnych przy ul. Marii Kazimiery 18/26 i ul. Mickiewicza 65 - prace przygotowawcze: 80 tys.

- Modernizacja podwórka zlokalizowanego w rejonie ul. Krajewskiego wraz z infrastrukturą: 260 tys.

- Przebudowa ciągów pieszych i rowerowych w Parku Kaskada: 107 tys.

- Przebudowa boiska szkolnego wraz z wyposażeniem w Zespole Szkół nr 31 przy ul. Felińskiego 13: 263 tys.

- Dostosowanie budynku Szkoły Podstawowej nr 391 ul. Filarecka 2 do wymogów bezpieczeństwa pożarowego: 492 tys.

- Przebudowa i termomodernizacja obiektu Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 przy ul. Włościańskiej 35: 60 tys.

- Budowa budynku z funkcją mieszkalno - usługową na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy oraz placówki wsparcia dziennego dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną - prace przygotowawcze 450 tys.

Przeczytaj również: Dzielnica zapowiada przebudowę jednej z ulic na Żoliborzu Południowym


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ