Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:43

Mniej wypadków, ale więcej ofiar śmiertelnych na stołecznych drogach. Jak wygląda sytuacja na Żoliborzu?

Zarząd Dróg Miejskich opracował raport podsumowujący sytuację z ubiegłego roku na stołecznych drogach. Na Żoliborzu liczba ofiar śmiertelnych spadła, ale przybyło rannych.

Opracowany przez stołecznych drogowców obrazuje sytuację na stołecznych drogach w 2020 roku. Łącznie na terenie Warszawy w minionym roku doszło do 641 wypadków, w których 709 osób odniosło obrażenia, a 44 zginęły. W porównaniu do poprzedniego roku liczba zdarzeń drogowych i rannych uległa zmniejszeniu kolejni o 29 proc i 31 proc.

Zdecydowanie pogorszyła statystyka zabitych, ponieważ w zeszłym roku zginęło o 9 osób więcej niż przez cały rok 2019. Łącznie na stołecznych drogach zginęły 44 osoby. „W dużym stopniu wpływ na to miały luźniejsze ulice, na których kierowcy się rozpędzali. Pokazały to przeprowadzone przez nas pomiary prędkości. Na sprawdzonych w ubiegłym roku 1,37 mln pojazdów prędkość przekroczyło aż 857 tys., czyli aż 62 proc. wszystkich, które zmierzyliśmy. To o 5 proc. więcej niż w 2019 r. i najwięcej, odkąd prowadzimy takie badania” – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Przeczytaj również: Zamknięte od lat boiska na Żoliborzu wreszcie zostaną wyremontowane

Wśród 44 ofiar śmiertelnych wypadków było 22 pieszych, 8 motocyklistów, 7 kierowców aut, 5 rowerzystów, 1 pasażerka autobusu i 1 pasażerka hulajnogi elektrycznej.

Pośród 44 ofiar śmiertelnych, 22 osoby to piesi, czyli jedna taka osoba więcej niż rok wcześniej. Piesi stanowią połowę ofiar wypadków w stolicy, mimo że za 81 proc. wypadków z pieszymi w Warszawie winę ponoszą kierujący pojazdami. Najczęstszą przyczyną takich wypadków spowodowanych z winy kierowcy było nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu (8), a z winy pieszego – nieostrożne wejście na jezdnię przed pojazdem (6).

Niezmiennie najbardziej tragiczne okazały się miesiące zimowe. W styczniu i lutym zginęło łącznie 9 pieszych. Trzecim najgorszym miesiącem był wrzesień – życie w nim straciło 3 pieszych. W zeszłym roku były też jednak trzy miesiące, w których nie doszło do tragedii z udziałem pieszych – marzec, kwiecień i maj.

W 2020 r. na przejściu dla pieszych zginęło 8 osób w 8 wypadkach. To 36 proc. wszystkich wypadków śmiertelnych z udziałem niezmotoryzowanych uczestników ruchu, do których doszło na zebrach. Statystyka ta w porównaniu z poprzednimi latami poprawiła się – wcześniej przejście było miejscem, na którym ginął co drugi pieszy, a często ten odsetek był jeszcze wyższy.

W zeszłym roku kierujący byli sprawcami 600 (94 proc.) wypadków, w których 673 osoby zostały ranne, a 33 osoby zginęły. W tego rodzaju wypadkach najwięcej osób (16) poniosło śmierć w wyniku zderzenia pojazdów w ruchu, trzy osoby straciły życie po najechaniu na słup lub znak, a dwie – po wywróceniu się pojazdu.

W 2020 r. wypadek pod wpływem alkoholu lub środków odurzających spowodowało 27 kierowców. Wskutek tych zdarzeń zmarło 5 osób.

W 253 wypadkach z udziałem jednośladów – rowerów, motorowerów, motocykli i elektrycznych hulajnóg – zginęło w zeszłym roku 15 osób. To jedna ofiara śmiertelna więcej niż w roku 2019. Kierujący pojazdami jednośladowymi spowodowali 72 wypadki, w zginęło 8 osób. W 72 zdarzeniach z udziałem motocykla zginęło 9 osób, a w 156 wypadkach z udziałem roweru – 5 osób. Jednak osoba straciła życie w wyniku wypadku z udziałem hulajnogi (pasażerka jednośladu).

W 2020 r. w wypadkach uczestniczyły też pojazdy komunikacji miejskiej. W 71 wypadkach zginęło 9 osób.

Przeczytaj również: Wtorek na drogach: Potrącenie pieszych na Żoliborzu i Bielanach

Jak jest na żoliborskich drogach?

Na samym Żoliborzu w ubiegłym roku doszło w sumie do 14 wypadków. To o 6 mniej niż w poprzednim roku i najmniej, odkąd Zarząd Dróg Miejskich zaczął przygotowywać tego typu raporty. Mimo to w 2020 łącznie było 30 rannych (o 6 więcej niż w 2019 roku). W dzielnicy doszło do dwóch wypadków z udziałem pieszych. Oba zdarzenia miały miejsce w lutym. Jedno z nich wydarzyło się na ulicy Mickiewicza w rejonie skrzyżowania z ulicą Zajączka. Wówczas została potrącona kobieta przechodząca przez przejście dla pieszych. Tego typu zdarzenie miało miejsce kilkanaście dni później, ale już na ulicy Popiełuszki na wysokości przecięcia z ulicą Poli Gojawiczyńskiej.

Wśród pieszych w 2020 roku była również jedna ofiara śmiertelna. To 62-letni mężczyzna, pieszy, potrącony przez tramwaj na przejściu, przez motorniczego, który nie ustąpił pierwszeństwa. 62-latek zmarł w wyniku obrażeń. Do zdarzenia doszło na ulicy Broniewskiego.

Druga ofiara śmiertelna to kobieta 69 letnia kobieta, pasażerka autobusu miejskiego, który uderzył w barierę na moście Grota-Roweckiego. Wypadek spowodował kierowca będący pod wpływem narkotyków.

Przeczytaj również: Igrzyska w Tokio. O medale powalczy pokaźna reprezentacja z Bielan i Żoliborza


Raport_ZDM_2020___wypadki2-1086x1536-1

Raport_ZDM_2020___wypadki2-1086x1536-1

Raport_ZDM_2020___wypadki3-1086x1536-1

Raport_ZDM_2020___wypadki3-1086x1536-1

Raport_ZDM_2020___wypadki-1086x1536-1

Raport_ZDM_2020___wypadki-1086x1536-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ