Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 12:43

Dwa oblicza wyspy Uznam. Felieton Podróżującej rodziny

Od tegorocznych wakacji miałam bardzo wysokie oczekiwania. Planowany roadtrip nad Atlantyk we Francji zakończył się jednak pod Hamburgiem awarią samochodu i po królewsku, na lawecie, w środku nocy wjechałam do Świnoujścia. Bawię tu już od tygodnia.

Są to wakacje pełne pokory, bo dla innego to będzie spełnienie marzeń, a ja, rozpuszczona obywatelka pierwszego świata, kręcę nosem, że tylko tu. Dlatego po wypłakanych dwóch dniach przestudiowałam plan okolicy i robię dla siebie i Misiów wakacje życia nad Bałtykiem, w Świnoujściu, w lipcu.

Jak pewnie doskonale pamiętacie z pierwszych lekcji geografii, Świnoujście znajduje się na przybrzeżnej bałtyckiej wyspie Uznam, która po części jest polska, a po części niemiecka. I z atrakcji obu krajów korzystamy podczas pobytu. Zaznaczam jeszcze raz, iż nie mamy auta, z samochodem byłoby dużo więcej do zrobienia.

Świnoujście pewnie chciałoby być urokliwym portowym kurortem z zaciszną plażą, jest jednak głośną, zachodnią wersją Krynicy Morskiej. Można jednak prześlizgiwać się między straganami tak, by gwar nie dokuczał jakoś super mocno. Im bliżej granicy niemieckiej, tym architektura robi się ładniejsza. Cudownej urody wille cieszą oko detalami i stonowanymi kolorami.

Przeczytaj również: Do Warki warto pojechać z dwóch powodów – natury i kultury. Felieton Podróżującej rodziny

Wjazd od strony polskiej jest promowy (Niemcy mają most). Centralny prom wozi pieszych, rowerzystów i samochody na miejscowych blachach, Karsibór z kolei wszystkich jak leci, bywa, że się długo czeka na wjazd. Obecnie jest budowany tunel pod Świną łączący wyspę z lądem.

Plaża jest czysta, fantastycznie zorganizowana, przy wejściach są budki ratowników, którzy niczym bohaterowie filmu Baywatch strzegą bezpieczeństwa kąpieli. Są bary (jako naród chyba żywimy się alkoholem, gazowanymi napojami i lodami, bo jedzenia tam mało). Przechadzają się panowie obwieszeni lodówkami i torbami, którzy mają w ofercie watę cukrową (w kubeczkach), kukurydzę i uwaga uwaga: OWOCE. Więc jak już się trafi słoneczny dzień (nam dotychczas jeden), to nie ma co się zastanawiać - wybór musi paść na plażę. Z plaży już rzut beretem na falochron i symbol Świnoujścia - Stawa Młyny. To znak nawigacyjny w kształcie wiatraka.

Jeśli chodzi o listę typowych zabytków, to przyjemnym miejscem jest wieża kościoła Marcina Lutra, na którą można się wspiąć i podziwiać okolice. Na pierwszych dwóch piętrach znajduje się przyjemna kawiarnia. Są również trzy forty - dwa z nich się zwiedza. Fort Anioła jest wzorowany na rzymskim Mauzoleum Hadriana.

Przeczytaj również: Miasto z muralami o industrialnym charakterze. Felieton Podróżującej rodziny

Kiedy dopadł nas pierwszy poważny deszcz (trzeciego dnia pobytu, wcześniej kropiło), wybraliśmy się do miejscowego Baltic Park Molo Aquapark. Szalenie przyjemne miejsce, w którym spokojnie można spędzić 3 godziny (bilety są na 1, 3 lub 5). Są baseny cieplejsze i zimniejsze, zjeżdżalnie, również typu kamikadze, ślizgawki dla dzieci. To najrozsądniejszy wybór na spędzenie czasu przy poważnej zawierusze pogodowej.

Świetnym miejscem jest park linowy Bluszcz. Jest tam pełen wybór tras dla małych i dużych, sprawnościowe ścieżki w koronie drzew. Jest trasa bambino dla maluchów, ale też bardzo łatwa (biała) dla dzieci 110+. Przepinanie się w uprzęży to fantastyczne ćwiczenia motoryczne, więc dzieci będą przełamywać strachy, a wy mieć satysfakcję, że się rozwijają przez zabawę.

Te wszystkie atrakcje "Zrobiliśmy" w trzy dni i wtedy otworzyłam nowy rozdział, który startuje na stacji Świnoujście Centrum i podąża na zachód. Niemiecką kolejką podmiejską można się wybrać zagranicę. I dotychczas takich wycieczek zrobiliśmy dwie.

Ahlbeck znajduje się tuż za granicą - jedzie się tam 4 minuty, więc to takie pół rzutu beretem. Gdy mój ośmiolatek wysiadł z pociągu zapytał: "Mamo, a co tu tak cicho?". Odpowiedziałam "Nie psujmy tego". :) Ahlbeck jest moim zdaniem dokładnie tym, czy Świnoujście by chciało być, ale w Polsce trudno. Brak tu straganów i kiczu. Jest przyjemne molo, genialny naturalny plac zabaw (niemieckie place zabaw są ekstra), mnóstwo knajp ze śledziami, diabelski młyn, piękna architektura uzdrowiskowa. W Ahlbeck są również baseny termalne.

Drugą wycieczką była wizyta w truskawkowym parku rozrywki Karls Erlebnis-Dorf w Koserowie (kolejne parę stacji). To ogromny dziki plac zabaw, wesołe miasteczko, targ jedzeniowy i obłędny sklep z truskawkowymi gadżetami do jedzenia, picia (prosecco z truskawek!), ubrań, sprzętów domowych. No raj! Wstęp na farmę jest darmowy, część atrakcji również. Na miejscu można spróbować klasyczne wursty, dobre ciasta, lokalne piwo. Atrakcji starczy na cały dzień.

Przeczytaj również: Muzeum Katyńskie – wyjątkowe miejsce pamięci na Żoliborzu. Felieton Podróżującej rodziny

W Świnoujściu będziemy jeszcze przez parę dni, więc po więcej atrakcji zapraszam na insta, a z czasem na bloga. W planie mamy jeszcze wypożyczenie rowerów, ścieżkę w koronie drzew, oraz oglądanie żubrów.


IMG_7600

IMG_7600

IMG_7601

IMG_7601

IMG_7608

IMG_7608

IMG_7637

IMG_7637

IMG_7642

IMG_7642

IMG_7643

IMG_7643

IMG_7659

IMG_7659

IMG_7667

IMG_7667

IMG_7670

IMG_7670

IMG_7680

IMG_7680

IMG_7691

IMG_7691

IMG_8120

IMG_8120

IMG_8157

IMG_8157

IMG_8242

IMG_8242

IMG_7552

IMG_7552

IMG_7564

IMG_7564


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.