Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:03

Włoskie pierożki w Holy Ravioli. „To wyjątkowe miejsce w skali całego kraju”

Holy Ravioli to miejsce pełne włoskich odniesień, za sprawą którego ulica Dymińska zaczęła tętnić życiem. To miejsce rodem ze słonecznej Itali.

Ulica Dymińska, jest jedną z ulic Żoliborza o bogatej historii. Znajdująca się w skrajnej części Żoliborza, wydaje się zapomniana. To urokliwy zakątek Żoliborza, sąsiadujący z jednym z najciekawszych parków nie tylko na Żoliborzu, ale i w Warszawie. Tuż obok znajduje się Cytadela Warszawska, która obrasta w muzea.

Zobacz też: Joga na trawie, sztuka kontaktu z naturą i dyskoteka w klimacie lat 90-tych. Weekend na Żoliborzu i Bielanach

Wyjątkowe miejsce w skali całego kraju

Potencjał tej uliczki dostrzegli nie tylko twórcy Pan Dymińskiej, kreatywnej przestrzeni, w której odbywają się różnego rodzaju wydarzenia kulturalne. Maciek i Darek postanowili przy ulicy Dymińskiej stworzyć miejsce, które dzięki swojemu wystrojowi, a przede wszystkim jedzeniu, które jest w nim serwowane, przybliży okolicznym mieszkańcom klimat włoskich, małych knajpek, nazywa się ono Holy Ravioli. To wyjątkowy koncept nie tylko w skali Żoliborza, ale całej Warszawy, kraju, a nawet Świata. W lokalu, w którym niegdyś działał kiosk, w pomysłowy i przyjemny dla oka sposób urządzono przestrzeń kulinarną.

- Nad konceptem pracowaliśmy trzy lata, bo nie wiedzieliśmy, czy chcemy skupić się na pizzy czy makaronach. Badaliśmy rynek i okazało się, że w całej Warszawie nikt nie serwuje dobrego ravioli. Wtedy stwierdziliśmy, że skupimy się na tym daniu – wyjaśnia Maciek.W Polsce nie ma takiego konceptu. Na świecie są może ze trzy takie miejsca, ale z tego co wiem to ravioli jest mrożone albo suszone. Doszliśmy do wniosku, że chcemy pokazać coś nowego na gastronomicznej mapie Warszawy i serwujemy świeże, na bieżąco robione ravioli – dodaje Darek.

Zobacz też: Jak czerpać odporność i zdrowie z jelit? Wystarczy dobrze je „karmić”

W opracowaniu przepisów pomagał kucharz gotujący dla milionerów

Pierożki przyrządzane w Holy Ravioli różnią się nieco od tradycyjnej włoskiej formy. – Nasze ravioli ma więcej farszu, a całość uzupełniają sosy – wyjaśnia Maciek. Receptura ciasta pochodzi z restauracji, która ma trzy gwiazdki Michelin. Właściciele zdradzają jedynie, że za wyjątkowy smak odpowiada duża ilość żółtek i grubość rozwałkowania. Nad samym ciastem pracowaliśmy chyba równie długo co nad wystrojem. Postawiliśmy sobie za cel aby nasze ciasto rozpływało się w ustach a jednocześnie nie uchodziło za przegotowane. Jak mawiają włoskie Babcie musi być ugotowane dokładnie „w punkt”. W naszym lokalu korzystamy też z innego włoskiego motta kuchni: „Dzisiaj zrobione, dzisiaj zjedzone”, dlatego u nas nie znajdziecie Ravioli z poprzedniego dnia, wszystko jest robione na miejscu. Taki sposób działania pozwala nam też minimalizować straty jedzenia praktycznie do zera – zdradza Darek.

Na miejscy zjemy ravioli z pieczoną dynią w konfiturze z sycylijskich pomarańczy czy z gotowaną cielęciną Tocco. To oczywiście dwie z siedmiu pozycji w menu. Przepisy na pełne dania opracowano w pół roku przy pomocy kucharza gotującego na co dzień dla milionerów.

Dlaczego akurat ulica Dymińska? Maciek wychował się w jednym z sąsiednich bloków, jego mama nadal tam mieszka i jest lokalną działaczką. – To miejsce bardzo nam pasuje, bo jest to mała i spokojna uliczka z miejscem, gdzie można usiąść i coś zjeść. Zupełnie jak we Włoszech – mówi Maciek układając w tym czasie bujne rośliny w kameralnym ogródku gastronomicznym. Przechodzący obok mieszkańcy przyglądali się całej koncepcji i kwietnym kompozycjom kiwając z uznaniem.  

Miejsce, które ma łączyć ludzi

Wnętrze Holy Ravioli jest równie przytulne co ogródek. Ściany i sufit pomalowano zupełnie jak wnętrza włoskich kościołów. Zamiast białego sufitu i ścian są ręcznie wykonane przez zaprzyjaźnionego artystę freski. Dlatego przychodząc do naszego lokalu, można poczuć się jak we włoskim starej kamienicy, liczne freski przykuwają uwagę gości, a za szybą można podglądać jak nasze zamówienie jest przygotowane od podstaw, łącznie z procesem wałkowania ciasta.

Ponadto samo miejsce, jak zapowiadają właściciele, ma zmieniać otaczającą przestrzeń i kreować życie towarzyskie jak i artystyczne. W planach są kolaboracje z Pan Dymińską, która znajduje się kilkadziesiąt metrów od Holy Ravioli. – Jeżeli ktoś będzie chciał dać koncert, zrobić wystawę zdjęć czy obrazów, jak najbardziej jesteśmy otwarci na tego typu inicjatywy i z chęcią udostępnimy naszą przestrzeń – zapowiada Darek, który podkreśla, że chce, aby to miejsce łączyło ludzi.

Zobacz też: Felieton Gazety Żoliborza: Lokalna gastronomia w czasach pandemii

Holy Ravioli to miejsce, w którym odnajdą się również miłośnicy win. Są to specjalne wina, które wyprodukowano w limitowanej liczbie butelek, dobrane przez sommeliera Łukasza Wiśniewskiego, kolegę Maćka ze szkoły przy alei Wojska Polskiego. Są to wina małych producentów z różnych europejskich krajów dobrane specjalnie do ravioli. – Planujemy organizację takich dni, w których Łukasz będzie dostępny na miejscu i będzie można z nim porozmawiać na temat win – dodaje Maciek.

Holy Ravioli
Żoliborz, Dymińska 4


IMG_1664

IMG_1664

190568773_277418100746157_8083226443095663876_n_edited

190568773_277418100746157_8083226443095663876_n_edited


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.