Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:07

Plac Inwalidów z zabytkowymi pastorałami. A co z „zebrą” w osi alei Wojska Polskiego?

Wkrótce plac Inwalidów rozbłyśnie zabytkowymi pastorałami, które znajdują się również m.in. w alei Wojska Polskiego. To jeden z elementów, który będzie łączył plac z aleją, jednak nie rozwiąże kwestii jego dostępności.

Plac Inwalidów wkrótce zostanie lepiej oświetlony. Stare, wysłużone latarnie obecnie nie zachwycają swoim wyglądem. Teraz plac Inwalidów doświetli 25 nowych pastorałów warszawskich wraz z ledowymi oprawami. Będą to repliki słupów z 1923 roku. Takie same latarnie zamontowano na ulicy Mickiewicza i w alei Wojska Polskiego. „Tę drugą wyposażyliśmy w latarnie o wysokości 10,5 m, takie też staną na placu. Będą zdobione stylizowanymi odlewami żeliwnymi w postaci przewiązek żeliwnych, a w miejscach łączenia trzpienia słupa z wysięgnikiem zostaną zwieńczone ozdobą” – informuje Zarząd Dróg Miejskich. Nowe oświetlenie plac Inwalidów zyska najpóźniej do połowy listopada.

Plac Inwalidów z przejściem przez środek ?

Plac Inwalidów znajduje się w osi alei Wojska Polskiego. Przedziela ją na dwa odcinki. Jeden, zarządzany przez Zieleń Warszawską, odcinek ma charakter parkowy, wzdłuż którego znajdują się ławki i szeroka aleja spacerowa od ulicy Boguckiego aż do placu Inwalidów. Brak kontynuacji alei spacerowej powoduje, że piesi, by dostać się na dzielnicowy odcinek alei Wojska Polskiego, gdzie odbywa się Targ Śniadaniowy i jest dojście do parku Fosa i Stoki Cytadeli, muszą poruszać się po obwodzie placu przecinając szeroką ulicę Mickiewicza. Nadrabiają w ten sposób kawałek drogi.

Pomysł by utworzyć nowe przejście dla pieszych przez plac Inwalidów i ulicę Mickiewicza w osi alei Wojska Polskiego przewijał się niejednokrotnie. Jego utworzenie pozwoliłoby na wykorzystania zielonej przestrzeni znajdującej się w centralnej części placu.

Przeczytaj również: Szusują po chodnikach, a piesi boją się o bezpieczeństwo

Wcześniej, bo w 2019 roku radni miejscy Dorota Łoboda i Marek Szolc a także dzielnicowa radna Jolanta Zjawińska, zwracali uwagę, że plac Inwalidów jest przestrzenią o niewykorzystanym potencjale, którą należałoby oddać mieszkańcom. W sprawie aranżacji placu Inwalidów w styczniu 2020 roku odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział przedstawiciele Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Biura Polityki Mobilności i Transportu, Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Zieleni Warszawskiej oraz Biura Stołecznego Konserwatora  Zabytków.

Wówczas ustalono, że cała aranżacja powinna zostać rozpoczęta od ustalenia kierunków związanych z funkcjonowaniem układu drogowego. Cała koncepcja przewiduje zwężenie ulicy Mickiewicza do jednego pasa w każdą ze stron co jest również zalecane przez autorów wykonanego audytu przejść dla pieszych. Wcześniej jednak niezbędne było przeprowadzenie pomiarów dla wariantów zagospodarowania ulicy Mickiewicza i placu Inwalidów. Tu pojawiły się trudności w postaci zmniejszonego ruchu drogowego spowodowanego pandemią koronawirusa. Przez to nie było możliwe wykonanie miarodajnych pomiarów natężenia ruchu samochodowego, pieszego i rowerowego. Zapowiadane pomiary wykonano, jednak sama przepustowość zostanie wykonana przez ZDM równolegle z projektem organizacji ruchu.

Budżet obywatelski nie pomoże

O przejście dla pieszych na placu Inwalidów apelowali również sami mieszkańcy. W ramach zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego zgłoszono projekt „Ścieżka spacerowa przez pl. Inwalidów”. „Ścieżka przez pl. Inwalidów jest drugim etapem rewitalizacji alei Wojska Polskiego rozpoczętej w 2019 roku od wykonania nowej ścieżki mineralnej oraz ustawienia nowych ławek. Ścieżka kończy się obecnie na pl. Inwalidów, co sprawia, że bardzo duża powierzchnia placu jest niewykorzystana ze względu na utrudniony dostęp. Potrzebne jest wykonanie ścieżki łączącej plac Inwalidów, podzielony obecnie przez ulicę Mickiewicza” – czytamy w uzasadnieniu projektu.

Ostatecznie jednak został on oceniony negatywnie ze względu na brak możliwości jego realizacji w ciągu jednego roku budżetowego.

Przeczytaj również: Płatne parkowanie na Żoliborzu. Ratusz nie odwoła się od decyzji wojewody

Konieczne prace budowlane i seria uzgodnień

Utworzenie pasów prowadzących przez plac Inwalidów przy obecnym stanie ulicy Mickiewicza wymaga przeprowadzenia dodatkowych robót budowlanych i znaczących zmian. Biuro Polityki Mobilności i Transportu wyznaczenie przejścia dla pieszych przez dwupasmowe jezdnie ulicy Mickiewicza oraz torowisko tramwajowe bez sygnalizacji świetlnej opiniuje negatywnie. Tu urzędnicy powołują się na niski poziom bezpieczeństwa ruchu. Natomiast budowa sygnalizacji świetlnej nie jest możliwa ze względu na klasę drogi i odległość od innej sygnalizacji. 

Tramwaje Warszawskie z kolei popierają utworzenie nowego przejścia dla pieszych przy zachowaniu ich obecnej liczby. Ponadto podobnie jak BPMiT zaznaczają, że bezpieczniejszym wariantem jest „zebra” z sygnalizacją świetlną. Do tego potrzebna jest jednak zmiana klasy drogi, ustalenia Biura Architektury i Planowania Przestrzennego ( BAiPP ) ze względu na miejscowy plan czy z właścicielem sieci podziemnej w osi al. Wojska Polskiego, gdzie ustalony został pas przebiegu magistralnych przewodów podziemnych miejskiej infrastruktury technicznej (kolektor cieplny), w śladzie którego obowiązuje zakaz projektowania i realizacji obiektów budowlanych trwale związanych z podłożem tj. m.in. chodnik czy droga dla rowerów.

Przeczytaj również: Audyt przejść dla pieszych. Ulica Mickiewicza wymaga zwężenia


plac-inwalidow-aleja-wojska-polskiego

plac-inwalidow-aleja-wojska-polskiego

plac-inwalidow-3

plac-inwalidow-3

plac-inwalidow-4

plac-inwalidow-4

plac-inwalidow-1-1

plac-inwalidow-1-1

plac-inwalidow-2

plac-inwalidow-2

plac-inwalidow-5

plac-inwalidow-5


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.