Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:29

Latające muchy i smród kiszonej trawy zmorą mieszkańca Żoliborza. W "sPlace" znów mają problem ze śmieciami

Między blokami przez kilkanaście dni – według relacji mieszkańców osiedla "sPlace" – w dobrze wyeksponowanym na słońce miejscu leżały worki ze ściętą trawą. „Zapach, który się wydobywa z tych śmieci, mogą sobie państwo wyobrazić.”

Podobna sytuacja ciągnęła się przez półtora roku aż do interwencji „Gazety Żoliborza” w kwietniu 2021 r., kiedy ukazał się artykuł „Żoliborzanie z osiedla sPlace od prawie dwóch lat boją się otworzyć okno. Wszystkiemu winne śmieci”. – Po jednej publikacji nagle okazało się, że wywóz śmieci można usprawnić. Mimo tego, jak widać, problem nadal nam towarzyszy  – mówi mi Rafał, mieszkaniec osiedla "sPlace".

Smród, muchy i brak reakcji administracji i zarządu osiedla sPlace

Żoliborzanie z osiedla sPlace narzekają na odór i muchy. Tym razem nie chodzi jednak o zalegające pod oknami kontenery z odpadami. Źródłem nieprzyjemnego zapachu są worki ze skoszoną trawą, które od kilkunastu dni leżą pod płotem, w pobliżu okien mieszkańców. Ścięta trawa jest opakowana w foliowe worki, w których leży w miejscu dobrze wyeksponowanym na słońce i fermentuje.

- Cały ten problem był przeze mnie zgłaszany już 5 dni temu, zarówno do zarządu osiedla jak i do firmy, która zarządza naszym osiedlem – mówi pan Rafał i wyjaśnia: - Zapach, który się wydobywa z tych śmieci, mogą sobie państwo wyobrazić. Jest to skoszona trawa, spleśniała i zaparzona w upale. Worki leżą tutaj od kilkunastu dni. Interweniowałem już 5 dni temu; od zarządu jak i administracji otrzymałem informację, że problem zostanie usunięty. Niestety bezskutecznie – mówi mieszkaniec osiedla na jednym z nagrań, które publikował na facebookowej grupie sąsiedzkiej osiedla.

Zarząd osiedla sPlace zarzuca kłamstwo - potem przeprasza

- Zarząd stracił kontakt z rzeczywistością do tego stopnia, że oskarżono mnie, że kłamię, a nagranie pochodzi sprzed kilku dni – mówi mi pan Rafał i dodaje, że to nie pierwszy raz, kiedy podobne zarzuty są niesłusznie formułowane w jego kierunku: - Podobnie było z naszą poprzednią rozmową publikowaną w "Gazecie Żoliborza" - wyjaśnia. - Zarząd jak i administrator, firma Acresta powinni w mojej ocenie zostać odsunięci od sprawowania jakichkolwiek funkcji na naszym osiedlu – twierdzi mieszkaniec osiedla sPlace i dodaje: - Tym bardziej, że kontrowersji wokół zarządzania naszym osiedlem jest dużo więcej. 

Do wspomnianego konfliktu doszło na jednej z facebookowych grup sąsiedzkich. Jeden z przedstawicieli Zarządu Wspólnoty pisał wtedy: „To kłamstwo! To film sprzed kilku dni i kolejna manipulacja! Śmieci zostały po naszej uwadze od razu usunięte i więcej nie powrócą, Rafał proszę o prawdomówność i nieposługiwanie się kłamstwem i malwersacją! Już 17 czerwca były usunięte [śmieci, przyp. red.]”.

Ten sam członek zarządu osiedla przepraszał później za swoje słowa i twierdził, że został wprowadzony w błąd.

21 czerwca osobiście sprawdziliśmy podane przez mieszkańca informacje o wciąż zalegających workach, z których unosił się niebywały odór a wokół nich latały muchy.

Powiedzieć tak, by nic nie powiedzieć

Aby wyjaśnić sytuację próbowaliśmy skontaktować się telefonicznie z opiekunką osiedla sPlace – pracownicą firmy Acresta - kobieta unikała jednak rozmowy, prosiła o kontakt przez SMS, a później mailowo. Przesłaliśmy wobec tego pytania o to jak długo worki z kompostującą trawą leżą przed jednym z bloków, czy mieszkańcy rzeczywiście informowali zarządcę o problemie, jak firma administrująca Acresta zareagowała na te prośby i co właściwie spowodowało, że worki z odpadami leżą tam tak długo?

Na żadne z pytań firma administrująca osiedlem nie odpowiedziała w sposób rzeczowy. Otrzymaliśmy jednak za pośrednictwem wspomnianej pracownicy firmy Acresta stanowisko Zarządu Wspólnoty w tej sprawie, które publikujemy w całości:

„Szanowna Gazeto Żoliborza, rozumiemy, że sprawa worków ze skoszoną trawą może być interesująca dla Redakcji Państwa gazety. Informujemy jednak, że tego typu sprawy są wewnętrzną sprawą Wspólnoty, która przez poprzednią administrację została doprowadzona praktycznie do bankructwa. Gdzie Państwo wówczas byli? 

Niemniej jednak, odpowiadając na Państwa pytania informujemy, że otrzymaliśmy dwie prośby o usunięcie worków ze skoszoną trawą. Wszystkie worki z odpadami zostały usunięte w dniu 22.06.2021 r."

Rzeczywiście, worki z trawą zostały usunięte, obok nadal znajdują się opakowania z korą, które, jak relacjonuje jeden z mieszkańców, nadal śmierdzą, a wokół lata rój much.

Problem z Administracją osiedla sPlace

"Niestety, mam wrażenie, że już przesunęliśmy granice tolerancji na takie zaniedbania a problem jest spory. Tak jak do tej pory nie udzielałam się na forum tak teraz sama widzę problem, MUCHY latają po naszym osiedlu w najlepsze, szczególnie rano. I to nie są miłe, małe (lekko wkurzające) muszki tylko wielkie okazy, które w zadbanej okolicy występować nie powinny" - komentuje inny mieszkaniec osiedla na forum..


smieci-splace-4

smieci-splace-4

smieci-splace-3

smieci-splace-3

smieci-splace-2

smieci-splace-2

smieci-splace-1-1

smieci-splace-1-1

splace-kora-3

splace-kora-3

splace-kora-2

splace-kora-2

splace-kora

splace-kora


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.