Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 21:16

Żoliborz w tym roku nie zostanie objęty strefą płatnego parkowania

Opłaty za parkowanie na Żoliborzu miały obowiązywać od 6 września. Tak się jednak nie stanie. To pokłosie decyzji wojewody mazowieckiego, który ma zastrzeżenia do abonamentu obszarowego i przeprowadzonych konsultacji społecznych. W uzasadnieniu powołuje się na Konstytucję RP.

Niemal dwa tygodnie temu informowaliśmy o rozpisaniu przetargu na oznakowanie miejsc postojowych na Żoliborzu. To jeden z elementów wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Żoliborzu. Rozpoczęcie prac planowano jeszcze przed wakacjami, zaś w dzielnicy opłaty za parkowanie miały obowiązywać od 6 września tego roku.

W kwietniu tego roku uchwałę w tej sprawie podjęli stołeczni radni. Cała strefa miała powiększyć się o 14 tys. miejsc postojowych. Jak podkreślali wówczas stołeczni urzędnicy, rozszerzanie SPPN w Warszawie o kolejne dzielnice miało być formą ograniczania napływu pojazdów spoza granic miasta, tak by każdy mieszkaniec, który musi zaparkować swój samochód, mógł to zrobić. Według urzędników narzędzie, jakim jest wprowadzenie opłat za parkowanie, pozwala na ochronę miejsc parkingowych dla mieszkańców dzielnic, w których funkcjonuje strefa, a którzy korzystają z abonamentów mieszkańca.

Po konsultacjach społecznych, które odbyły się jesienią tego roku opracowano szczegółową organizację ruchu, którą ostatecznie miało zatwierdzić Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Efektem miało być wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na wielu uliczkach Żoliborza, tak by możliwe było tam parkowanie. Z kolei przed konsultacjami sporządzono analizy parkingowe.

Zobacz też: [Wideo] Debata Samorządowa: SPPN na Żoliborzu. Zarząd Dzielnicy Żoliborz poszukuje dodatkowych miejsc parkingowych. Czy ucierpi zieleń?

Wojewoda zakwestionował uchwałę

Tymczasem Konstanty Radziwiłł, wojewoda mazowiecki zakwestionował kwietniową uchwałę Rady Miasta w sprawie objęcia Żoliborza i Ochoty strefą płatnego parkowania. Stołeczny ratusz nie zajął jeszcze stanowiska w tej sprawie. Na odwołanie ma 30 dni. To nie pierwszy raz, kiedy wojewoda unieważnia uchwałę Rady Miasta. Tak było w sprawie uchwały krajobrazowej, której sprawa ciągnie się już ponad rok, po tym jak miasto zaskarżyło decyzję Radziwiłła.

Do wojewody wpływały sygnały od mieszkańców by unieważnić uchwałę. Ponadto nowy abonament obszarowy i jego kwota wywołały niemałe poruszenie wśród mieszkańców, którzy uważali, że nowa forma abonamentu wymusza droższe parkowanie. Wedle tej taryfy posiadacz abonamentu obszarowego miałby płacić 600 zł rocznie.

Zobacz też: Drogowcy rozpisali przetarg na oznakowanie miejsc postojowych. Prace na Żoliborzu jeszcze przed wakacjami

Jakie zarzuty ma wojewoda do uchwały Rady Miasta? Jednym z nich to wytyczenie obszarów dyskryminujących część mieszkańców

Zarząd Dróg Miejskich, na potrzeby wprowadzenia nowej taryfy, podzielił Żoliborz na siedem obszarów. Abonament obszarowy obowiązywałby w poszczególnym obszarze. Posiadacz nowego rodzaju abonamentu mógłby zatem parkować w uliczkach, gdzie nie ma miejsca na wyznaczenie miejsc parkingowych.

To rozwiązanie kwestionuje wojewoda powołując się na zasadę równości wyrażonej w art. 32 Konstytucji RP, która nakazuje równe traktowanie obywateli w danej kwestii. Według wojewody w zasięg abonamentu obszarowego powinien wytyczać okręg 800 m od miejsca zameldowania jego posiadacza.

W innym wypadku, tak jak zaproponowano to w kwietniowej uchwale, podzielenie dzielnic na konkretne obszary w ocenie wojewody dyskryminuje posiadaczy abonamentów z lokalizacji granicznych. Wówczas mieszkaniec musi wybrać, z którego obszaru będzie korzystał. W ten sposób taki mieszkaniec ma do dyspozycji mniej terenu do parkowania niż pozostali mieszkańcy z tego samego obszaru.

„Mieszkańcy SPPN tego samego numerowanego obszaru abonamentowego nie będą traktowani w sposób jednakowy, równy, poprzez wyznaczenie im obszaru postoju pojazdu tej samej wielkości, w oparciu o te same zasady – wielkość tego obszaru będzie bowiem uzależniona od położenia miejsca zameldowania w obrębie numerowanego obszaru abonamentowego” – czytamy w uzasadnieniu wojewody.

Konsultacje w całym mieście, a nie tylko w dzielnicach

Etapem poprzedzającym wprowadzenie SPPN na Żoliborzu były konsultacje społeczne w wyjątkowej formie, ponieważ ze względu na pandemię niemożliwe było zorganizowanie ich w formie stacjonarnej. Drogowcy zbierali opinie mailowo, telefonicznie oraz podczas spotkań online

Zobacz też: Skarga do wojewody w sprawie strefy płatnego parkowania na Żoliborzu

W ocenie wojewody mazowieckiego konsultacje społeczne powinny odbywać się w kontekście całej Warszawy a nie poszczególnych dzielnic takich jak Żoliborz i Ochota, ponieważ, jak argumentuje Radziwiłł, uchwała poszerza granice strefy parkowania Warszawy i wprowadza nowe regulacje także w dotychczasowym jej obszarze. Chodzi m.in. o wprowadzenie nowego rodzaju abonamentu czy uzależnienie dotychczasowych i nowych taryf abonamentu od rozliczania w Warszawie podatku dochodowego od osób fizycznych. „Zważywszy na to, że dzielnice są wyłącznie jednostkami pomocniczymi, a mobilność mieszkańców m.st. Warszawy nie ogranicza się do granic poszczególnych jej dzielnic, kwestia rozszerzenia strefy płatnego parkowania i wynikających stąd konsekwencji finansowych dla wszystkich podróżujących po mieście mieszkańców uzasadnia przeprowadzenie konsultacji społecznych na całym jego terytorium.” – zwraca uwagę w swoim uzasadnieniu Konstanty Radziwiłł podkreślając jednocześnie, że ustawa o drogach publicznych nie nakłada obowiązku prowadzenia konsultacji przed nałożeniem opłat.

Dodatkowo, według wojewody mazowieckiego, jednym z czynników, który miał wpływ na decyzję o unieważnieniu uchwały Rady Miasta, było konsultowanie projektów organizacji ruchu, a nie samego projektu uchwały.

Zobacz też: Rada Warszawy zdecydowała. Parkomaty na Żoliborzu i nowy abonament dla mieszkańców już od września. Nowy abonament ma wynieść 600 zł rocznie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 19 km/h