Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:02

Zmiany w obwodach szkół na Żoliborzu. Część mieszkańców czuje się zawiedziona

Szkoły na Żoliborzu są przeciążone. Dzielnica chce je rozładować, ale jest grupa mieszkańców, którzy nie są zadowoleni z proponowanych zmian w rejonizacji szkół podstawowych.

Nowa placówka oświatowa przy ulicy Anny German ma być ukończona w sierpniu tego roku. Uczniowie pierwszy pełny rok szkolny spędzą w nowych murach dopiero w 2022 i 2023 roku. Wcześniej, bo prawdopodobnie od listopada lub grudnia tego roku, naukę w nowej szkole rozpoczną uczniowie klas nauczania początkowego i przedszkolaki.

Otwarcie nowej szkoły wiąże się ze zmianami rejonizacji podstawówek na Żoliborzu. Obwód Szkoły Podstawowej nr 92 pomniejszy się o Żoliborz Artystyczny i fragment Żoliborza Południowego (przyp. red. obszar pomiędzy ulicą Powązkowską a Anny German, Krasińskiego a południową granicą Żoliborza). Zmieni się również obwód Szkoły Podstawowej nr 68. Wedle proponowanego przez dzielnicę podziału, placówka przy Or-Ota pozostanie szkołą obwodową dla dzieci z tzw. Serka Żoliborskiego oraz obszaru miedzy ulicą Anny German a Broniewskiego i placem Grunwaldzkim. W wyniku nowego podziału obwód SP nr 68 powiększono o fragment pomiędzy ulicą Felińskiego a Mickiewicza.

Nowa placówka przy Anny German, czyli Szkoła Podstawowa nr 396, będzie szkołą obwodową dla dzieci z Żoliborza Artystycznego i Żoliborza Południowego z wyjątkiem budynków przy ulicy Rydygiera oznaczonych numerami 11, 11a oraz 13, 13a i 13b.

Rejonizacja szkoły przy ulicy Anny German i zmiany w rejonizacji szkół podstawowych nr 92 i 68 z Żoliborza

W jaki sposób wytyczano nowe obwody?

W utworzeniu nowych obwodów, urzędnicy z Żoliborza posłużyli się danymi meldunkowymi, na podstawie których sprawdzili potencjał konkretnych obszarów, tak by uniknąć przeludnienia danej szkoły. Jak podkreślali podczas dzielnicowej Komisji Sportu i Edukacji są to szacunki, bo część zameldowanych dzieci może nie wybrać swojej szkoły obwodowej.

Cały proces planowania i wyliczeń ma pomóc w odpowiednim dobrze wielkości obwodu do wielkości szkoły, tak żeby uniknąć funkcjonowania placówek w trybie wielozmianowym. Na przedstawionych wykresach widzimy więc, że nowa szkoła odciąży trzy obecnie funkcjonujące. Widać to na przykładzie SP 92, gdzie w wariancie przedstawiającym dotychczasowe obwody do placówki w roku szkolnym 2022/2023 uczęszczałoby ponad 1,2 tys. uczniów. W nowym podziale liczba ta zmniejsza się o połowę.

Z kolei liczba uczniów w szkole przy Anny German w chwili jej pełnego otwarcia wyniesie 800, zaś w roku szkolnym 2026/2027 wzrośnie do ponad 1,4 tys. Są to dane opracowane wyłącznie na meldunkach. Urzędnicy nie uwzględniali mieszkańców wynajmujących nieruchomości na Żoliborzu.

Kolejnym kryterium były odległości od granicy obwodu do szkoły. Urzędnicy mierzyli drogę jaką pokona dziecko od placówki do najdalszych części dzielnicy ciągami komunikacyjnymi.

Dzielnica powołuje przedszkole i szkołę podstawową przy ul. Anny German

Postulowali o budowę nowej szkoły, teraz muszą walczyć o możliwość skorzystania z niej

Nowy podział rejonizacyjny na Żoliborzu wzbudził emocje wśród mieszkańców bloków przy ulicy Rydygiera 11, 11a oraz 13, 13a i 13b. Po zmianach szkołą obwodową dla ich dzieci stanie się Szkoła Podstawowa nr 68. W marcu mieszkańcy tychże bloków apelowali do Zarządu Dzielnicy, by wzięto pod uwagę ich zdanie przy planowaniu nowych obwodów, tak aby SP 396 była szkołą obwodową dla ich dzieci.

W tej sprawie odbyło się spotkanie z Renatą Kozłowską, żoliborską wiceburmistrz.

Mieszkańcy w dyskusji podkreślali swoje zaangażowanie w pomoc w pozyskaniu środków na powstanie placówki, która sąsiaduje z ich blokami. Ponadto podnoszony był argument dystansu do poszczególnych placówek. Wykazano, że część budynków z Żoliborza Artystycznego znajduje się bliżej SP 92, dlatego w ocenie mieszkańców biorących udział we wczorajszej komisji niezasadne wydaje się obejmowanie tej części dzielnicy obwodem placówki przy ulicy Anny German. Tym bardziej, że bloki z ulicy Rydygiera, które znalazły się poza wspomnianym obwodem znajdują się w sąsiedztwie nowej szkoły.

Dodatkowo, jak zwróciła uwagę jedna z mieszkanek tzw. wykluczonych bloków, przed laty przy ulicy Rydygiera powstało przedszkole, do którego dzieci z sąsiedztwa nie mogły uczęszczać, ponieważ rekrutację zablokowano jednym rocznikiem. Podkreślała również, że nie są spełniane oczekiwania mieszkańców, którzy mieszkają i opłacają podatki w dzielnicy od prawie 10 lat, a także zabiegali o powstanie nowych placówek. „Czujemy się oszukani” – mówiła podczas swojego wystąpienia mieszkanka ulicy Rydygiera.

A co gdyby bloki z Rydygiera włączyć do obwodu placówki przy Anny German?

Artur Nawrot naczelnik dzielnicowego wydziału edukacji podczas wczorajszej komisji zwracał uwagę, że przy tworzeniu obwodów należy pamiętać o ryzku przeludnienia poszczególnych szkół albo ich wyludnienia. W przypadku, gdy dzieci z bloków przy ulicy Rydygiera 11, 11a oraz 13, 13a i 13b miałby zasilić szeregi nowej placówki przy Anny German, szkole przy Or-Ota grozi deficyt uczniów. Wówczas do placówki rok do roku uczęszczałoby niecałe 400 dzieci. Z kolei nowa szkoła w poszczególnych latach byłaby przeciążona.

Uczniowie na pierwszy dzwonek w szkole przy ulicy Anny German mogą jeszcze długo poczekać

Rozwiązanie dla mieszkańców ulicy Rydygiera

Rozwiązanie jakie zaproponowano mieszkańcom z ulicy Rydygiera 11, 11a oraz 13, 13a i 13b to przejściowe przepisy mające ułatwić dostanie się dzieciom z tych bloków do nowej szkoły.

Według zapowiedzi żoliborskich samorządowców, dzieci z zerówek będą mogły przenieść się do nowej placówki w trakcie roku szkolnego. Ponadto w szkole 68, 92 i 267 utworzone zostaną tzw. klasy Anny German. W chwili gdy SP 396 zostanie otwarta, cała klasa zostanie przeniesiona do nowej placówki. W przypadku klas 2 i 3, rodzice uczniów otrzymają ankiety, za pośrednictwem których zadeklarują gotowość przeniesienia dzieci do nowej szkoły. Powyższe ustalenia dotyczą dzieci z nowego obwodu obejmującego Żoliborz Artystyczny i Południowy, a także tych spoza czyli z 5 konkretnych bloków z ulicy Rydygiera.

Dla mieszkańców ulicy Rydygiera 11, 11a oraz 13, 13a i 13b ustalenia te mają obowiązywać przez kolejne lata w zależności od liczby uczniów uczęszczających do SP 396.

Ostatecznie dzielnicowa Komisja Edukacji i Sportu przyjęła stanowisko, wedle którego apeluje o możliwość kandydowania i uczęszczania dzieci mieszkających przy ulicy Rydygiera 11, 11a oraz 13, 13a i 13b do Szkoły Podstawowej 396.


IMG_1521

IMG_1521

anny-german-45

anny-german-45

IMG_1523

IMG_1523

IMG_1538

IMG_1538


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.