Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:02

Szykują się zmiany na Mickiewicza

Minął rok od zakończenia audytu przejść dla pieszych na Żoliborzu. Metamorfozę mają przejść „zebry” na ulicy Mickiewicza.

Zarząd Dróg Miejskich w tym roku planuje zmienić 100 przejść dla pieszych na bardziej bezpieczne. W osiągnięciu celu na poszczególnych przejściach ma pomóc budowa sygnalizacji świetlnych, rond i azyli oraz przebudowy ulic. Na Żoliborzu zmian można spodziewać się m.in. na ulicy Mickiewicza pomiędzy placem Wilsona a ulicą Potocką.

Działania poprawiające bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych będą również wdrażane przy okazji objęcia Żoliborza strefą płatnego parkowania. Szczegóły jednak poznamy w chwili, gdy zostanie opublikowany raport zawierający poprawki po przeprowadzonych jesienią konsultacjach społecznych.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/nowy-pomysl-na-strefe-platnego-parkowania-na-zoliborzu/

Ponad 4 tys. "zebr" zbadanych

Wcześniej jednak, na zlecenie ZDM w całej Warszawie przeprowadzono trwający 5 lat audyt przejść dla pieszych. Jak informuje ZDM, jest to prawdopodobnie największe tego typu przedsięwzięcie na świecie. W całym mieście przebadano łącznie 4093 „zebry”. Zanim jednak specjaliści przyjrzeli się kwestii bezpieczeństwa na warszawskich drogach, wszystkie przejścia dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej i zarządzane przez ZDM zinwentaryzowano. Łącznie we wszystkich dzielnicach było ich 4250.

Duże zmiany na Mickiewicza

W tym roku, planowana jest poprawa bezpieczeństwa na ulicy Mickiewicza na odcinku od placu Wilsona do skrzyżowania z ulicą Potocką. „Planujemy przebudowę tego odcinka ul. Mickiewicza – skrócenie przejść dla pieszych tak aby pieszy musiał pokonać tylko 1 pas ruchu" - informuje Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.

"Wyeliminujemy nielegalne parkowanie w pobliżu przejść i skrzyżowań oraz wyznaczymy pasy do parkowania i pasy rowerowe. W ten sposób kompleksowo poprawi się bezpieczeństwo na 8 zebrach wytyczonych w poprzek ul. Mickiewicza przy Mścisławskiej, Bohomolca i Kątowej" – zapowiada przedstawiciel ZDM. Równolegle przygotowywana jest również sygnalizacja świetlna na przejściu przez ulicę Krasińskiego przy Wybrzeżu Gdyńskim. Jej realizacja w tym roku nie jest jednak pewna. Inwestycja znajduje się na liście rezerwowej na ten rok i jest uzależniona od możliwości wygospodarowania dodatkowych środków na ten rok. Powstaje też projekt ronda na skrzyżowaniu Krasińskiego i Przasnyskiej – realizacja tej inwestycji najpewniej odbędzie się w 2022 roku.

Prawdopodobnie w 2022 roku na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej powstanie rondo.

Każda z „zebr” przeszła inspekcję przez 3 lub 4 osobowe zespoły składające się z audytorów. Każdy z nich miał różne kompetencje i doświadczenia, tak aby cały proces został wykonany możliwie dokładnie i rzetelnie. Żeby oderwać się od pracy biurowej w każdej grupie znaleźli się również najwyżsi stopniem naukowym inżynierowie, tak żeby ich praca nie ograniczała się do analizy zebranych danych, ale też wiązała się z pomiarami i obliczeniami w terenie.

Liczba przeznaczonych do sprawdzenia przejść dla pieszych była na tyle duża, że audyt postanowiono rozłożyć na lata. „Jak pokazał końcowy bilans, pod lupę trafiły 4093 przejścia bez sygnalizacji – reszta wypadła, bo w międzyczasie zyskała sygnalizację świetlną lub została objęta przebudową” – informuje Zarząd Dróg Miejskich. Na początku zespoły audytorskie pojawiły się w Śródmieściu, potem na Ochocie i Pradze-Południe. Dzielnice te zostały wybrane w pierwszej kolejności, bo w nich – jak pokazywały statystyki – najczęściej dochodziło do wypadków. W Śródmieściu audytorzy przebadali 368 przejść, na Ochocie – 207, a na Pradze-Południe – 351.

W 2017 roku zbadano przejścia na Bielanach (243), Mokotowie (347), Targówku (218) i Ursynowie (222). Następnie audyt kontynuowano w 2019 roku. Pomiary i obliczenia dokonane zostały wtedy na przejściach w Wawrze (348), we Włochach (229), na Pradze-Północ (155), Bemowie (171) i Żoliborzu (182). W zeszłym roku sprawdzone zostały przejścia na Białołęce (255), w Rembertowie (108), Wesołej (112), Ursusie (161), Wilanowie (117) i na Woli (299).

https://gazetazoliborza.pl/2021/02/silne-objawy-poszczepienne-na-zoliborzu/

Co sprawdzano?

W szczytowych momentach cały zespół wykonujący audyt liczył łącznie 50 osób. W jego skład wchodzili nie tylko audytorzy, ale także ich asystenci, oświetleniowcy, informatycy czy osoby mierzące natężenie ruchu pieszego. Oceniający przejścia dla pieszych profesorowie i doktorzy pracowali w terenie wykonując pomiary i obliczenia ograniczając pracę za biurkami do minimum.  „Jest to sytuacja bez precedensu, ponieważ zwyczajowo najlepsi specjaliści swą wiedzą i prestiżem firmują projekty, a podczas audytu warszawskich zebr wszyscy, bez wyjątku pracowali także w terenie” – podkreśla ZDM w oficjalnym komunikacie.

W celu ograniczenia wystąpienia pomyłki opracowano specjalną metodykę audytu. Po przeprowadzeniu badań, audytor przyznawał oceny, określał zagrożenia, a następnie wskazywał zalecenia. W kolejnym kroku drugi audytor na podstawie szczegółowych wyników oceniał pracę pierwszego audytora. Gdy pojawiały się rozbieżności do całego procesu wdrażany był trzeci audytor, któremu przypisywano rolę rozjemcy. Taka metodyka pozwoliła na wypracowanie najlepszych rozwiązań.

Bezpieczeństwo przejść badano pod kątem około 30 kryteriów. Wśród m.in. kwestie związane z geometrią jezdni, oświetleniem ulicznym czy organizacją ruchu. W audycie wykorzystano kółka pomiarowe, specjalne urządzenia badające natężenie światła na przejściu dla pieszych oraz w jego okolicy, a także dalimierze.

„Podczas audytu zwracamy uwagę na bardzo wiele kwestii. Ocena nie opierała się tylko na wytycznych wynikających z przepisów prawa – wprowadziliśmy np. pojęcie widoczności „w tył”, tj. gdy pojazd skręca w prawo z jezdni głównej na przejście dla pieszych. Ocenialiśmy również widoczność pieszego w odległości 1 m od krawędzi jezdni – tak aby kierowca mógł dostrzec przechodnia zamierzającego przejść przez jezdnię” – wyjaśniają drogowcy.

https://gazetazoliborza.pl/2020/03/audyt-przejsc-dla-pieszych-ulica-mickiewicza-wymaga-zwezenia/

Audyt i co dalej?

Wyniki audytu są podstawą do podejmowania decyzji dotyczących zmian w infrastrukturze mających ostatecznie wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa. Jak pokazują opublikowane raporty, nie ma jednego rozwiązania dla wszystkich przejść dla pieszych. W przypadku niektórych zaleca się wybudowanie sygnalizacji świetlnej lub azylów, a w przypadku innych konieczne są kompleksowe zmiany na całej ulicy, którą należałoby przebudować. Tak jest choćby w przypadku ulicy Mickiewicza. Drogowcy stosując się do zaleceń montują również progi zwalniające czy budują ronda.

Na samym Żoliborzu zbadano łącznie 182 przejść dla pieszych. „Zebry” oceniano w skali od 0 do 5. Najniższa ocena, czyli zero oznacza konieczność wprowadzenia zmian w danej lokalizacji, tak by nastąpiła poprawa bezpieczeństwa pieszych.

Na Żoliborzu najniższą ocenę oraz rekomendację podjęcia priorytetowo działań naprawczych otrzymało 20 przejść w 12 lokalizacjach:

Mickiewicza – pl. Inwalidów

Mickiewicza – Mierosławskiego

Mickiewicza – Kątowa (planowana zmiana przekroju jezdni)

Mickiewicza 36 (planowana zmiana przekroju jezdni)

Mickiewicza – Bohomolca (planowana zmiana przekroju jezdni)

Mickiewicza – Mścisławska (planowana zmiana przekroju jezdni)

Mickiewicza – Lutosławskiego

Gdańska – Księdza Trószynskiego (planowana budowa azylu)

Popiełuszki – Czaki

Krasińskiego – Wybrzeże Gdyńskie (projektowana budowa sygnalizacji)

Krasińskiego 42 (planowane przeniesienie przejścia i budowa ronda)

Krasińskiego – Sady Żoliborskie

Płatne parkowanie i poprawa bezpieczeństwa

Wedle opublikowanego raportu z audytu przejść dla pieszych jednym z najczęstszych zagrożeń są źle zaparkowane samochody ograniczające widoczność pieszych korzystających z przejść dla pieszych. W tym roku planowane jest objęcie Żoliborza płatną strefą parkowania, która ma uporządkować tę kwestię. „Jeśli radni zdecydują o objęciu Żoliborza strefą płatnego parkowania, planujemy zmianę organizacji ruchu na ulicach całej dzielnicy. Projekty zmian konsultowaliśmy z mieszkańcami jesienią, teraz wprowadzamy w nich poprawki po ich uwagach. Przy okazji planujemy również działania poprawiające bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych” – poinformował Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich. 

https://gazetazoliborza.pl/2020/04/rondo-zamiast-skrzyzowania-u-zbiegu-ulic-krasinskiego-z-przasnyska/

IMG_0100

IMG_0100

IMG_0101

IMG_0101

IMG_0102

IMG_0102

IMG_0103

IMG_0103

IMG_0104

IMG_0104


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.