Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 16:03

Ładniej i ekologicznie. Teren szkoły na Żoliborzu z nowym obliczem

Na terenie szkoły znajdą się m.in nowe ławki i zieleń.

Znajdująca się na Zatrasiu Szkoła Podstawowa nr 92 w 2020 roku otrzymała 120 tys. zł na przygotowanie i wykonanie kompleksowej modernizacji terenów zielonych. To jedna z inwestycji, o której podczas Komisji Edukacji i Sportów mówił naczelnik wydziału Oświaty i Wychowania Artur Nawrot. O uporządkowanie terenu wokół placówki apelowali mieszkańcy z sąsiedztwa.

Szkoła Podstawowa nr 92 im. Jana Brzechwy

Szkolne mury dla natury

W ramach prac od strony ulicy Przasnyskiej zasadzono nowe drzewa, nie zabraknie również kwiatów i krzewów. W ramach inwestycji przewidziano również montaż systemu samonawadniającego rewitalizowane trawniki. Jesienią 2020 roku zakończono prace nad naturalną i ekologiczną alejką spacerową na terenie ogrodu. Realizacja całej koncepcji będzie kontynuowana jeszcze w tym roku. Na przedstawionej podczas komisji wizualizacji widać ustawione nowe ławki ze stołami. Kolejne życie otrzymają siedziska wkomponowane w skarpę. Realizacja całej aranżacja ma zakończyć się w 2021 roku. „Chcemy by było to wzorcowe zagospodarowanie terenu by lekcje mogły odbywać się na świeżym powietrzu” – mówiła podczas komisji wiceburmistrz Żoliborza Renata Kozłowska.

Całe założenie miało być realizowane w ramach pilotażowego programu Zarządu Zieleni Warszawskiej „Szkolne mury dla natury”, do którego zakwalifikowano dwadzieścia szkół publicznych w Warszawie jednak ostatecznie za realizację odpowiada Urząd Dzielnicy. Głównym celem programu miało być zwiększenie walorów przyrodniczych terenów szkolnych, a także poprawa ich estetyki. Zastosowane rozwiązania proekologiczne mają odpowiadać na wyzwania klimatyczne, sprzyjać tworzeniu przestrzeni wspierających bioróżnorodność, a także retencji wody.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/bunt-dyrekcji-i-rady-rodzicow-w-jednej-ze-szkol-na-zoliborzu/

Konfliktogenny placyk

W trakcie komisji radny dzielnicy Grzegorz Hlebowicz (PiS) zwrócił uwagę, że rzekome interwencje mieszkańców w sprawie uporządkowania terenu przy Szkole Podstawowej nr 92 w dużej mierze pochodziły od mieszkańców budynku sąsiadującego bezpośrednio z terenem placówki. „Skargi dotyczyły zbyt blisko położonego palcu zabaw i w projekcie aranżacji terenów zielonych szkoły nie zostały uwzględnione” – wskazywał radny Hlebowicz. Chodzi o plac zabaw, który znajduje się przy budynku mieszkalnym i został ustawiony tam prawdopodobnie dwie kadencje temu. Według relacji radnego nawierzchnia, na której ustawione są urządzenia konfliktogennego placu zabaw jest już zużyta, co oznacza, że przyszedł czas na jej wymianę. „Proszę nie powoływać się na apele i skargi mieszkańców, bo ich nie uwzględniliście. Przynajmniej jeśli chodzi o plac zabaw” – podsumował radny Hlebowicz.

Mieszkańcy jednego z bloków znajdującego się w sąsiedztwie szkoły zgłaszają skargi w sprawie placu zabaw

Jak podkreśliła wiceburmistrz Renata Kozłowska, prowadzone były na miejscu spotkania z mieszkańcami, w czasie których ustalono co trzeba zrobić. Dyskusje w dużej mierze dotyczyło starych drzew, które rosną na terenie placówki. Część z nich koliduje z wyremontowanym boiskiem, którego nawierzchnia niszczeje przez system korzeniowy.

https://gazetazoliborza.pl/2021/01/nowa-szkola-najwieksza-od-lat-inwestycja-drogowa-i-remonty-czyli-inwestycje-w-2020-roku-na-zoliborzu/

Jako rozwiązanie problemu związanego z placem zabaw radny zaproponował rozgęszczenie go lub przeniesienie nico dalej od okien budynku sąsiadującego z terenem szkoły. Urząd poinformował jednak, że nie ma możliwości rozgęszczenia placyku. „W 2009 r. wykonany został plac zabaw przy budynku szkoły od strony drogi wewnętrznej przy dojeździe od ul. Przasnyskiej, w 2013 r. „Radosna Szkoła" od strony ul. Broniewskiego, w 2018 r. wykonano modernizację boiska szkolnego z jego poszerzeniem o rzutnię do pchnięcia kulą i w tym samym roku w ramach budżetu partycypacyjnego zabudowano ostatnie wolne miejsca przy boisku ogólnodostępną siłownią plenerową” – czytamy.

Perełka Zatrasia

Szkoła Podstawowa nr 92 im. Jana Brzechwy w 2020 roku obchodziła swoje 55-lecie. Znajdująca się pośród bloków na Zatrasiu skrywa wiele niecodziennych historii. To właśnie tu w czerwcu 1972 wizytę złożył Fidel Castro, przywódca kubańskiego narodu.

źródło: Szkoła Podstawowa nr 92 im. Jana Brzechwy
https://gazetazoliborza.pl/2020/08/zoliborz-na-czele-witakcy-najbardziej-oblegana-szkola-w-warszawie/

sp-92-1

sp-92-1

sp-92-1-1

sp-92-1-1

FIDEL

FIDEL

IMG_0049

IMG_0049

IMG_0051

IMG_0051

IMG_0051

IMG_0051


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1000 hPa
Wiatr: 32 km/h