Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:14

Dzielnica planuje odzyskać Fort Sokolnickiego

Ponad 10 lat temu zdecydowano się wyremontować Fort Sokolnickiego. Miał służyć mieszkańcom, a w ich ocenie stał się miejscem komercyjnych imprez.

- Jeśli dobrze pamiętam w kwietniu 2012 roku wynajęto Fort Sokolnickiego na 10 lat. Do końca trwania umowy zostało nam 15 miesięcy. Przed zakończeniem umowy warto zapytać mieszkańców jakie mają oczekiwania wobec tego miejsca. Jeszcze w tej kadencji trzeba będzie podjąć decyzję odnośnie Fortu Sokolnickiego. Należy podjąć ją teraz – zwracał się do burmistrza Żoliborza Pawła Michalca radny Żoliborza Grzegorz Hlebowicz (PiS).

Ponad 10 lat temu, gdy zdecydowano się wyremontować Fort Sokolnickiego, obiekt finalnie miał stać się centrum kulturalno-rozrywkowym Żoliborza. Za niecałe 20 mln zł Fort odzyskał dawny blask. Dziedziniec zadaszono szkłem, a podłoże wybrukowano, ściany zaś pomalowano na biało, a w kaponierach zostawiono czerwoną cegłę.

Miał być centrum kulturalnym Żoliborza, a stał się miejscem prywatnych imprez

Ostatecznie zdecydowano by Fort Sokolnickiego powierzyć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Przetarg wygrało konsorcjum Nowy Fort Sokolnickiego, które zaproponowało stawkę netto 4,55 zł / m kw. Fort o całkowitej powierzchni [FMP] 2159 m kw. miał być miejscem, w którym na co dzień miała integrować się lokalna społeczność.

"W wyniku zakończenia pracy Komisji Przetargowej w dniu 16 listopada 2011r. wyłoniono jako dzierżawcę nieruchomości Konsorcjum Nowy Fort Sokolnickiego, które w swoim programie uwzględniło wszystkie wymagane w przetargu elementy, zapewniając, że zależy mu na zaspokojeniu potrzeb kulturalnych wszystkich mieszkańców Żoliborza. Wśród całodziennego planu zajęć mają się więc znaleźć te przeznaczone dla dzieci  - najmłodszych i starszych - jak i dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem seniorów. Oferta zaproponowana przez Konsorcjum Nowy Fort Sokolnickiego ma być też skierowana do obcokrajowców – mieszkających w Warszawie jak i turystów, a tym samym wzmacniać integrację lokalnej społeczności, na różnych poziomach" - czytamy w informacji prasowej ratusza z 2011 roku zatytułowanej "Znamy już nowych gospodarzy Fortu Sokolnickiego".

Przeglądając wydarzenia, które odbyły się w Forcie są to m.in. wystawy, muzyczne i teatralne wydarzenia dla dzieci, spotkania fanów Star Wars, świąteczne imprezy organizowane przez Urząd Dzielnicy, wyprzedaże polskich projektantów.

- W Forcie od dłuższego czasu nic się nie dzieje. W trakcie okresu pandemicznego było jedynie kilka wesel i ze trzy eventy. Natomiast teraz działa tam teraz biuro tłumaczeń. Nie widzę powodu, dla którego budynek przeznaczony pod cele kulturalne miał być siedzibą biura tłumaczeń dzierżawcy. Fort jest zamykany w weekendy. Nie można nawet skorzystać z toalety. Wiele osób chciałoby zobaczyć jak on wygląda od środka. To jest niemożliwe w tej chwili – relacjonowała podczas poniedziałkowej Komisji Kultury radna Żoliborza Jolanta Zjawińska (N).

W apelu o utworzenie instytucji kultury, skierowanym przez Stowarzyszenie Żoliborzan do prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego czytamy: „Pragniemy przypomnieć, że z początkiem przyszłego roku wygasa kontrakt z najemcą Fortu Sokolnickiego, który miał służyć celom kultury na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. Niestety, dziesięcioletnia praktyka pokazała, że model ten całkowicie się nie sprawdził. Fort Sokolnickiego stał się de facto miejscem zamkniętych imprez firmowych lub eleganckich wesel, stanowiąc jedynie uciążliwość dla okolicznych mieszkańców nie przynosząc korzyści żoliborzanom. Zmiana profilu wydarzeń odbywających się w forcie Sokolnickiego i przywrócenie tego obiektu mieszkańcom byłoby odpowiednim zadaniem dla nowopowstałego, lokalnego, żoliborskiego domu kultury.”

Ten artykuł czytasz w ramach płatnego dostępu do treści premium.

https://gazetazoliborza.pl/2021/01/kultura-na-zoliborzu-powinnismy-uczyc-sie-od-bielan/

Urząd działa, ale konkretów nie chce zdradzać

Po poniedziałkowej Komisji Kultury wiadomo już, że burmistrz Michalec z ramienia dzielnicy podjął kroki w sprawie Fortu Sokolnickiego. Szczegółów jednak nie chce zdradzać. W najbliższym czasie będzie oceniany stan techniczny Fortu. – Na bieżąc przygotowujemy różne koncepcje, w których uwzględniony jest Fort Sokolnickiego. W tym przypadku jednak wszystkie decyzje muszą być konsultowane z miastem, ponieważ umowa na dzierżawę była podpisana przez miejskie Biuro Gospodarowania Nieruchomościami. Rozpatrujemy wszystkie warianty.  W jednym z nich mamy uwzględniony właśnie Fort Sokolnickiego, który można by było wykorzystywać – mówił tajemniczo burmistrz Żoliborza. Przejęcie Fortu jak wspomniał wymaga od dzielnicy m.in. środków finansowych na utrzymanie obiektu i program wykorzystania obiektu.

- Jeśli dzielnica przejmie Fort będą potrzebne pieniądze na jego utrzymanie. Właśnie dlatego musimy powołać Instytucję Kultury, to właśnie wtedy za tym będą szły jakieś środki i dlatego warto poprosić miasto, żeby tę instytucję powołała. Jeśli Żoliborz będzie miał Instytucję Kultury to nie będzie problemu z utrzymaniem takich Miejsc jak Centrum Aktywności Lokalnej, Centrum Lokalne, Miejsca Aktywności Lokalnej i Fort Sokolnickiego czy przyszły Dom Kultury – podkreślała Jolanta Zjawińska.

Element pierścienia obronnego Cytadeli Warszawskiej

Fort Sokolnickiego jest budowlą militarną wzniesioną w połowie XIX w. jako element pierścienia fortów otaczających Cytadelę Warszawską.  W czasie Powstania Warszawskiego Fort Pełnił znaczącą rolę. Pełnił wówczas rolę szpitala polowego o czym przypomina zamieszczona na murach Fortu. W czasach zaboru rosyjskiego był nazywany Fortem Siergieja, a w 1921 roku, po przejęciu obiektu przez Wojsko Polskie jego patronem został gen. Michał Sokolnicki.

https://gazetazoliborza.pl/2020/02/cytadela-warszawska-najstarszy-fragment-zoliborza/

[/FMP]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ