Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:51

Artyści z Żoliborza apelują o utworzenie instytucji kultury

Do ratusza płynie wyraźny sygnał, że Żoliborz chce domu kultury.

Od czerwca 2020 roku wiadomo, gdzie będzie mieścił się żoliborski dom kultury. Na siedzibę placówki wybrano budynek przy ulicy Śmiałej na Żoliborzu Oficerskim o powierzchni użytkowej blisko 550 m kw. Parter zajmuje powierzchnię 186,3 m kw., piętro – 190,4 m kw., a piwnica 171,5 m kw. Dodatkowo, do działki przylega budynek Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami dzielnicy Żoliborz, o powierzchni 140 m kw. Przyszły gmach żoliborskiego domu kultury wymaga jednak adaptacji. Szacuje się, że koszt robót budowlanych i pierwszego wyposażenia wyniesie około 7 mln zł, a cały remont może potrwać nawet dwa lata albo i dłużej.

Przypomnijmy, że na początku 2020 roku odbyło się również spotkanie założycielskie zespołu ds. kultury, działające przy burmistrzu. Udział w pierwszym spotkaniu wziął Krzysztof Jaroszyński, scenarzysta i reżyser, Maciej Ślesicki, współzałożyciel i wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej, Tomasz Dutkiewicz, dyrektor Teatru Komedia oraz Tomasz Taraszkiewicz kustosz w Zamku Królewskim w Warszawie. Jak wówczas informowano, zespół ma być ciałem opiniotwórczym i doradczym w sprawie utworzenia domu kultury. Spotkanie, które odbyło się w lutym jak do tej pory było jedynym. Zespół nigdy później już się nie spotkał.

https://gazetazoliborza.pl/2020/02/instytucja-kultury-na-zoliborzu-burmistrz-powolal-zespol-doradcow/

Burmistrz Żoliborza pan Paweł Michalec, podczas dzielnicowej Komisji Kultury tłumaczył, że w dobie pandemii nie są organizowane spotkania w urzędzie, a powołanie domu kultury i „definiowanie pewnych pojęć związanych z kulturą zdalnie, mija się z celem”. Dodatkowo, jak podkreślił dalsze prace powinny być oparte na podstawie przeprowadzonych konsultacji społecznych w sprawie domu kultury na Żoliborzu.

Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do treści premium.

Szefowa komisji kultury Marta Szczepańska przypomniała, że po inwentaryzacji budynku miały nastąpić konsultacje społeczne. Jak zapewniał burmistrz wszystko jest już przygotowane, trzeba tylko poczekać na unormowanie sytuacji związanej z pandemią, tak by można było przeprowadzić spotkania konsultacyjne na żywo. Burmistrz przypomniał również, że decyzja w sprawie przeprowadzenia konsultacji leży po stronie jednostek miejskich.

Powołanie „latającego domu kultury”

Stowarzyszenie Żoliborzan w liście skierowanym do prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, w którym apeluje o powołanie instytucji domu kultury, przypomniało o jego deklaracji, jako kandydata na urząd prezydenta Warszawy, ogłoszonej w Teatrze Powszechnym w sprawie kultury w stolicy.

Czy będzie na Żoliborzu dom kultury? Apelujemy do prezydenta Trzaskowskiego o jak zdefiniowane powołanie instytucji, która ...

zestawienie przez Poniedziałek, 18 Stycznia 2021

„Znając ograniczenia budżetowe nie liczymy na szybkie powstanie nowego obiektu, również remont istniejącego budynku przy ulicy Śmiałej 21 zajmie dużo czasu – dlatego apelujemy o powołanie instytucji domu kultury, która w oparciu o aktualne zasoby lokalowe dzielnicy zaczęłaby prężnie koordynować działania kulturalne na Żoliborzu” – czytamy w apelu Stowarzyszenia Żoliborzan.

Społecznicy tłumaczą, że powołanie instytucji pozwoliłoby na opracowanie planów i wymagań dla domu kultury, który ma znaleźć się przy ulicy Śmiałej, a także pozostałych miejsc takich jak Miejsca Aktywności Lokalnej i Centra Lokalne.

Z apelem o utworzenie instytucji kultury zwróciło się również środowisko artystów związanych z Żoliborzem. Wśród sygnatariuszy znaleźli się: Marek Dutkiewicz, Maciej Orłoś, Natalia Niemen, Kasia Kowalska, Magdalena Popławska czy Maciej Stuhr. Pod apelem złożono łącznie 40 podpisów osób związanych z branżą kreatywną.

Szanowni Państwo Prezydenci Aldona Machnowska-Góra i Rafał Trzaskowski, Szanowna Pani Przewodnicząca .. Dorota .. .

wprowadzone przez Żoliborz Oficerski & nbsp; Wtorek, 19 Stycznia 2021

„Naszym zdaniem bez formalnego powołania instytucji kultury już teraz, a także bez wyłonienia dyrektora takiej instytucji, nie uda się zaplanować i zrealizować ww. projektu wspólnej strategii i z należytą starannością. Dotyczy to w szczególności prac adaptacyjnych budynku przy ulicy Śmiałej, przejęcia Fortu Sokolnickiego do zasobów dzielnicy, ustalenia planu działania oraz zabezpieczenia w najbliższych latach finansowania działalności kulturalnej na Żoliborzu” – czytamy w liście otwartym.

https://gazetazoliborza.pl/2021/01/dzielnica-planuje-odzyskac-fort-sokolnickiego/

Jakie wymagania musi spełnić dzielnica by powołać instytucję kultury?

Konieczne jest określenie przedmiotu działania. Dzielnica musi przedstawić cel powołania instytucji i jaki zakres działalności ma być przez nią realizowany. Niezbędne są również pieniądze, których kwoty muszą być określone w rocznym planie finansowym oraz wieloletnim planie finansowym Warszawy. Dzielnica musi wskazać lokalizację do funkcjonowania miejsca kultury na realizowanie zadań statutowych, do których ta została powołana.

Zgodnie z ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej tworząc instytucję kultury, konieczne jest nadanie statutu, który powinien określać m.in. nazwę, teren działania i siedzibę jednostki kultury, zakres działania, źródła finansowania działalności jednostki oraz zasady dokonywania zmian w statucie. Potrzebny jest również dyrektor, który będzie zarządzał i reprezentował taką instytucję i opracowywał choćby roczny plan finansowy.

Niezbędnym elementem do ustanowienia instytucji kultury jest przygotowanie uchwały i poddanie jej pod głosowanie Radzie Miasta. W ostatnim kroku prezydent złożonym podpisem powołuje instytucję.

https://gazetazoliborza.pl/2020/08/dom-kultury-na-zoliborzu-znamy-nowe-stanowisko-radnych/


dom-kultury-z-lotu-ptaka

dom-kultury-z-lotu-ptaka

Fort-sokolnickiego

Fort-sokolnickiego


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ