Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:21

Strefa „tempo 30” w alei Wojska Polskiego?

Tego domagają się mieszkańcy.

W ostatnich tygodniach w alei Wojska Polskiego doszło do kilku zderzeń samochodów. Z tego powodu wśród mieszkańców ożywiła się dyskusja na temat bezpieczeństwa w Alei Wojska Polskiego. Część uważa, że zagrożenie stwarzały maty ochraniające zieleń, a inni, że długa prosta zachęca do rozwijania nadmiernej prędkości. W sprawie wprowadzenia strefy "tempo 30" apelują sami mieszkańcy. Zagrożenia w alei Wojska Polskiego dostrzegają również żoliborscy radni, a sygnały o potrzebie poprawy bezpieczeństwa docierają już do ZDM.

Natężenie ruchu w alei Wojska Polskiego jeszcze większe

Ten artykuł czytasz w ramach dostępu do treści premium

Kluczową kwestią w dyskusji na temat bezpieczeństwa jest również perspektywa otwarcia muzeów na Cytadeli, które według planów ma połączyć kładka będąca przedłużeniem osi alei. Dodatkowo w poprzemysłowej części Żoliborza oddawane są do użytku kolejne setki mieszkań, co znacząco może spowodować zwiększenie ruchu samochodowego w alei Wojska Polskiego.

Wina mat ochraniających zieleń?

W październiku informowaliśmy o obsadzeniu szpalerem krzewów środkowy pas alei Wojska Polskiego. W ramach ochrony nowych nasadzeń przed solą sypaną zimą na drogi wzdłuż centralnej alei zainstalowano zielone plandeki. W ocenie niektórych mieszkańców, chroniące rośliny plandeki znacznie pogorszyły widoczność kierującym samochodami. Z tego powodu miało również dochodzić do kolizji w miejscach, gdzie aleję Wojska Polskiego przecinają prostopadłe ulice. „Widoczność jest zła. Potwierdzam na przykładzie wyjazdu z Boguckiego w Wojska Polskiego gdzie widoczność aut jadących WP za plandekami jest bardzo kiepska” – pisze jeden z internautów na sąsiedzkim forum „Żoliborz Platforma Sąsiedzka” pod dyskusją na temat zasadności ustawienia plandek w alei Wojska Polskiego.

https://gazetazoliborza.pl/2020/10/zywoplot-wzdluz-alei-wojska-polskiego/

W sprawie systemy ochrony krzewów wzdłuż pasów zieleni w alei Wojska Polskiego na odcinku od pl. Inwalidów do ul. ks. Teofila Boguckiego interweniowała żoliborska radna Jolanta Zjawińska. „Zielone płotki służą do zabezpieczenia nowych nasadzeń przed zanieczyszczeniami z jezdni – głównie przed słonym błotem pośniegowym - jednak ich wysokość i umieszczenie ich tuż przy skrzyżowaniach, powoduje całkowite ograniczenie widoczności dla kierujących pojazdami osobowymi przy wykonywaniu manewrów lewoskrętu. Kierowcy jadący np. ul. Felińskiego i skręcający w lewo w al. Wojska Polskiego w ogóle nie widzą ani świateł nadjeżdżających z prawej strony samochodów, ani samych pojazdów, przez co są narażenie na ogromne niebezpieczeństwo. To samo dotyczy kierowców skręcających z al. Wojska Polskiego w lewo, np. w ulicę ks. Boguckiego” – czytamy w złożonej interpelacji.

W odpowiedzi Zarząd Zieleni Warszawskiej powołuje się na rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej, w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, wedle którego: "W polu widoczności, (...), umieszczonym nad jezdnią na wysokości 1 m, nie powinny znajdować się żadne przeszkody." Maty ochraniające nowe nasadzenia w alej Wojska Polskiego nie przekraczają 80 cm.

ZZW jednocześnie poinformował, że w związku z licznymi zgłoszeniami mieszkańców zdecydowano o zdemontowaniu przy każdym ze skrzyżowań po 10 metrów mat w obu kierunkach.

Zdania są podzielone – długa prosta zachęca do szybkiej jazdy

„Z przerażeniem obserwujemy narastającą liczbę kolizji drogowych i sytuacji zagrażających życiu pieszych, do których dochodzi codziennie wzdłuż Alei Wojska Polskiego. Codziennością stały się stłuczki drogowe i samochody z trudem hamujące przed przejściami dla pieszych.” – czytamy w utworzonej niedawno petycji dotyczącej wprowadzenia strefy "tempo 30" w alei Wojska Polskiego.

https://www.petycjeonline.com/uspokojmy_ruch_samochodowy_w_alei_wojska_polskiego

W tej samej sprawie zaapelował do Zarządu Dróg Miejskich ZZW podkreślając, że na odcinku od pl. Inwalidów do pl. Grunwaldzkiego notorycznie dochodzi do przekraczania prędkości przez kierowców. Jako jeden z powodów, dla którego ZZW widzi zasadność wprowadzenia strefy tempo 30 i progów zwalniających w alei Wojska Polskiego jest przywrócenie parkowego charakteru alei Wojska Polskiego i poprawę dostępności tych terenów dla lokalnej społeczności.

Ponadto jak zauważają autorzy petycji w okolicy znajdują się dwa przedszkola, dwie szkoły podstawowe czy przychodnia.

Potrzebę lepszego oznakowania lub zabezpieczenia przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu Wojska Polskiego z ulicą Or-Ota, gdzie znajduje się Szkoła Podstawowa wyraził również dzielnicowy radny Konrad Smoczny. „Nie ma tam ani sygnalizacji świetlnej, ani spowalniaczy prędkości na ulicy, które w mojej ocenie bardzo by się tam przydały. Jest za to słaba widoczność, zarówno dla pieszego jak i dla samochodów. Pieszy, aby stać się widocznym dla nadjeżdżającego auta, aby w ogóle sprawdzić, czy może przejść, musi wyjść parę kroków na pasy. Ulicę bowiem zasłaniają zaparkowane samochody. Głównym problemem wydaje mi się jednak są samochody pędzące z dużą prędkością, jadące z górki, co dodatkowo zachęca do brawury. Jako dorosły pieszy mam problem z przejściem przez te pasy, a obawiam się, że dzieci i młodzież, często zapatrzone w ekrany telefonów, lub nawet idące w grupie, bez sprawdzenia wchodzą na pasy. Tragedia może wydarzyć się każdego dnia” – pisał jeszcze w październiku radny Żoliborza.

O zasadność wprowadzenia strefy „tempo 30” w alei Wojska Polskiego, a także zamontowania progów zwalniających zapytaliśmy ZDM. „Wprowadzenie ograniczenia prędkości, jak każda zmiana w organizacji ruchu to kompetencja zarządcy ruchu, czyli Biura Polityki Mobilności i Transportu w ratuszu. To BPMiT decyduje o zasadności takiego rozwiązania” – poinformował Jakub Dybalski rzecznik ZDM wspominając, że również czekają na odpowiedź BPMiT w związku z nadesłanymi pytaniami w tej sprawie przez radnego Smocznego.

Pytania przesłaliśmy również do stołecznego ratusza jednak w chwili publikacji tego tekstu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

[/FMP]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ