Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:40

"PanDymińska", czyli nowa scena artystyczna na Żoliborzu

Jest szansa, że na Żoliborzu artyści będą mieli swoją przestrzeń. Wszystko zależy od tego czy powiedzie się prowadzona zrzutka.

Przez panującą pandemię wszyscy mamy ograniczoną możliwość bezpośredniego obcowania z kulturą. Większość wydarzeń takich jak spektakle, koncerty, a nawet wystawy odbywają się w formie online. Dla wielu miłośników sztuki taka forma jest obecnie jedyną możliwością obcowania z artystami.

Teraz sami mieszkańcy będący grupą animatorów kultury, twórców i artystów, chcą stworzyć przestrzeń, z której będą nadawać w formie online spektakle, koncerty, wystawy i warsztaty. Miejscem, z którego ma płynąć artystyczny przekaz to lokal po sklepiku przy ulicy Dymińskiej na Żoliborzu wchodzący w skład miejskich zasobów lokalowych. 

By ruszyć z projektem, artyści zorganizowali zbiórkę na częściowe pokrycie kosztów utrzymania lokali i realizację pierwszych pilotażowych wydarzeń – wszystkie będzie można oglądać w sieci.

PanDymińska to mała instytucja kultury inicjowana przez artystów

„Dzisiaj, póki panuje ta trudna sytuacja, chcemy tworzyć w PanDymińskiej scenę zamkniętą przed pandemią, ale za to otwartą dla artystów, twórców i animatorów. Już artyści są nade wszystko gotowi. Gdy tylko te kraty się otworzą i będziemy mogli włączyć prąd, pokażemy wam w sieci cykl sześciu pilotażowych projektów. Jest mnóstwo planów i pomysłów, jesteśmy też otwarci na ludzi, którzy będą chcieli tam przyjść i zrealizować swoje pomysły.” – czytamy w opisie zbiórki, która trwa od kliku dni za pośrednictwem serwisu zrzutka.pl.

Jak zapewniają twórcy zrzutki, w chwili gdy zniesione zostaną restrykcje rządowe umożliwiające powrót do normalności, planowane jest rozwijanie „małej instytucji kultury”. „Chcemy Was zobaczyć na żywo, w realnym świecie, żeby wspólnie rozwijać małą instytucje kultury-poszerzać działania o zajęcia dla młodszych i starszych, spotkania panelowe, wernisaże - tego sobie życzmy.” – podkreślają autorzy zbiórki.

Artyści wychodzą z kulturą do mieszkańców Żoliborza

Żoliborz dzięki inicjatywom samych artystów, w czasach pandemii był niejednokrotnie miejscem, gdzie mieszkańcy mieli sztukę na wyciągnięcie ręki. Na początku listopada żoliborski artysta związany z nurtem land artu Jan Sajdak wykonał rzeźby w Parku Fosa z gałęzi. To nie pierwsza instalacja w Parku Fosa żoliborzanina. Jan jest również autorem wierzby, której szczeliny i pęknięcia wypełniają witraże. Warto wybrać się po zmroku by zobaczyć jak zamontowane od wewnątrz pnia oświetlenie, rozświetla witraże.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/co-w-parku-fosa-po-zmierzchu-straszy-zoliborzan/

Dodatkowo Szklany Dom znajdujący się na ulicy Mickiewicza w listopadzie dwukrotnie stał się sceną dla widowisk muzyczno-teatralnych nawiązujących do obecnej sytuacji politycznej w kraju związanej z zaostrzeniem prawa antyaborcyjnego. Aktorzy i artyści stojąc w oknach odgrywali II część dramatu polskiego wieszcza. Drugim wydarzeniem była „Manifesta”. „ Nie jesteśmy tu po to by potulnie znosić kolejne ograniczenia naszych praw i naszego życia” – grzmiał z okna głos trzech kobiecych postaci. To pierwsze kwestie jakie wybrzmiały w sobotnim spektaklu, który odbył się w 102 rocznicę uzyskania praw wyborczych przez Polki.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/manifesta-na-mickiewicza-szklany-dom-jak-teatr-z-imponujaca-obstawa-policji/
Jacy artyści zapowiedzieli swój występ na „PanDymińskiej”?

By nie być gołosłownym autorzy zrzutki już zdradzają kto wystąpi na „PanDymińskiej” scenie. Swoją twórczość zaprezentuje zespół Śniedź, którego korzenie sięgają cyklu koncertów improwizowanych Impro Mityng w klubie Efemia. To duet składający się z Aleksandry Klimczak oraz Antoniego Beksiaka, czyli Ironicznej diwy operowej i akrobaty rozszerzonych technik wokalnych tonącyh razem w improwizowanej usterkotronice.

Swoje kompozycje zagra również Anna Jędrzejewska. To również reżyserka i autorka projektów multimedialnych. Na „PanDymińskiej” scenie zagra na pianinie. Na pewno nie będzie klasycznie jak mógłby sugerować dobór instrumentu.

Swoje muzyczne dokonania przedstawi Maniucha Bikont, multinstrumentalistka, która śpiewa. „Właśnie teraz opracowuje pieśni, z którymi żyła przez wiele lat, które słyszała, śpiewała a także zbierała podczas swoich badań etnograficznych- Słowa do tego pisze Marcin Wicha.” – czytamy.

W „PanDymińskiej” chęć wystąpienia wyrazili artyści jazzowi. Mowa o Wójciński/Szmańda Quartet, którzy w świecie muzyki zasłynęli dzięki albumowi Delusions. Muzycy swoją twórczość mieli okazję zaprezentować podczas jazzowych festiwali w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Serbii.

Kolejną artystką, która zaprezentuje swoją twórczość transmitowaną z Żoliborza w nieznane oblicza internetu jest Karolina Piechota. Artystka zaprezentuje swoje muzyczne oblicze, a następnie będziemy mieli okazję zobaczyć ją w jej projekcie teatralnym opartym na dramacie „Chętna” o Krystynie Skarbek, ulubionej agentce wywiadu brytyjskiego Winstona Churchilla.

„Karolina Piechota jest aktorką teatralną, Grała w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku i w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu. Nagradzana za pierwszoplanową role w filmie „Drzazgi” Macieja Pieprzycy. Odgrywała komediowe role w „Kabarecie na koniec świata” w reżyserii Michała Walczaka. We wrześniu tego roku stworzyła performance w swoim prywatnym ogródku „Twoja Mać/One woman show” w reż. Adama Nalepy grana wcześniej w teatrze Boto. Niedługo będzie wyemitowany serial „Osiecka”, w którym Karolina Piechota wciela się w Maryle Rodowicz.” – informują organizatorzy zbiórki.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ