Zmiana koncepcji ZDM. W pierwotnej przeszkodą okazał się szpaler drzew na Mickiewicza.
Po sesji Rady Miasta, która odbyła się 10 grudnia, stołeczny ratusz poinformował o przyznaniu środków niezbędnych do przygotowania projektów wykonawczych dla przekształcenia ulicy Marszałkowskiej w zieloną aleję przyjazną pieszym i rowerzystom. „Ogłosiliśmy przetarg na budowę drogi dla rowerów wzdłuż pl. Defilad, od Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego. W ramach tego projektu wyremontowany zostanie też chodnik, a na szerokiej jezdni pojawią się miejsca postojowe. Prace mają potrwać 6 miesięcy od podpisania umowy.” – poinformował ratusz. W ciągu dwóch lat ulica Marszałkowska na wysokości placu Defilad ma zmienić się w zieloną aleję. Zniknie luka rowerowa na północ od ścisłego centrum Warszawy.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu.
„ Dalej na północ rowerzyści przejadą przez pl. Bankowy i drogą rowerową wzdłuż ul. Andersa dojadą na Żoliborz. Tam w ramach osobnego projektu pracujemy już nad wytyczeniem trasy rowerowej na ul. Mickiewicza. W ten sposób powstanie długi i spójny korytarz rowerowy północ-południe przez ścisłe centrum miasta.” – czytamy w komunikacie miasta.
W lipcu opisywaliśmy problemy komunikacyjne rowerzystów i pieszych jakie mają miejsce na ulicy Mickiewicza, na odcinku od ulicy generała Zajączka w kierunku placu Wilsona. W miejscu, gdzie nie ma wytyczonej ścieżki rowerowej, cykliści jeżdżą między pieszymi po chodniku, zaś dale dzielą ciąg-pieszo rowerowy ze spacerowiczami. Wówczas Zarząd Dróg Miejskich przyznał, że ulica Mickiewicza wymaga utworzenia infrastruktury dla rowerów. Powstała nawet wstępna koncepcja, jednak przeszkodą okazał się być miejscowy plan zagospodarowania, wedle którego ścieżka miałaby przebiegać w miejscu istniejącego szpaleru drzew.
Teraz, obecne problemy cyklistów i pieszych według zapowiedzi mają zniknąć. Jak podkreśla Jakub Dybalski, rzecznik ZDM, trudno obecnie mówić o szczegółach nowego ciągu rowerowego, bo jeszcze ich nie ma. „Siłą rzeczy wytyczenie drogi rowerowej na tym odcinku będzie się wiązało ze zmianami, nie omieszkamy spróbować wykorzystać okazji do poprawy różnych elementów układu drogowego, głównie jeśli chodzi o bezpieczeństwo, bo Mickiewicza jest długa, prosta i między placami z jednym przejściem przy Mierosławskiego, ale co do konkretnej koncepcji przebiegu jest jeszcze za wcześnie.” – wyjaśnia Jakub Dybalski.
Napisz komentarz
Komentarze