Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:09

Strefa płatnego parkowania na Żoliborzu: Walka o więcej miejsc parkingowych

Czy wreszcie powstanie garaż podziemny pod Placem Wilsona?

Do 20 listopada Zarząd Dróg Miejskich zbiera opinie mieszkańców w sprawie wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Żoliborzu. Podczas wczorajszej Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa radni oraz mieszkańcy przez wiele godzin dyskutowali na temat rozwiązań proponowanych przez ZDM w ramach wprowadzenia płatnego parkowania w dzielnicy.

Komisja Infrastruktury i Bezpieczeństwa przyjęła stanowisko, w którym m.in domaga korekt proponowanych zmian i zagospodarowania pustki technologicznej pod Placem Wilsona na garaż podziemny, gdzie możliwe byłoby utworzenie 200 miejsc parkingowych.

https://gazetazoliborza.pl/2019/12/czy-parkingowa-dziura-przy-placu-wilsona-wypelni-sie-samochodami/
Prawie 5 tys. miejsc parkingowych w strefie płatnego parkowania na Żoliborzu

Podczas wczorajszego posiedzenia dzielnicowej Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa obecny był również Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM, którego wystąpienie otworzyło dyskusję na temat zmian na Żoliborzu w związku z wprowadzeniem SPPN.

Dyrektor ZDM w swoim wystąpieniu poinformował, że w konsultacjach zdalnych łącznie do tej pory wzięło udział niemal 2 tys. osób (1800 odsłon na YouTube prowadzonych spotkań, ponad 250 osób uczestniczących w spotkaniu w aplikacji ZOOM, ponad 50 osób skorzystało z dyżurów telefonicznych i ponad 450 osób do czwartku zdecydowało się na przesłanie e-maila i formularza z uwagami). To znacznie więcej, bo prawie pięciokrotnie, niż przed rokiem na Woli, gdzie konsultacje przeprowadzone były w bezpośredniej formie tzn. w realu.

Według stanu na 18 listopada z nadesłanych e-maili i formularzy elektronicznych 358 osób nadesłało szczegółowe uwagi dotyczące organizacji ruchu na poszczególnych ulicach, 16 osób w ogólny sposób wyraziło poparcie dla SPPN na Żoliborzu, 37 osób wyraziło ogólnikowy sprzeciw i 40 osób przesłało ogólnikowe pytania, które dotyczyły głównie zasad abonamentu mieszkańca.

Drogowcy zinwentaryzowali na Żoliborzu w sumie 4905 miejsc postojowych, gdzie według pierwotnych założeń miało ich być o niewiele ponad 200 mniej. W rekomendowanej wersji po wyznaczeniu ruchu jednokierunkowego na poszczególnych ulicach uda się ich stworzyć ponad 5 tys. miejsc postojowych.

Jednokierunkowy ruch = więcej miejsc postojowych

Jednym z najczęściej poruszanych tematów w dyskusji nad SPPN na Żoliborzu jest parkowanie na ulicy Wyspiańskiego i placu Henkla. Część obecnych mieszkańców wymienionych ulic podczas dzielnicowej komisji wyraziło sprzeciw wobec propozycji ZDM. W ich ocenie likwidowane są miejsca do parkowania. Dyrektor Puchalski podkreślił, że niemożliwe jest by kierowcy mogli parkować łamiąc przepisy tak jak ma to miejsce obecnie. Przyznał jednak, że ten fragment dzielnicy wymaga większej uwagi i zaproponował dodatkowe spotkania konsultacyjne w terenie.

Co ważne w wariancie rekomendowanym po wprowadzeniu jednego kierunku ruchu na ulicy Wyspiańskiego i Trentowskiego oraz zlikwidowania ruchu okrężnego na placu Henkla dzielnica zyskałaby około 20 miejsc parkingowych.  Przy wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego w stronę placu Henkla na ulicy Niegolewskiego z 27 miejsc postojowych miejsce znalazłby się dla 62 miejsc parkingowych. To nie jedyne ulice, na których zaproponowane będzie wdrożenie ruchu jednokierunkowego. Wdrożenie jednokierunkowego ruchu na ciasnych uliczkach Żoliborza jak podkreślił dyrektor ZDM uwolniłoby również chodniki.

Plany wprowadzenia SPPN na Żoliborzu to wyzwanie również dla żoliborskiego Urzędu. Obecny podczas wczorajszej komisji burmistrz Żoliborza Paweł Michalec poinformował, że wydział infrastruktury prowadzi przegląd ulic, gdzie być może uda się stworzyć więcej miejsc postojowych.

Abonament dla mieszkańców na całą dzielnicę czy dany obszar?

Między radnymi Żoliborza wywiązała się dyskusja na temat abonamentów dla mieszkańców i obszarów, które miałby obejmować. W ocenie radnego Grzegorza Hlebowicza z ramienia PiS abonamenty mieszkańców powinny być ważne na terenie całej dzielnicy, a nie jednego, konkretnego obszaru. Podobnego zdania była Monika Kurowska z Platformy Obywatelskiej.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/nowy-pomysl-na-strefe-platnego-parkowania-na-zoliborzu/

W ocenie przewodniczącego żoliborskiej rady dzielnicy Piotra Wertenstein-Żuławskiego, abonamenty przypisane do poszczególnych obszarów pozwalają uniknąć sytuacji, gdy ktoś ze skrajnej części dzielnicy przyjeżdżałby w okolice metra samochodem i blokował miejsca innym mieszkańcom przez większą część dnia, którzy chcieliby załatwić sprawę choćby w urzędzie dzielnicy.

https://www.youtube.com/watch?v=zK8NlKXxatQ

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ