Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 09:40

Asfalt won! Park Olszyna będzie jeszcze bardziej zielony?

W niedzielę dzielnica zorganizowała na Facebooku spotkanie z projektantami. Czego możemy się spodziewać w nowej odsłonie Parku Olszyna znajdującego się na pograniczu Bielan i Żoliborza?

Projekt opiera się na pięciu filarach. Park Olszyna ma być: bioróżnorodny, proekologiczny, przyjazny dzikiej faunie i florze parkowej, bezpieczny i odpowiedni dla różnych grup wiekowych. Realizując te postulaty projektanci chcą, żeby w parku pojawiły się bezpieczne i naturalne nawierzchnie, zmodernizowane oświetlenie, nowy plac zabaw, strefa seniora i strefy rekreacyjno-parkowe. Planują również zwiększenie bioróżnorodności, renaturyzację elementów wodnych oraz ujednolicenie małej architektury parkowej.

Weź sprawy w swoje ręce

Projektanci chcą, aby to mieszkańcy nadali ostateczny kształt projektowi. Stąd propozycje różnych lokalizacji i kształtu poszczególnych elementów parku. Zespół koordynujący wielokrotnie podkreślał podczas spotkania, że chce, aby to mieszkańcy ostatecznie zdecydowali jak będzie wyglądał ich park. Stąd też specjalny adres email: [email protected] pod który można kierować uwagi i pytania w sprawie przebudowy parku.

Asfaltowi mówimy stanowcze nie!

„Betonoza” to ostatnio w debacie publicznej ważki temat. Bielański Urząd dzielnicy wypowiedział wojnę temu zjawisku i sukcesywnie zazielenia obszary pokryte wcześniej nawierzchnią bitumiczną. Szczególnie bolą asfaltowe połacie w parku. Stąd, według projektantów, nacisk, aby wymienić je na nawierzchnie z jednej strony przepuszczalne i bezpieczne, a z drugiej wygodne dla rowerzystów czy rodziców spacerujących z dziećmi w wózkach.

Nowy plac zabaw?

Na terenie parku jest już działający plac zabaw, jednak w opinii Pauliny Cieślik, projektantki i głównej autorki nowej koncepcji parku, jest on w stanie kwalifikującym go do wymiany. – Plac zabaw funkcjonuje, ale biorąc po uwagę elementy wyposażenia i cały pomysł na nowy park, chcemy wprowadzić nowe elementy nawiązujące do architektury, którą planujemy – mówi architekt. Rozważane są trzy lokalizacje nowego placu zabaw. Pierwsza to oczywiście miejsce, gdzie mieścił się dotychczas. Według drugiej koncepcji miałby się on mieścić przed blokiem Romaszewskiego 4a/61. Tu jednak zachodzą obawy czy mieszkańcom nie będzie przeszkadzał harmider. Proponowane jest również zlokalizowanie placu zabaw przy ścieżce przyrodniczej w północnej części parku.

Park Olszyna: Kolejny podwieszany trakt z drewna

Według planów w nowym parku ma powstać kolejny drewniany chodnik. Rozważane są dwie lokalizacje. Pierwsza zakłada umiejscowienie go w północnej części parku. Druga przewiduje zastąpienie kładką przedeptu wiodącego przez zespół przyrodniczo-krajobrazowy. Z tą drugą opcją wiąże się jednak pewien kłopot. Drzewa rosnące w okolicy są już stare i łamliwe, co mogłyby zagrażać bezpieczeństwu przechodniów.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/modrzew-zamiast-asfaltu-w-parku-olszyna-pojawil-sie-chodnik-z-tarasami-edukacyjnymi/
Kwiaty, byliny i co jeszcze?

Kolejnym pomysłem projektantów jest stworzenie strefy bioróżnorodności. Ma przyciągać owady zapylające i składać się w dużej mierze z kwiatów. Tu również proponowane są trzy lokalizacje do wyboru. Pierwsza to północny fragment parku przy przedepcie. Druga lokalizacja to teren wyniesienia w centralnej części parku częściowo graniczący z zespołem przyrodniczo-krajobrazowym. To wyniesienie pełni rolę amfiteatru kiedy organizowane są tam imprezy, więc, według projektantki, stworzenie tam miłego, naturalnego otoczenia umili widzom wydarzenia. Według trzeciej koncepcji taka strefa mogłaby powstać we fragmencie parku od strony ul. Broniewskiego i kanału.

Wesołe jest życie staruszka, szczególnie gdy otacza go zieleń

Rozważane są dwie lokalizacje. Strefa może powstać w rozwidleniu dróg na wschód od wzniesienia lub w okolicy bloku Romaszewskiego 4a/61 (w tej lokalizacji powstanie albo plac zabaw, albo strefa seniora). Ma to być strefa odpoczynku. Powstaną tam ławki, na których będzie można odpocząć w zielonym otoczeniu. Rozważane jest również postawienie tam plenerowych szachownic. Dominować ma jednak natura. – Przede wszystkim materiały, które nie będą w sposób bezpośredni ingerować w podłoże: lekkie podwieszane tarasy, ograniczona ilość fundamentów tak, żeby z betonowej przestrzeni nie tworzyć kolejnej, tylko żeby zamienić ją w taką ekologiczną, przyjazną dla wszystkich stworzeń. […] Chcemy, żeby te miejsca były takimi małymi enklawami również dla zwierząt. – mówi Paulina Cieślik.

Co z kanałem?

Projektanci zapowiadają stworzenie całego programu renaturyzacji Rudawki. Na razie jest to jednak sprawa rozwojowa. – Jest to temat o tyle trudny, że musimy przede wszystkim zadbać o stosunki wodne, które, z tego co wiemy, są w tym momencie niezbyt dobrej jakości – mówi Paulina Cieślik, ale zaznacza, że na razie czeka na dokładną ekspertyzę.   

Mała architektura

Ogólny zamysł jest taki, żeby park był jednolity estetycznie i niedominujące wśród zieleni. – Przede wszystkim zależy nam na tym, żeby to były elementy bezpieczne, jednolite pod względem wyglądu, architektury. Poniekąd nowoczesne, aczkolwiek bardziej myślę tutaj o elementach minimalistycznych, które nie będą w jakiś sposób odwracały uwagi od tego co jest w tym parku najważniejsze – mówiła podczas spotkania projektantka.


IMG_20201124_111757

IMG_20201124_111757

IMG_20201124_112228

IMG_20201124_112228

PANO_20201124_111642

PANO_20201124_111642


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ