Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 07:05

Dzikość serca wypowiada wojnę konsumpcjonizmowi

Na linii frontu stanęły dwie kostiumografki, które do wsparcia zapraszają wszystkich z Żoliborza, niezależnie od poglądów, wiary czy orientacji seksualnej, każdy jest tu mile widziany.

Stacja: Plac Wilsona – wybrzmiał głos pana Ksawerego Jasieńskiego, który w entuzjastyczny sposób zaprosił mnie do podróży po sercu Żoliborza. Przemierzając budynki zakryte złocistymi koronami drzew, zaczynam zastanawiać się jak działa warszawski zegar. Z jednej strony mówi się o sznurze niecierpliwych kierowców, którzy tworzą chmurę smogu, mówi się także o żółtych tramwajach, co bardziej przypominają puszki pełne sardynek czy też o fonoholikach przemierzających betonowe ścieżki. Z drugiej strony mamy Żoliborz, gdzie czas jakby się zatrzymał – „Kino Wisła”, które jak stało tak stoi od prawie 60 lat, spiżarnie babci i delikatesy, przed którymi sędziwe kobiety debatują, którą polędwicę opłaca się zakupić.

Jednakże gdzieś tam za szarym budynkiem Urzędu Dzielnicy Żoliborz zauważam ognisty napis „Dzikość Serca”, wokół którego  życie tętni swoim rytmem. Blaszana budka w zasadzie jest goła – widać jej wnętrzności, a dokładnie wybijające się różowe światła. Naprawdę jest to niestandardowa budka, przystrojona we trzy flagi: tę kolorową, której posiadacze bywają ostatnimi czasy na świeczniku, smolistą flagę Strajku Kobiet, a między tymi dwoma widnieje czerwona róża na różowym tle – zapewne symbolizującą ten świeży, żoliborski biznes.

Domniemam, że to biznes, jednak śledząc zachowania klientów nie jestem pewna. Młoda dziewczyna zabiera pasiastą koszulę i próbuje się potargować o 10 zł zniżki. Inna z kolei nie zamierzała prowadzić negocjacji, tylko wyjęła świeżo upolowaną zdobycz z wiklinowego kosza i poszła w długą. Może warto sprawdzić, co dzieję się w sercu Dzikości?

Na teatrze nie zaprzestały

Sklep z odzieżą oraz akcesoriami vintage prowadzą dwie kostiumografki działające w teatrze „TR Warszawa” – Anna Axer-Fijałkowska oraz Olga Mazur. Dziewczyny są ściśle powiązane z Warszawą i dzielnicą Żoliborz, szczególnie Anna, która mówi: „Po powrocie ze Stanów Zjednoczonych już jako świadomy człowiek wróciłam na Żoliborz i czuję, że to jest moje miejsce w Warszawie”. Przemierzając wzrokiem wnętrze „Dzikości Serca” można spostrzec nie tylko ubrania w całej gamie kolorów, ale również różnorakie figurki nad wieszakami: drewniana rzeźba żyrafy, kaczki, kwieciste lampy czy też czuwającą papugę i towarzyszącego jej tukana. „Miałyśmy dużo zabawy dekorując nasz sklep  – jeśli masz okazję stworzyć swoje własne miejsce to wkładasz w to całe serce.” - komentuje Olga.

Dzięki takim miejscom odbywamy podróż do przeszłości. Powstają coraz to nowe miejsca, które tak jak „Dzikość Serca” stawia czoła jednym z największych skaz XXI wieku – konsumpcjonizmowi.

„Dzikość” miejscem dla wszystkich

Po długich rozmowach z aktywistami, miłośnikami designu, ludźmi z ulicy, dowiedziałam się jak ważna jest dla nich „Dzikość Serca” – począwszy od walki z wyżej wspomnianą zachłannością materialną, dzięki której zmienia się wydźwięk sklepów tak zwanych „z drugiej ręki”, przez poczucie oryginalności, kończąc na pomocy, którą dziewczyny oferują, wystawionym przed sklepem koszem społecznościowym. Każda osoba, która poświęciła mi swoje 5 minut oświadczyła: „Cieszę się, że są wywieszone flagi – dzięki temu wiem, że każdy jest mile widziany”.

Nie wszyscy podzielają to samo zdanie. Przez parę miesięcy działalności sklepu można było zauważyć, że flaga mniejszości LGBT, co jakiś czas znikała.

Właścicielki nie poddawały się i za każdą kradzieżą anonimowych chytrusów, których tajną bronią jest drabina, wieszały nową tęczową flagę w jeszcze bardziej solidnej konstrukcji. Jak na ten moment, złodzieje mogą zamienić drabinę na białą flagę, ponieważ jeśli ma się czas poobserwować życie na Żoliborzu to można zauważyć, że „Dzikość” ma w mieszkańcach sojuszników, którzy dekorują swoje okna w równie tęczowe flagi. 

Jeśli miałabym określić czym jest „Dzikość Serca” nie byłby to jedynie komis odzieżowy. To również zrzeszenie wszelakich środowisk, które walczą ze słabościami XXI wieku. Słowackiego 68 tętni życiem, a klienci wraz z nim. Uczą się jak zmniejszyć chorobliwą nadprodukcję oraz wzajemnej akceptacji. Może to dobry początek, nowego jutra. 


dzikosc-serca

dzikosc-serca

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ