Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 01:47

Wybory prezydenckie 2020. Na Żoliborzu za mało chętnych do pracy w komisjach wyborczych

Na Żoliborzu do pracy w obwodowych komisjach wyborczych ostatecznie jest 91 osób chętnych. Zabrakło niewiele do pełnego obsadzenia wszystkich komisji w dzielnicy. Spośród kandydatów zgłoszonych przez komitety wyborcze najwięcej znalazło się przedstawicieli Andrzeja Dudy. Pierwotny termin wyborów prezydenckich to 10 maja 2020 roku. Do tej pory niewiadomą jest to, w jakiej formie i kiedy będą przeprowadzone. Sejm przegłosował ustawę, która ma umożliwić przeprowadzenie wyborów korespondencyjnie. Ma w tym pomóc Poczta Polska. Ta metoda wzbudza wiele emocji, ponieważ pojawiają się wątpliwości co do zasad tajności i powszechności głosowania. Również względy bezpieczeństwa są nie bez znaczenia. Dziennik Gazeta Prawna dotarł do opinii w sprawie ustawy umożliwiającej przeprowadzenie głosowania korespondencyjnie. Na prośbę Senatu przygotował ją Zarząd Głównego Towarzystwa Epidemiologów i Lekarzy Chorób Zakaźnych. Wedle dokumentu głosowanie korespondencyjne w formie, która obecnie jest proponowana niesie ryzyko rozprzestrzeniania się zakażeń koronawirusem. Ponadto ustawa nie gwarantuje ochron przed zakażeniem głosującym ani osobo obsługującym wybory. Do tej pory jednak prawo nie zostało zmienione, wiec obowiązują obecne przepisy, według których do 20 kwietnia powinny być powołane obwodowe komisje wyborcze. Już dziś wiadomo, że przynajmniej w Warszawie to się nie uda, bo do pracy w komisjach wyborczych zgłosiła się niewystarczająca liczba chętnych. Minimalny skład komisji wynikający z Kodeksu wyborczego to 5 osób. W całej Warszawie potrzebnych jest więc 3835 osób, a do pracy zgłosiło się 2951 osób. Na Żoliborzu, do pracy w 19 obwodowych komisjach potrzebnych jest więc 95 osób. Chętnych jest 91. Bezpośrednich zgłoszeń od samych mieszkańców przed wybuchem epidemii w Polsce było 80. - Po wprowadzonych przez rząd ograniczeniach i weryfikacji telefonicznej kandydatów, chęć do pracy potwierdziło 48 osób, a 32 zrezygnowały. Po wybuchu pandemii i wprowadzonych ograniczeniach otrzymaliśmy jeszcze 16 nowych zgłoszeń, co w dało łącznie 64 osoby – podaje rzecznik prasowy żoliborskiego urzędu Donata Wancel.

Pozostałe zgłoszenia z komitetów wyborczych

W całej stolicy z 2951 zgłoszeń do pracy w komisjach wyborczych, 1030 zgłoszeń jest od komitetów wyborczych. Najliczniejszą grupą są przedstawiciele komitetu Andrzeja Dudy. W drugiej kolejności, pod względem liczby swoich przedstawicieli w komisjach ma komitet Pawła Świtonia – 139. Komitet wyborczy Władysława Kosiniaka-Kamysza zgłosił 115 członków. Zarówno w skali całego miasta jak i dzielnicy, żadnej osoby nie zgłosił komitet wyborczy Małgorzaty Kidawy-Błońskiej z Koalicji Obywatelskiej. To efekt bojkotu przez kandydatkę KO majowego terminu wyborów. Na Żoliborzu, suma zgłoszeń przedstawicieli komitetów wyborczych w komisjach wynosi 31 osób.
Poniżej prezentujemy listę, która przedstawia liczbę zgłoszonych przedstawicieli do obwodowych komisji przez komitety wyborcze:
- Komitet wyborczy kandydata na Prezydenta RP Andrzeja Dudy - 14  - Komitet wyborczy kandydata na Prezydenta RP Pawła Kazimierza Świtonia - 5 - Komitet wyborczy kandydata na Prezydenta RP Andrzeja Dariusza Placzyńskiego – 5 - Komitet wyborczy kandydata na Prezydenta RP Krzysztofa Bosaka - 4 - Komitet wyborczy kandydata na Prezydenta RP Stanisława Żółtka - 1 - Komitet wyborczy kandydata na Prezydenta RP Piotra Stanisława Bakun - 1 - Komitet wyborczy kandydata na Prezydenta RP Władysława Kosiniaka-Kamysza – 1 Po zsumowaniu zgłoszeń od mieszkańców (64 os.) i komitetów wyborczych (31 os.) liczba chętnych do pracy w komisji wyniosła 95. - Jednak 4 osoby ze względów formalno-prawnych zostało zweryfikowanych negatywnie. Dlatego liczba osób zgłoszonych i potwierdzonych do pracy w komisjach stanowi w tej chwili 91 – wyjaśnia Donata Wancel.
Weź udział w ankiecie: Czy zamierzasz wziąć udział w najbliższych wyborach prezydenckich?

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 32 km/h