Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 21:04

Zostań w domu i nadrabiaj serialowe zaległości. Oto nasze propozycje!

Najbezpieczniej dla nas wszystkich będzie jeśli zostaniemy w domu. Poświęćmy ten czas na nadrabianie serialowych, książkowych i rodzinnych zaległości. Przedstawiamy listę seriali, które warto obejrzeć, gdy siedzimy w domu przez koronawirusa.

Outsider to jeden z nowszych seriali na platformie HBO GO

Produkcja okazała się niezwykłym sukcesem. To połączenie kryminalnej zagadki z horrorem spod znaku Stephena Kinga. Intryguje, zaciekawia, niekiedy nawet irytuje, ale wciąga. To wszystkie cechy jakie powinna mieć dobra opowieść i nic dziwnego, że Outsider spełnia te wszystkie warunki skoro serial jest ekranizacją mistrza gatunku, czyli właśnie Stephena Kinga.

Od czasu debiutu Westworld, Outsider to najchętniej oglądany serial HBO. Już dziś wiadomo, że stacja zdecydowała się na realizację drugiego sezonu. Wielu z serialomaniaków uważa Outsidera za lepszą wersję True Detectiva.

Akcja dzieje się w miasteczku w Stanach Zjednoczonych. Punktem wyjścia całej fabuły jest brutalne morderstwo chłopca. Od pierwszych minut serialu pozornie wiemy, kto stoi za zbrodnią. Morderca pozostawił również wiele śladów. Na niekorzyść zeznają również świadkowie. Z czasem okazuje się, że sprawa nie jest zero jedynkowa. Pojawiają się dowody na korzyść oskarżonego. „Czy można być w dwóch miejscach na raz?” – pytają śledczy prowadzący sprawę. W miarę upływu czasu, pojawiają się nowe tropy i coraz więcej podobnych przypadków.  Z biegiem trwania śledztwa pojawiają się nowe ślady i poszlaki, które wydają się nie z tego świata. Racjonalny Anderson za wszelką cenę nie chce w nie wierzyć, mimo tego, że nawet jego intuicja mu to podpowiada.

The Morning Show to serial, który wizualnie wygląda niczym hollywoodzka produkcja kinowa

Produkcja zrealizowana jest dzięki dużym nakładom finansowym (15 milionów dolarów na każdy z odcinków), co z resztą widać. W rolach głównych oglądamy Jennifer Aniston i  Reese Witherspoon, którą coraz częściej możemy zobaczyć w znakomitych serialach (tu m.in. Wielkie Kłamstewka na HBO). Serial jest produkcją Apple i możemy ją zobaczyć na platformie streamingowej Apple TV +.

Mówi się, że to jeden z pierwszych seriali, który tak bezkompromisowo mierzy się z tematem wykorzystywania stosunku podległości w pracy. Sama fabuła zdaje się być żywcem wyjęta z doniesień medialnych ostatnich lat odnoszących się do skandalu z udziałem Matta Lauera, byłego gospodarza The Today Show. Historia jest przedstawiona z perspektywy kilku postaci.

Mitch Kessler (w tej roli Steve Carell) męska połowa duetu prowadzącego jednego z najpopularniejszych programów porannych w Stanach Zjednoczonych jest oskarżony o molestowanie seksualne. Z dnia na dzień zostaje zwolniony z pracy, a wraz z upływem czasu odwracają się kolejni przyjaciele. Jego zawodowa partnerka Alex Levy (Jennifer Aniston) ze łzami w oczach, jako gospodyni programu przeprasza wszystkie kobiety. Mitch Kessler całe zamieszanie traktuje jako akcję „konspiracyjną” i nie uważa, żeby był agresorem.

Program ostatecznie prowadzi żeński duet. Do Alex Levy niespodziewanie dołącza Bradley Jackson. Serial ukazuje również kulisy działania wielkich stacji telewizyjnych i oraz dylematy i problemy pracy dziennikarskiej.

To nie jest OK jest serialem, który pokochają fani The End of the F***ing World oraz Stranger Things

Tym razem Netflix zaserwował produkcję będącą nieco makabryczny opowieściach o emocjach, samoakceptacji i trudach wieku dojrzewania. Choć serial sklasyfikowano jako produkcję młodzieżową, trafi ona również do dorosłych, przede wszystkim swoim czarnym poczuciem humoru.

Główną bohaterką jest Sydney (Sophia Lillis znana m.in. z filmu To), która ma nadprzyrodzone moce. Kiedy staje się ich świadoma nie potrafi nad nimi zapanować, co ewidentnie ją przerasta. Doprowadza to do wielu tragicznych i momentami zabawnych sytuacji. Poza tym odkrywa swoją homoseksualną orientację, w małej amerykańskiej miejscowości oczywiście nieakceptowaną. Problemy Syd z nieprzepracowaną żałobą, skrywanym uczuciem do przyjaciółki czy kłopotliwą znajomością ze szkolnym outsiderem Stanleyem przedstawiono na poważnie, z wyczuciem, bez ironizowania. Całość przedstawiona jest z wisielczym humorem co jest znakiem rozpoznawczym autora komiksu Charlesa Forsmana, na podstawie którego zekranizowano The End of the F***ing World i właśnie To nie jest OK.

Nowy papież to kontynuacja produkcji HBO, Młodego Papieża

Serial autorstwa Paolo Sorrentino olśniewa swoim wizualnym pięknem, kolorami, muzyką i wreszcie wykreowanym światem, który wydaje się surrealistyczny a jednocześnie bywa niezwykle prawdziwy. W mojej ocenie jest to „najładniejszy” serial jaki kiedykolwiek widziałem. Mam na myśli dwa sezony.

Na kontynuacje Młodego Papieża trzeba było czekać od 2016 roku w atmosferze plotek o rzekomej śmierci Pisua XIII (w tej roli zaskakujący Jude Law), ale było warto!

Tytułowego Nowego Papieża gra John Malkovich, który wciela się w opanowanego myśliciela Jana Pawła III. Serial przedstawia m.in. kryzys kościelnej instytucji rozdartej między dwa pontyfikaty. Po jednej stronie barykady stają zwolennicy Piusa XIII, który obrósł w legendę o cudownych uzdrowieniach, po czym zapadł w śpiączkę, a zwolennikami zdystansowanego Jana Pawła III.

Sorrentino wręcz z kronikarskim sznytem przedstawia sytuacje zakonnic w Kościele, przekrętach finansowych i sposobom, dzięki którym Watykan stale się bogaci. Pada również wiele pytań o sens wiary i miejsce przywódcy duchowego w świecie.

Locke & Key jest adaptacją bestsellerowej serii komiksów autorstwa Joego Hilla (syn Stephena Kinga) i Gabriela Rodrígueza

- Wersja telewizyjna wystarczająco różni się od tej papierowej, żeby zarówno fani komiksu, jak i fani serialu sięgnęli po obie propozycje – przekonuje w radiowej Czwórce tłumacz komiksu Locke & Key, Jakub Pietrasik.

W powszechnej opinii jest to familijny serial grozy umiejscowiony pomiędzy Harrym Potterem, a kolejną znakomitą produkcją - tym razem od HBO - Mrocznymi Materiami.

Bohaterami jest rodzeństwo Locke’ów, które spotyka prawdziwe zło. Ich ojciec zostaje zamordowany. Wdowa po mężu wraz ze swoimi dziećmi wyprowadza się na drugą stronę Ameryki. W nowym domu bohaterowie znajdują sekretne drzwi z sekretnymi zamkami i kluczami. To połączenie wprowadza do fabuły magiczne elementy. Jakie? Nie chcemy psuć zabawy, dlatego przekonajcie się sami, bo warto.

Nasza planeta serial dokumentalny wypełniony pięknymi zdjęciami i niezwykłym ujęciem tematu w ogóle

Ciekawy, wciągający i edukujący – to główne cechy tej produkcji. W naszym kraju tego typu produkcje kojarzą się z Krystyną Czubówną. Netflix całe szczęście nawiązał współpracę z panią Krystyną, dzięki czemu mamy dziś kompletne dzieło, które skłania przede wszystkim do przemyśleń.

Poszczególne odcinki serialu przedstawiają różne obszary oraz miejsca na Ziemi i wyjaśniają, jakie skutki może mieć na nie wpływ człowieka.

Realizacja tego przedsięwzięcia trwała aż cztery lata. Materiał stworzony przez 600-osobową ekipę filmową powstawał w 50 krajach na wszystkich kontynentach skupiając się głównie na niezwykłej różnorodności środowiska naturalnego - od arktycznych pustkowi i tajemniczych głębin oceanów, przez rozległe krajobrazy Afryki, po tętniące życiem dżungle Ameryki Południowej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 19 km/h