Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 16:23

Od dziś nauka zdalna w szkołach obowiązkowa i na oceny. A co z równym dostępem do wykształcenia?

– Sytuacja jest dla wszystkich trudna, nie da się w ciągu tygodnia czy nawet dwóch dokonać rewolucji technologicznej w systemie edukacji – mówi wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska. Od dziś zdalne nauczanie wkracza w nowy etap: będą oceny i sprawdziany.

Od 25 marca obowiązują nowe przepisy, regulujące kwestie nauczania na odległość w czasie ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych. Zajęcia w placówkach oświatowych pozostają zawieszone do 10 kwietnia. Jak informuje MEN, nowe regulacje określają zasady zdalnego prowadzenia zajęć i stwarzają możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów.

Pierwszy dzień obowiązkowej nauki zdalnej rozpoczęty od awarii Librusa

Nauka ma odbywać się zdalnie. Tylko jak to możliwe skoro dzisiejszy dzień rozpoczął się od awarii systemu Librus, z którego korzystają nauczyciele, uczniowie i rodzice niemal w całej Polsce? "Librus nie działa" - wymieniają się wiadomościami wszyscy, którzy korzystają z systemu. Duża ilość logowań przez uczniów z całej Polski w jednym czasie zatkała możliwość zalogowania się do Librusa.

Uczniowie pozostają w domach na czas zajęć już od dwóch tygodni i pozostaną w nich jeszcze dłużej. Od dnia wstrzymania zajęć w szkołach, tj. od 16 marca, nauka odbywa się poprzez dziennik elektroniczny i drogą email – nauczyciele wysyłają uczniom materiały edukacyjne i zadania domowe. – Dostałam prace domowe z polskiego, matematyki, geografii, filozofii, angielskiego i wosu. Głownie są to tematy z podręcznika do samodzielnego opracowania, zagadnienia do nauki, zadania powtórzeniowe – relacjonowała dla Gazety Żoliborza w ubiegłym tygodniu Inga, uczennica pierwszej klasy liceum „Witkacego”.


Czytaj też: Żoliborscy uczniowie podczas pandemii koronawirusa




Sami nauczyciele również muszą zmierzyć się z nową sytuacją i dostosować do niej. Wykorzystują różnego rodzaju narzędzia i muszą zdać się na własną kreatywność, ponieważ nigdy nie przeszli szkoleń i innych ćwiczeń przygotowujących ich do obecnie panujących warunków. Mierzą się z poirytowanymi rodzicami, którzy zmuszeni są pomóc dzieciom w pracy nad zadaniami. – Ledwo skończę swoją pracę, a od razu siadam z dzieckiem do książek i tłumaczę ułamki dziesiętne – pisze mi znajoma i zwraca uwagę, że nie każde dziecko może też liczyć na taką pomoc ze strony rodzica.

Nowa sytuacja nie dla każdego jest łatwa

Władze stolicy już w ubiegłym tygodniu zwracały uwagę na problemy związane m.in. z brakiem odpowiedniego sprzętu i oprogramowania, brakiem doświadczenia uczniów i nauczycieli w nauczaniu na odległość. – Tej formy nauki nie możemy wprost nazywać zdalnym nauczaniem – podkreśliła Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy w liście do ministra edukacji Dariusza Piontkowskiego. Zwróciła uwagę, że w większości przypadków nauczyciele wykorzystują do pracy prywatny sprzęt, nie zawsze mają dostęp do wystarczająco szybkiego internetu i odpowiedniego oprogramowania; również nie wszyscy uczniowie mają w domu urządzenia do pracy zdalnej. – Sytuacja jest dla wszystkich trudna, nie da się w ciągu tygodnia czy nawet dwóch dokonać rewolucji technologicznej w systemie edukacji. Przerzucanie na dyrektorów placówek odpowiedzialności za powodzenie zdalnego nauczania jest nieuprawnione - dodaje wiceprezydent Kaznowska. 

Minister edukacji Dariusz Piontkowski powtarza, że „ponad 92 proc. szkół jest gotowych do nauki zdalnej”. Jest jeszcze 16 proc. Polaków, którzy w ogóle nie mają dostępu do sieci. Są również gospodarstwa, gdzie na całą rodzinę przypada jeden komputer.

„Przeprowadziłem sondę. Z 30 uczniów 17 ma komputer tylko dla siebie reszta współdzieli z rodzeństwem w wieku szkolnym. Jedna osoba nie ma go w ogóle, korzysta z komórki z limitowanym internetem” – czytam na jednym z forum dla nauczycieli. Co z równym dostępem do wykształcenia?

Art. 70 pkt 4 konstytucji mówi: „Władze publiczne zapewniają obywatelom powszechny i równy dostęp do wykształcenia”.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1001 hPa
Wiatr: 32 km/h