Od dziś urzędy dzielnic ograniczają swoje funkcjonowanie.
Zanim wybierzemy się do urzędy skonsultujmy się telefonicznie. Urzędnicy na raz
obsłużą tylu interesantów ile mają czynnych okienek i nie wpuszczą do innych
pomieszczeń niż Wydział Obsługi Mieszkańców.
„Mieszkańcy będą proszeni o wchodzenie do budynku urzędu
pojedynczo. Urzędnicy będą obsługiwać wyłącznie sprawy, które wymagają
osobistej obecności, czyli: odbiór dowodów osobistych oraz rejestracja pojazdów”
– informuje żoliborski urząd dzielnicy.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do wybranych treści. Jeśli chcesz zyskać dostęp do wszystkich artykułów, wykup prenumeratę.
W żoliborskim urzędzie mieszkańcy mają do dyspozycji tylko
Wydział Obsługi Mieszkańca bez możliwości przemieszczania się po innych
piętrach budynku. Urzędników wyposażono w płyny dezynfekujące, a stanowiska
dodatkowo wygrodzono. Zamontowano również szyby ochronne.
„Przypominamy, że w strategicznych miejscach na terenie
urzędu (m.in. punkt informacyjny, kancelaria, winda, toalety) rozmieszczone
zostały dozowniki z płynem dezynfekującym. Prosimy o korzystanie z nich zgodnie
z instrukcją, zarówno przed rozpoczęciem wizyty w urzędzie, jak i po jej
zakończeniu” – czytamy na stronie żoliborskiego urzędu.
Urzędnicy apelują by unikać wizyt w urzędzie i korzystać z
e-usług, a zobowiązania finansowe realizować w postaci przelewów internetowych.
Na Bielanach przypominają, żeby zachować między sobą
odległość ponad metra i – zamiast gotówką – płacić kartą lub przelewem. W
tamtejszym urzędzie wprowadzona zostaje tymczasowa kancelaria. „Dokumenty
(umieszczone w kopercie) można składać do oznaczonego pojemnika, ustawionego w
przedsionku w wejściu głównym” – apelują bielańscy urzędnicy.
Urzędnicy zachęcają do korzystania przede wszystkim z możliwości
jakie daje internet i system ePUAP oraz obsługa telefoniczna.