Od dziś urzędy dzielnic ograniczają swoje funkcjonowanie. Zanim wybierzemy się do urzędy skonsultujmy się telefonicznie. Urzędnicy na raz obsłużą tylu interesantów ile mają czynnych okienek i nie wpuszczą do innych pomieszczeń niż Wydział Obsługi Mieszkańców.
„Mieszkańcy będą proszeni o wchodzenie do budynku urzędu pojedynczo. Urzędnicy będą obsługiwać wyłącznie sprawy, które wymagają osobistej obecności, czyli: odbiór dowodów osobistych oraz rejestracja pojazdów” – informuje żoliborski urząd dzielnicy.
W żoliborskim urzędzie mieszkańcy mają do dyspozycji tylko Wydział Obsługi Mieszkańca bez możliwości przemieszczania się po innych piętrach budynku. Urzędników wyposażono w płyny dezynfekujące, a stanowiska dodatkowo wygrodzono. Zamontowano również szyby ochronne.
„Przypominamy, że w strategicznych miejscach na terenie urzędu (m.in. punkt informacyjny, kancelaria, winda, toalety) rozmieszczone zostały dozowniki z płynem dezynfekującym. Prosimy o korzystanie z nich zgodnie z instrukcją, zarówno przed rozpoczęciem wizyty w urzędzie, jak i po jej zakończeniu” – czytamy na stronie żoliborskiego urzędu.
Urzędnicy apelują by unikać wizyt w urzędzie i korzystać z e-usług, a zobowiązania finansowe realizować w postaci przelewów internetowych.
Na Bielanach przypominają, żeby zachować między sobą odległość ponad metra i - zamiast gotówką - płacić kartą lub przelewem. W tamtejszym urzędzie wprowadzona zostaje tymczasowa kancelaria. „Dokumenty (umieszczone w kopercie) można składać do oznaczonego pojemnika, ustawionego w przedsionku w wejściu głównym” – apelują bielańscy urzędnicy.
Urzędnicy zachęcają do korzystania przede wszystkim z możliwości jakie daje internet i system ePUAP oraz obsługa telefoniczna.
Napisz komentarz
Komentarze