Przebudowa ulicy Rydygiera wiąże się z utrudnieniami nie tylko dla kierowców, ale i pasażerów komunikacji miejskiej. Wielu mieszkańców nie może odżałować zawieszonej na czas przebudowy linii 221.
Zakończenie przebudowy ulicy Rydygiera planowane jest na
koniec czerwca. Równolegle z zakończeniem prac ma powrócić linia autobusowa
221, która cieszyła się ogromną popularnością wśród mieszkańców Nowego
Żoliborza.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do wybranych treści. Jeśli chcesz zyskać dostęp do wszystkich artykułów, wykup prenumeratę.
Podczas wczorajszego posiedzenia połączonej Komisji
Infrastruktury i Bezpieczeństwa z Komisją Skarg, Wniosków i Petycji byli obecni
przedstawiciele ZTM. Zapewnili, że po zakończonym remoncie linia 221 wróci w
niezmienionym kształcie wraz z kursami w weekendy. Dodatkowo mają świadomość
popularności tej linii i są chęci ze strony ZTM by wprowadzić dodatkowe kursy w
godzinach szczytu.
Kwestią do rozstrzygnięcia jest jednak przebieg trasy w
okolicach przystanku kolejowego PKP Warszawa Powązki. Zanim ukończono budowę
przedłużenia ulicy Rydygiera do Powązkowskiej, trasa przebiegała ulicą
Duchnicką, a sama linia obsługiwała przystanek PKP Powązki.
Czytaj też: Warszawa Powązki: Kładka na wiosnę, a co z połączeniem na Służewiec?
Teraz pojawiła się dodatkowa możliwość wytyczenia trasy autobusu linii 221 świeżo wybudowanym odcinkiem ulicy Rydygiera, gdzie znajduje się przystanek, co skróciłoby czas dojazdu. To rozwiązanie z kolei zabrałoby dojazd mieszkańcom, którzy chcieliby dostać się na przystanek PKP Powązki, który byłby pominięty przez tą linię.
Z uwagi na popularność linii S3 Szybkiej Kolei Miejskiej, to
rozwiązanie może zyskać swoich przeciwników, jednak, gdy linia 221 wróci na
trasę, bezpośrednie połączenie kolejowe ze Służewcem i Lotniskiem Chopina z
Powązek będzie prawdopodobnie u kresu swoich dni, bo od sierpnia połączenie to
wygaśnie. Według szacunków PKP PLK na trzy lata, bo tyle też według planów ma
potrwać remont Warszawy Zachodniej.