Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:18

Przedłużenie Rydygiera do Powązkowskiej otwarte

Nowy Żoliborz zyskał kolejny kawałek drogi. Do użytku oddano przedłużenie ulicy Rydygiera na odcinku od ulicy Przasnyskiej do Powązkowskiej. Po zakończonej przebudowie Rydygiera realizowanej przez dzielnicę, Żoliborz zyska oś od Cytadeli aż do placu Czesława Niemena.

Po dekadzie starań wreszcie mieszkańcy Żoliborza Południowego są lepiej skomunikowani z ulicą Powązkowską. Wcześniej mieszkańcy musieli korzystać z wąskiej ulicy Duchnickiej lub Krasińskiego by dojść do Powązkowskiej.

Udział w symbolicznym przecięciu wstęgi rozwieszonej w poprzek 246 metrowego odcinka ulicy Rydygiera wziął zarząd dzielnicy Żoliborz w pełnym składzie, a także Jarosław Szanajca, prezes zarządu Dom Development. Zaraz po tym, przedłużeniem Rydygiera przejechały pierwsze samochody.

Symboliczne przecięcie wstęgi

- Przedłużenie ulicy Rydygiera jest zamknięciem osi drogowej, która ciągnie się od Cytadeli przez plac Inwalidów, aleję Wojska Polskiego i plac Grunwaldzki. Zamknięciem tej osi stał się w naturalny sposób plac Czesława Niemena – mówił Jarosław Szanajca prezes zarządu Dom Development, które odpowiedzialne jest za budowę bloków na Żoliborzu Artystycznym. Podczas otwarcia ulicy Rydygiera zapowiedziano, że w najbliższym czasie oddana do użytku będzie ulica Zygmunta Hübnera.

W ramach inwestycji poza jezdnią, chodnikami i ścieżką rowerową wykonano zatoki parkingowe dla 23 aut, dwie zatoki autobusowe z wiatami przystankowymi. - Wzdłuż nowego odcinka ulicy Rydygiera w porozumieniu z nami inwestor dokonał nasadzeń 47 drzew, co wpisuje się w nasz plan zazieleniania całej przebudowywanej ulicy – mówił Paweł Michalec, burmistrz Żoliborza. Nowe drzewa to platany.

Po przebudowie Rydygiera do zrobienia pozostanie rondo i rekultywacja zieleni

W przeszłości tereny te częściowo zajmowało wojsko i zakłady przemysłowe. Teraz jest tu miasto - mówił burmistrz Żoliborza, i dodał: - Zazdrościmy, że swoją część ulicy Rydygiera Dom Development oddał wcześniej niż my. Przebudowę naszego odcinka, pomiędzy Matysiakówny a Przasnyską, skończymy w czerwcu. W drugim etapie, jesienią, zajmiemy się zielenią. Zasadzonych ma być 35 nowych drzew z gatunku wysoko rosnących. Szpaler drzew ma tworzyć 24 szt. Platana klonolistnego Pyramidalis i 11 szt. Platana klonolistnego. Obwód pnia sadzonek wyniesie około 20 cm, zaś ich wysokość około 5 metrów. Dodatkowo, całość uzupełni ponad 4,2 tys. sztuk krzewów.

Posłuchaj też: „Warto szukać na przyszłość dobrych rozwiązań jeśli chodzi o zieleń na Żoliborzu”. Remont ulicy Rydygiera jest największą inwestycją drogową realizowaną na Żoliborzu od lat. Jakie wnioski, na przyszłość i przy kolejnych inwestycjach, radni i zarząd powinni wyciągnąć. – W momencie, kiedy już w samym projekcie jest założenie, że realizacja inwestycji jak i sam jej efekt będzie negatywnie wpływać na zieleń i drzewostan, to wszyscy, którym zależy na zieleni powinni natychmiast reagować – tłumaczy przewodniczący dzielnicowej Komisji Ochrony Środowiska Łukasz Porębski.

W obawie przed rozjeżdżaniem zieleni mieszkańcy zastanawiają się, czy będzie ona w jakiś sposób zabezpieczona przed niefrasobliwymi kierowcami. Jak się okazuje, aktualnie nie ma w planach ustawienia płotków, które miałby chronić zrekultywowaną zieleń. Straszakiem przed nielegalnym parkowaniem mają być krzewy.

Po pracach budowlanych ulica będzie zwężona z 10 do 6,5 metra. Wytyczono miejsca parkingowe, a wzdłuż jezdni poprowadzone będą szerokie chodniki oraz ścieżka rowerowa.

Przeczytaj też: Strefa tempo 30 na ulicy Rydygiera? „Strefa tempo 30 na drogach lokalnych i osiedlowych. To postulat, który u niektórych wywołuje wręcz alergiczną reakcję – ale czy wiecie, że już teraz w Warszawie funkcjonuje kilkanaście takich stref? W Śródmieściu Południowym, Włochach, Wilanowie i Żoliborzu obejmują kilkaset kilometrów dróg." - poinformował w oficjalnym oświadczeniu prezydent Warszawy.

Na przecięciu ulicy Przasnyskiej z Rydygiera planowane jest też wybudowanie ronda. Dzielnica otrzymała na ten cel pieniądze, ale z jej realizacją trzeba będzie poczekać prawdopodobnie do jesieni tego roku.

A co z ulicą Matysiakówny, której nawierzchnia stanowi wiekowa trylinka? W najbliższym czasie nie ma planów zmiany nawierzchni krótkiego odcinka stanowiącego przedłużenie ulicy Rydygiera do Broniewskiego. Aktualnie dzielnica wybudowała tam chodnik. W daleko idących planach ulica Matysiakówny ma być ślepą uliczką.


DSC04943

DSC04943


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ