Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:41

Włoskie serce Żoliborza

Trattoria Flaminia to miejsce, gdzie serwowane są dania przygotowane zgodnie z włoskimi tradycjami. Potwierdza to przyznany już po raz drugi certyfikat jakości Ospitalita Italiana Ristoranti Italiani nel Mondo. Kuchnia włoska na Żoliborzu ma się więc dobrze.

Zamiłowanie Włochów do ojczystej kuchni może wydawać się wręcz ortodoksyjne. Kochają jeść swoje narodowe potrawy w tradycyjnej formie czy to w swoim rodzinnym kraju, czy za granicą. Pizza z ananasem, carbonara na śmietanie? To dla nich niewybaczalna profanacja. Włosi cenią swoją kuchnię. Wszędzie gdzie pojawią się poza granicami ojczyzny, wyszukują miejsca z nadanym certyfikatem i tam się stołują – wyjaśnia właściciel trattorii Flaminia. W tym celu Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa, uznana przez rząd włoski dekretem Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego, przyznaje restauracjom certyfikat jakości Ospitalita Italiana Ristoranti Italiani nel Mondo. Jest on nadawany z udziałem włoskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego, Ministerstwa ds. Polityki Rolnej, Żywnościowej i Leśnictwa oraz Ministerstwa Dziedzictwa Kulturowego i Turystki.

Trattorię Flaminię, znajdującą się na stołecznym Żoliborzu, zaledwie trzy miesiące po otwarciu wytypowano do przeprowadzenia audytu, po którym przyznawany jest prestiżowe wyróżnienie. Jak to się stało, że włoskie serce Żoliborza dostrzegli Włosi przebywający w stolicy? Przekazywana drogą pantoflową wieść o serwowanych daniach, rozeszła się aż do włoskiej ambasady w Polsce.

Każda restauracja aspirująca do posiadania certyfikatu jakości Ospitalita Italiana Ristoranti Italiani nel Mondo, musi spełnić wyśrubowane wymogi. Żoliborskiej trattorii Flaminia udało się to już dwukrotnie. W grudniu przyznano jej certyfikat na 2020 rok.

Jakie normy trzeba spełniać, by być prawdziwą trattorią?

Nadanie certyfikatu jakości Ospitalita Italiana Ristoranti Italiani nel Mondo równoznaczne jest z wykonaniem audytu. Każda restauracja aspirująca do jego posiadania, musi spełnić wyśrubowane wymogi. Żoliborskiej trattorii Flaminia udało się to już dwukrotnie. W grudniu przyznano jej certyfikat na 2020 rok.

Jednym z istotnych wymogów, który należy spełnić, to pochodzenie produktów i ich jakość. Wszystkie artykuły muszą posiadać specjalne certyfikaty i pochodzić z regionalnych upraw, hodowli, gospodarstw rolnych i dystrybutorów. Potrawy lądujące na talerzach gości, muszą być przygotowane zgodnie z włoskimi tradycjami.

W przyznaniu certyfikatu, oprócz składników i ich jakości, kluczową rolę pełni doświadczenie szefów kuchni. Przemek i Paweł, mimo swojego młodego wieku, mogą pochwalić się dużym doświadczeniem i wiedzą na temat kuchni włoskiej. Flaminia jest miejscem, gdzie kucharze stale rozwijają swoje umiejętności. Głównie za sprawą tego czego nauczyli ich sami właściciele oraz gościnnych wizyt najlepszych kucharzy z Włoch, takich jak Diego Bongiovanni czy Simone Loi, którzy we Flamini mieli swoje autorskie kolacje.

Ponadto prześwietlane są również życiorysy właścicieli restauracji, które starają się o certyfikat. Założyciele żoliborskiej trattorii Flaminia większą część swojego życia spędzili w Rzymie. Tam poznali domowe rzymskie przepisy i zdobyli wiedzę potrzebną do wyselekcjonowania najlepszych produktów. Tarttoria Flaminia ma już wyrobioną markę wśród Włochów mieszkających w stolicy. Krążą opinie, że jest to ulubione miejsce włoskich karabinierów pracujących w ambasadzie Włoch w Polsce. Restauracji z przyznanym certyfikatem jest na całym świecie ponad 2 tysiące, w Polsce 27 w 10 miastach, a w samej w Warszawie 15. Spis wszystkich restauracji dostępny jest na stronie internetowej www.10q.it, gdzie samemu można przekonać się, które restauracje uznano za autentycznie włoskie

Rzymskie przysmaki na wyciągnięcie ręki

Kuchnia włoska na Żoliborzu to nie tylko pizza i pasty. To również dania, gdzie głównymi bohaterami są podroby. Flaminia specjalizuje się przede wszystkim w kuchni rzymskiej. Zjemy tu między innymi Coda alla vaccinara, czyli ogony wołowe z warzywami w sosie pomidorowym, które są wpisane w tożsamość stolicy Italii. W tradycję kulinarną Rzymu silnie wpisane jest również trippa alla Romana. Są to flaki po rzymsku, których popularność można porównać z polskim krupnikiem. Obie potrawy to smak dzieciństwa właściciela trattorii Flaminia.

Specjalnością restauracji są również dania z owocami morza. Serwowane są na wiele sposobów. Jedno z dań, frutti di mare in padella, czyli owce morza na patelni, robi wrażenie już samym sposobem podania. Na wspomnianej patelni znajdziemy między innymi mule, ośmiorniczki i krewetki. Jest to obowiązkowa pozycja dla fanów frutti di mare zwłaszcza, że dostarczane owoce morza spełniają wyśrubowane wymogi rynku włoskiego i posiadają certyfikat BIO, co oznacza, że podawane mięczaki są bardziej mięsiste niż zwykle.


certyfikat-Ospitalita-Italiana-2020

certyfikat-Ospitalita-Italiana-2020

frutti-di-mare-in-padella_edited-1

frutti-di-mare-in-padella_edited-1

gr-pesce-orata-piastra

gr-pesce-orata-piastra

rigatoni-gaffi

rigatoni-gaffi

matriciana

matriciana

danie-ogony

danie-ogony

danie-flaki-1

danie-flaki-1

calamari

calamari

frutti-di-mare-in-padella

frutti-di-mare-in-padella


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ