Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 01:15

Znamy budżet Warszawy na 2020 rok. Szykują się duże inwestycje dla Żoliborza

W nocy z 12 na 13 grudnia Rada Miasta Warszawy uchwaliła budżet na 2020 rok i po raz pierwszy przekroczył on 20 mld złotych. Na jakie inwestycje na Żoliborzu przypadły środki z kasy miejskiej?

Mniej środków w budżecie

Do późnych godzin nocnych trwała sesja Rady Miasta, na której uchwalono budżet na 2020 rok. Jak czytamy w materiałach dostarczonych przez ratusz, duży wpływ na kształt budżetu mają zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd. Oznacza to zmniejszenie budżetu miasta o 810 mln zł. Zmiany w OFE obniżą przychody o dodatkowe 35 mln zł, a poziom "Janosikowego" wzrośnie o 158 mln zł w porównaniu do 2019 roku. W efekcie przyszłoroczny budżet miasta będzie niższy o 1,215 mld złotych.

- Nie może być tak, że samorządy ponoszą koszty złych reform i obietnic wyborczych. Budżety miasta to pieniądze naszych mieszkańców, które powinny być przeznaczone na pomoc społeczną, nowe przedszkola, żłobki czy komunikację miejską i zieleń. Słowem – na rozwój i poprawę jakości życia w mieście. Niestety teraz samorządy muszą łatać dziury w budżetach po rządowych reformach, co już odbija się na miejskich inwestycjach - tłumaczył podczas sesji Rafał Trzaskowski, prezydent stolicy.

Najwięcej środków, jak co roku przeznaczono na edukację.

Oświata pochłonie największą część budżetu miasta w przyszłym roku, czyli niemal 5 mld zł. Pieniądze zostaną zagospodarowane m.in. na wynagrodzenia dla nauczycieli szkół i przedszkoli utrzymanie placówek oraz remonty.

Metro Warszawa

Z wydatków inwestycyjnych, najwięcej, bo prawie 840 mln złotych, ratusz przeznaczy na budowę kolejnych odcinków I i II linii metra. Planowane jest wydłużenie II linii o stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza, które mają być oddane w kwietniu 2020 roku. Obecnie trwają prace nad kolejnymi stacjami: Zacisze, Kondratowicza, Bródno, Ulrychów i Powstańców Śląskich. Jedną z większych planowanych inwestycji jest budowa Szpitala Północnego, na którą przeznaczono 136 mln zł.

Dodatkowe środki dla Żoliborza

- W piątek o godzinie 1:45 Rada Warszawy po wielogodzinnej debacie uchwaliła budżet Warszawy na 2020 rok oraz Wieloletnią Prognozę Finansową na lata 2020 – 50. Oprócz zaplanowanych wcześniej wydatków zgłoszonych przez Prezydenta w budżecie znalazły się dodatkowe środki dla Żoliborza. W następnym roku powstaną nowe ronda na skrzyżowaniach ulicy Przasnyskiej z Krasińskiego oraz Rydygiera - informuje Jarosław Szostakowski, radny miejski i szef klubu radnych Platformy Obywatelskiej.

Budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Przasnyskiej z Krasińskiego rozłożono jednak na 3 lata. W 2020 roku na ten cel przeznaczono 200 tys. zł (etap projektowy), w kolejnym - 800 tys. zł, a w 2022 roku - 1 mln zł. - Wystąpiłam razem z innymi radnymi o pieniądze na tę inwestycję. Mam nadzieję, że uda się przesunąć środki i wykonać ją wcześniej niż w 2022 roku - mówi dla Gazety Żoliborza Dorota Łoboda, radna miejska.

Dodatkowe środki zarezerwowano również na kolejny etap budowy zespołu szkolno-przedszkolnego przy ulicy Anny German. W 2020 roku będzie to ponad 21 mln zł, a 2021 - niemal 14 mln zł. Zgodnie z założeniami, pierwszy dzwonek na lekcje ma wybrzmieć w 2022 roku.

W 2020 roku zakończy się rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 65 przy ul. Mścisławskiej. Koszt inwestycji wyniesie ponad 6,5 mln zł.

- Najważniejsze, z mojego punktu widzenia, są środki zaplanowane w budżecie na drugi etap budowy szkoły przy Anny German oraz rozbudowę SP nr 65. Z nowych inwestycji, najbardziej cieszy mnie wprowadzona autopoprawka przyznająca 300 tys. zł, na najbliższy rok, na projekt Środowiskowego Domu Samopomocy i kwoty zaplanowane w Wieloletniej Prognozie Finansowej na budowę tej placówki. Razem z innymi radnymi – Agnieszką Wyrwał i Kacprem Pietrusińskim wnioskowaliśmy o dodatkowe pieniądze na nasadzenia. Kwestia koniecznych wycinek drzew i nowych nasadzeń jest na Żoliborzu dominującym tematem - podkreśla Dorota Łoboda.

Walka ze smogiem

W wydatkach inwestycyjnych w 2020 roku, ratusz uwzględnił 60 mln zł na walkę ze smogiem, 59 mln zł na budowę Muzeum Sztuki Nowoczesnej oraz 44,5 mln zł na rewitalizację Ośrodka Hutnik.

Plany inwestycyjne bez Mostu Krasińskiego

Most Krasińskiego ostatecznie wykreślono z Wieloletniej Prognozy Finansowej (WPF), na co zwróciło uwagę Stowarzyszenie Żoliborzan.

Podwyżka opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów

Jednym z głównych tematów wczorajszej sesji była kwestia podwyżek cen za odbiór śmieci. - Ciągłe zmiany przepisów wprowadzane przez rząd spowodowały chaos w systemie gospodarki odpadami. Musimy dopłacać do każdej tony przekazywanego papieru, plastiku i pozostałych surowców. Narzucone, nowe zasady selektywnej zbiórki wpłynęły na wyższe rachunki za odbiór odpadów - powiedział wczoraj Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy i zaproponował radnym by zgodzili się na opłaty uzależnione od metrażu. Ostatecznie jednak przyjęto propozycję radnych Koalicji Obywatelskiej. To opłata ryczałtowa za domy jednorodzinne (94 zł miesięcznie) i tak samo ryczałt za mieszkania, który wynosi 65 zł.

fot. E. Lach/UM Warszawa


budżet 2

budżet 2

budżet-1

budżet-1

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 37 km/h