Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:09

Most Krasińskiego, ale póki co jedynie w koncepcji urbanistów

Wraz z opublikowaniem dokumentu Masterplan dla FSO na nowo odrodziły się obawy i nadzieje związane z budową mostu Krasińskiego. Planowana inwestycja wywołała jeden z większych protestów społecznych na Żoliborzu w ostatnich latach.

Kwestia budowy mostu Krasińskiego ucichła zaraz po tym, gdy wygasła decyzja środowiskowa. Inwestycję zaniechano po raz drugi. W pierwszej kadencji prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz, plany związane z mostem przesunięto na kolejne lata. Wymówką był ogólnoświatowy kryzys finansowy. Wybrano wówczas projekt i zdobyto decyzję środowiskową, która w 2018 roku przepadła. Przeciwnicy budowy mostu uznali ten dzień za zwycięski w 2,5 letniej batalii. - W tej walce uczestniczyła cała dzielnica: społecznicy, stowarzyszenia, radni, zarząd dzielnicy, a także, co fundamentalne, mieszkańcy. Razem, niezależnie od sympatii politycznych – ponad podziałami. Połączył nas wspólny cel – ochrona Żoliborza przed chybioną i przeskalowaną inwestycją, która doprowadziłaby do zdewastowania naszej dzielnicy, nie rozwiązując przy tym problemu komunikacji w Warszawie – mówiła Jolanta Szczepaniak-Grendowicz ze stowarzyszenia NIE dla Mostu i Trasy Krasińskiego w 2017 roku dla Gazety Żoliborza.

Z drugiej strony dziennikarz „Stołecznej” pisał w 2018 roku: - Jako mieszkańca Żoliborza razi mnie ten antymostowy triumfalizm. Wiem, że nie wszyscy w naszej dzielnicy go podzielają. Wielu z nas wciąż bliskie są społecznikowskie idee, które znamy z przedwojennych wspomnień o Żoliborzu, otwartość na innych, a nie zasklepianie się w swoim idealnym, urządzonym światku.

Most Krasińskiego już nie jako trasa szybkiego ruchu

Miasteczko Żerań ma być nowym osiedlem, w którym zamieszkać będzie mogło około 25 tys. ludzi. Na zlecenie stołecznego ratusza, urbaniści z pracowni Dawos opracowali koncepcję przekształceń terenów FSO. Aleja spacerowa otoczona zielenią, wzdłuż której ciągną się budynki mieszkalne odgrodzone biurowcami od ulicy Jagiellońskej, która dziś bardziej przypomina autostradę - tak w skrócie wygląda plan na nowe osiedle. Cała koncepcja jest efektem warsztatów z mieszkańcami, aktywistami i architektami.

Planowane inwestycje drogowe w rejonie Żerania FSO obejmują budowę trasy Mostu Krasińskiego jako nowej przeprawy przez Wisłę. W pierwotnych planach droga ta była projektowana jako trasa szybkiego ruchu z tramwajem.

„W Masterplanie dla ulicy Nowo-Krasińskiego (trasy mostu Krasińskiego) wprowadzono rozwiązania przyjęte w Modelu Transportowym Warszawy. Ulica została potraktowana jako droga klasy zbiorczej o ograniczonym ruchu kołowym. Dominującą funkcją ulicy będzie komunikacja publiczna – tramwajowa i autobusowa oraz komunikacja piesza i rowerowa. Ze względu na ograniczenie ruchu kierowanego w stronę dzielnicy Żoliborz przewidziano przekrój drogi o dwóch jezdniach z jednym pasem ruchu.” – czytamy w dokumencie.

Przeprawa dla komunikacji miejskiej

Jak podkreślają urbaniści przeprawa przez Wisłe może być kluczowa jeśli chodzi o komunikację miejską. Powstałaby możliwość powiązania zespołów przystankowych PKP Warszawa Praga z nową dzielnicą oraz powiązań tramwajowych z Żoliborzem.

Według prognoz, natężenie ruchu pojazdów w kierunku Żoliborza w porannym szczycie miałoby kształtować się na poziomie 1,6 tys. pojazdów na godzinę. Planowana linia tramwajowa prowadząca przez most Krasińskiego w porannym szczycie, w kierunku Żoliborza, miałaby przewieźć około 3 tys. pasażerów na godzinę.

Materplan dla FSO jest jedynie koncepcją i propozycją dla zmian studium zagospodarowania. Perspektywa budowy mostu Krasińskiego wydaje się odległa, zwłaszcza, że miasto na nowo musi się starać o decyzję środowiskową. "Cały proces uzgodnień środowiskowych i praca projektowa nad nową przeprawą, która ma połączyć ul. Krasińskiego na Żoliborzu z ul. Matki Teresy z Kalkuty na Bródnie, zacznie się od nowa" - czytamy w oficjalnym komunikacie stołecznego biura architektury. Najważniejszą kwestią są jednak pieniądze. Budowa mostu według poprzedniego projektu, według szacunków, miała kosztować niemal 700 mln zł. Obecna koncepcja, ze względu na mniejszy rozmiar może pochłonąć mniej pieniędzy. Przeprawa przez Wisłę na wysokości Żoliborza wstępnie planowana jest na 2025 rok.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ