Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 09:59

Mieszkańcy chcą zmian na Powązkowskiej. Długa i szeroka prosta zachęca do szybkiej jazdy

Żoliborski odcinek ulicy Powązkowskiej w ocenie mieszkańców osiedli sąsiadujących z arterią jest jedną z najbardziej niebezpiecznych ulic w dzielnicy. Mieszkańcy apelują o poprawę bezpieczeństwa pieszych, bo jak sami mówią nie chcą, żeby doszło podobnej tragedii, jaka wydarzyła się kilka tygodni temu na ulicy Sokratesa.

Ulica Powązkowska jest dziś jedną z najbardziej ruchliwych przepraw przez Żoliborz. Szeroka i długa prosta ciągnąca się wzdłuż nowych osiedli na Żoliborza Artystycznego jest zachętą do rozwijania przez kierowców dużych prędkości. Jako czynnik sprzyjający nadmiernej prędkości ma być również zielona fala sygnalizacji świetlnej. W maju doszło tu do śmiertelnego wypadku z udziałem motocyklisty. Kierowca jadący samochodem wymusił pierwszeństwo przed jadącym motocyklistą. Do zdarzenia doszło na wysokości placu Niemena. Według statystyk przedstawionych podczas dzielnicowej Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa, w ubiegłym roku na ulicy Powązkowskie doszło do niemal 200 zdarzeń drogowych, w których 5 osób było ciężko rannych, 7 zaś lekko.

Jakie pomysły na spowolnienie ruchu?

O tym jak jest niebezpiecznie na ulicy Powązkowskiej wskazywali przedstawiciele Stowarzyszenia Plac Niemena podczas dzielnicowej Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa. Zwracali uwagę przede wszystkim na konieczność poprawy bezpieczeństwa na ulicy Powązkowskiej na odcinku od ulicy Duchnickiej do skrzyżowania z Krasińskiego. Mieszkańcy podkreślają, że prędkość na tym odcinku jest notorycznie łamana. Jednym z pomysłów na uspokojenie ruchu było ustawienie odcinkowego pomiaru prędkości, jednak jak poinformował obecny na komisji przedstawiciel ZDM, do Warszawy trafi prawdopodobnie jedno urządzenie tego typu. Jednym z pomysłów jest również ustawienie stałego pomiaru prędkości.

Wśród postulatów, które miałby zagwarantować poprawę bezpieczeństwa jest utworzenie przejścia dla pieszych z sygnalizacją w połowie odcinka ulicy Powązkowskiej od Duchnickiej do Krasińskiego. Wiele do życzenia pozostawia również kwestia bezpieczeństwa pieszych na wysokości ulicy Rydygiera. Społecznicy ze Stowarzyszenia Plac Niemena wskazują na konieczność poszerzenia wąskiego fragmentu chodnika przy przejściu dla pieszych, a także oddzielenia go od jezdni barierą. ZDM już kilka razy odmówił poszerzenia chodnika powołując się m.in. na brak pieniędzy. Również wnioski składane w ramach budżetu obywatelskiego były odrzucane.

Zbyt krótkie zielone światło i skrzyżowanie przez które boją się przechodzić piesi

Skrzyżowanie ulicy Powązkowskiej z Krasińskiego jest jednym z trudniejszych skrzyżowań zarówno dla pieszych i kierowców. Piesi narzekają na zbyt krótkie zielone światło. Kierowcy skręcający w którąś z ulic mają z kolei ograniczoną widoczność na przechodzących przez pasy. Piesi czują się niepewnie korzystając z przejść. Przedstawiciele Stowarzyszenia Plac Niemena zwracali uwagę, że użytkownikami przejść dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Powązkowskiej z Krasińskiego są dzieci oraz osoby starsze.

Sytuacja na tym skrzyżowaniu ma wkrótce się zmienić. Według informacji przedstawiciela Biura Polityki Mobilności i Transportu zaakceptowana jest już nowa organizacja ruchu i analizowana jest koncepcja sygnalizacji świetlnej i jej sterowania. W głównej jezdni wydzielone mają być lewoskręty z dedykowaną sygnalizacją świetlną. Kierowcy zyskają więcej czasu by opuścić skrzyżowanie. Aktualnie skręcający w ulicę Ficowskiego lub Krasińskiego zmuszeni są do stania na środku skrzyżowania. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych – przejścia mają być wyposażone w pomarańczowe pulsatory. Zmieniona zostanie również geometria jezdni, dzięki czemu zlikwidowany zostanie nieosygnalizowany prawoskręt z ulicy Powązkowskiej w Krasińskiego. Ponadto dla rowerzystów mają być utworzone przejazdy dla rowerów. Znikną również strzałki warunkowe.


chodnik rydygiera powązkowska

chodnik rydygiera powązkowska

DSC04565

DSC04565

DSC04569

DSC04569

DSC04587

DSC04587

DSC04585

DSC04585


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ