Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:43

Protest w sprawie Parku Sady Żoliborskie. „Nie chcemy być stawiani przed faktem dokonanym”

Dziś o poranku, mieszkańcy Żoliborza zaprotestowali przed Urzędem Dzielnicy Żoliborz by wyrazić swój sprzeciw w sprawie wycinki drzew w Parku Sady Żoliborskie. – Oczekujemy po tym proteście, że urzędnicy bardzo wnikliwie przeanalizują stan kolejnych drzew do wycinki - mówi Jarosław Walczuk z inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie.

Pod koniec ubiegłego tygodnia w Parku Sady Żoliborskie, ku zaskoczeniu mieszkańców, rozpoczęła się wycinka drzew. Łącznie wycięto 34 drzew. To nie wszystkie, które miały pójść pod topór. Siedem drzew uchowało się przed ścięciem. Dyskusja na temat charakteru owocowego zakątka Żoliborza trwa od kilku tygodni. – Przy takich kontrowersjach należało przeprowadzić konsultacje w sprawie wycinki. To była szybka akcja, po której zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym - mówił w imieniu pikietujących Jarosław Walczuk z inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie.

Priorytetem dla władz jest bezpieczeństwo

Urzędnicy podkreślają, mając w pamięci wypadki, kiedy ludzie ponieśli śmierć w wyniku złamania chorego drzewa, że priorytetową kwestią jest bezpieczeństwo. – Drzewa objęte zezwoleniem na usunięcie są obumarłe, silnie zamierające, w złym stanie fitosanitarnym, ze szczątkowymi lub uschłymi koronami, postępującą próchnicą oraz rozkładem drewna. Opóźnianie ich wymiany zwiększa zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi i mienia – poinformowała w czwartek Donata Wancel, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz.

Mieszkańcy przyznają, że część drzew nadawała się do wycinki, ale niektóre z nich były zdrowe, owocujące i mogące owocować lepiej przy zastosowaniu prostych zabiegów sanitarnych i pielęgnacyjnych.

Chcemy być współgospodarzami naszego parku

– Oczekujemy po tym proteście, że urzędnicy bardzo wnikliwie przeanalizują stan drzew, które mają być wycięte. Chcemy wiedzieć, które to są drzewa i kto robił ekspertyzy. Jeżeli pozostałe siedem drzew ma być wycięte, chcemy mieć pewność, że są one obumierające, nierokujące i czy faktycznie zagrażają niebezpieczeństwu - wyjaśnia Jarosław Walczuk.

Mieszkańcy nie kryją oburzenia. Liczyli, że dopóki trwają konsultacje dotyczące nowych nasadzeń, prace w parku nie rozpoczną się. Władze dzielnicy mówią o dialogu, choć w dobie czwartkowej wycinki zebrani na proteście twierdzą, że wcale go nie ma. – Wystarczy wyraźnie oznaczyć te drzewa, które mają być wycięte i opublikować informację, na bazie jakich przesłanek były wytypowane. W kwestii siedmiu ocalałych drzew chcielibyśmy informacji publicznej na temat tego, kiedy będą znakowane. Chcemy być współgospodarzami naszego parku, jako mieszkańcy - tłumaczy uczestnik dzisiejszego protestu.

Owocowych charakter nowych nasadzeń i specjalista do pielęgnacji całego parku

Do rozstrzygnięcia pozostaje charakter nowych nasadzeń. Urząd dzielnicy przeprowadza w tej sprawie konsultacje. Opinie zbierane są do 25 listopada. Urzędnicy przekonują, że zależy im na zachowaniu unikalnego charakteru sadów. – Na podstawie zbieranych opinii wśród mieszkańców podjęta zostanie decyzja o wystąpieniu z wnioskiem do Marszałka Województwa Mazowieckiego w sprawie zmiany charakteru nasadzeń zastępczych i proponowanych gatunków drzew - wyjaśnia Donata Wancel.

Co do przyszłości sadów, pikietujący domagają się również wyznaczenia specjalisty do pielęgnacji parku. – To jest park, który był zakładany z wielkim trudem przez osoby, które w tej chwili działają w  Stowarzyszeniu Ochrony Sadów Żoliborskich. To jest nasze wspólne dziedzictwo i zależy nam, żeby charakter owocowy sadów został zachowany - podkreśla Jarosław Walczuk.


DSC04509

DSC04509

DSC04512

DSC04512

DSC04500

DSC04500

DSC04522

DSC04522

DSC04506

DSC04506


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.