Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:01

MJN wystąpił z koalicji i co dalej?

Tarcia w koalicji rządzącej na Żoliborzu były widoczne od dłuższego czasu. Wreszcie aktywiści z ruchu Miasto Jest Nasze zdecydowali się wystąpić z porozumienia zawartego z Platformą Obywatelską. „Nie możemy dłużej firmować niedasizmu i lekceważenia takich kwestii jak zieleń czy bezpieczeństwo pieszych” – czytamy w pierwszym zdaniu oświadczenia żoliborskiego MJN.

Los obecnej władzy na Żoliborzu nie jest już tak jednoznaczny. Rozkład sił w radzie dzielnicy jest intensywnie podzielony. Dla przypomnienia: Rada Dzielnicy Żoliborz składa się z 21 radnych, czyli do rządzenia potrzeba 11 mandatów. Najliczniejszą siłą jest Koalicja Obywatelska mająca 10 radnych w dzielnicy, 6 mandatów należy do Prawa i Sprawiedliwości. Pozostała piątka radnych zawiązała komitet Miasto jest Nasze - Koalicja dla Żoliborza. Tworzy ją trójka radnych z Miasto jest Nasze i dwie radne z żoliborskich stowarzyszeń – Donata Rapacka (Stowarzyszenie Żoliborzan) i Izabela Rychter (Nowy Żoliborz), którą wyborcy obdarzyli największym zaufaniem oddając na nią ponad 1,7 tys. głosów.

„Niedasizm i marnotrawienie zasobów dzielnicy”

Miasto Jest Nasze zdecydowało o wystąpieniu z koalicji nawiązanej z Platformą Obywatelską i Nowoczesną. W opublikowanym oświadczeniu aktywiści miejscy zarzucają byłemu już koalicjantowi brak współpracy i komunikacji. Radni z MJN utworzyli listę głównych zarzutów wobec koalicjanta. – Sytuacji co, do których mamy zastrzeżenia jest mnóstwo. Dokonaliśmy jednak reprezentatywnego wyboru kierowanych zarzutów pod adresem koalicjanta, które powinni poznać żoliborzanie – mówi Marta Szczepańska radna dzielnicy z ramienia MJN. Wśród nich znalazły się m.in. obsadzanie stanowisk według lojalności partyjnej, a nie kompetencji czy brak transparentności w podejmowanych działaniach. W tym punkcie jako przykład podano m.in. wycinkę drzew w Parku Sady Żoliborskie podczas trwania konsultacji społecznych.

Żoliborscy radni PO i Nowoczesnej w oficjalnym komunikacie wskazują, że argumentacja trójki radnych z MJN ma głównie charakter polityczny. W odpowiedzi na kierowane zarzuty, KO przypomina, że to powołana przez MJN wiceburmistrz Maria Popielawska składała wnioski o najgłośniejsze w ostatnich miesiącach wycinki drzew. W oświadczeniu KO czytamy również, że to „Pani burmistrz nie przygotowała żadnej koncepcji uruchomienia domu kultury, nad którą moglibyśmy wspólnie podyskutować”, co jest odpowiedzią na zarzut kierowany ze strony MJN w sprawie braku działań dotyczących utworzenia Rotacyjnego Domu Kultury w tzw. Prochowni Południowej w Parku Żeromskiego.

Co z Koalicją dla Żoliborza?

W obliczu wystąpienia MJN z koalicji, możliwe są przetasowania w zarządzie. Ratunkiem dla Koalicji Obywatelskiej mogą okazać się dwie radne – Donata Rapacka (Stowarzyszenie Żoliborzan) i Izabela Rychter (Nowy Żoliborz) wchodzące w skład Koalicji dla Żoliborza. – Nasze porozumienie jest aktualne – przekonuje radna Marta Szczepańska zapytana o przyszłość komitetu Koalicja dla Żoliborza.

Obie radne z żoliborskich stowarzyszeń zwracają uwagę, że z koalicji z PO i Nowoczesną wystąpiła trójka radnych z MJN. – Podstawą do wspólnego działania jest dialog i realizacji założeń programowych. Nawet jeżeli będę niezależną radną, dla mnie to będzie główne kryterium – wyjaśnia radna Rapacka i przyznaje, że na niej i radnej Rychter może spoczywać przyszłość obecnego układu. Obie radne zgodnie jednak przyznają, że aktualnie nie widzą powodów by przerwać porozumienie z Nowoczesną i PO. – Jako piątka radnych podpisaliśmy porozumienie z PO i Nowoczesną, z którego wyszyły trzy osoby. Jedyne co się zmieni to, mój udział w radzie pod szyldem stowarzyszenia Nowy Żoliborz – wyjaśnia radna Izabela Rychter.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ